ååårh ha :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

LilleLene

female skriver:

Nej det kan jeg godt forstå. Umiddelbart tror jeg ikke, at der sker noget ved at bruge en flaske en gang imellem, men du kan evt. tale med din sundhedsplejeske om det. 

Jeg tænker, at det måske kan være lige så slemt, hvis du er udkørt og stresser på grund af søvnunderskud. 

ja det kan du have ret i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

lio

Øv for den da.

Baby her har også lidt maveproblemer og jeg tjekker op med sp idag, han græder mens han sover når han skal presse.

Søvnen er meget vigtig så vi har købt en bryst pumpe så jeg kan pumpe ud, så giver far mad og jeg får lov at sove.  Kunne det måske være en ide??

Anmeld

9. juli 2012

pemiro

LilleLene skriver:

Har faktisk overvejet det med flasken, for så er det der ingen undskyldning for at han ikke kan give ham mad

Men vil kun bruge flaske når det er aller mest nødvendigt, vil helst ikke at han bliver "doven" så han ikke vil ammes mere :/

Du kan få en flaske der hedder tommee tippie, som minder utrolig meget om at sutte på bryst.. Det ryger ikke bare ud af flasken, der skal suttes før der kommer mad...
Den er virkelig god. Har hørt de kan købes i kvickly, ved det dog ikke 100 da jeg købte mine over nettet.. Måske det er løsningen for dig

Anmeld

9. juli 2012

LilleLene

pemiro skriver:

Du kan få en flaske der hedder tommee tippie, som minder utrolig meget om at sutte på bryst.. Det ryger ikke bare ud af flasken, der skal suttes før der kommer mad...
Den er virkelig god. Har hørt de kan købes i kvickly, ved det dog ikke 100 da jeg købte mine over nettet.. Måske det er løsningen for dig

uuuh tak for tippet

Anmeld

9. juli 2012

pemiro

LilleLene skriver:

uuuh tak for tippet

Selv tak. Håber det lykkes for jer

Anmeld

9. juli 2012

LilleLene

pemiro skriver:

Selv tak. Håber det lykkes for jer

Anmeld

10. juli 2012

JonTri

Hejsa!
Min erfaring med flaske er, at begynder man at kombinere er det ned ad bakke mht amningen... Også selvom man fx bruger avent... De forlænger det blot. Så hvis du håber på at amme fx et halvt år, så drop flaske.

Nu er min mand far for tredje gang, så nu er han vant til det, men sådan har det jo ik altid været... Og jeg får også ungen når hun skriger! Mange børn klatammes om aftenen, for der falder din mælkeproduktion. Giv ham barnet og lad ham skifte og bade - og fed den i sofaen imens!!!

Og til sidst... Når jeg har haft de der dage, hvor jeg er udmattet, så har jeg taget EN HEL dag i sengen hud mod hud med barnet (det styrker også amning også ved appetit spring)...
Kan du amme liggende? Det er guld værd for søvn... Ligger selv og ammer nu... ...

Anmeld

10. juli 2012

Team Putte

LilleLene skriver:

Jeg synes det er ved at blive hårdt det hele

Benjamin har problemer med maven, især om morgenen. Jeg er vågen fra kl 4-6 stykker om morgenen (fordi han har ondt) og så sover jeg først igen omkring kl 23 , så jeg er ved at være træt !!!

Jeg synes bare ikke min kæreste hjælper særlig meget til med Benjamin han sidder aldrig bare med ham og snakker når han er vågen, han har kun skiftet ble 2 gange på 1 måned ( og jeg var med og hjælpe ham begge gange)
Jeg ammer så jeg er jo den eneste der kan give ham mad, men hvis kæresten sidder med ham og han græder, så er det sikkert den kommer "du er vidst sulten lille mand, over til mor" og ja så har jeg ham igen

Det er så slemt jeg snart overvejer at gå over til flassken, for så kan jeg gå ind og sove uden at skulle blive vækket min. efter 3 timer :/

puha skulle bare lige ud med det

Var det min kæreste ville jeg oz være ved at rive håret af mig selv!

Det kan faktisk godt fungere det med amning og flaske.. Du har ammet nu i en måned og der er godt gang i det, det bliver ik ændret af at han får en flaske i ny og næ Ida skal suppleres med MME fordi min mælk stadig har startproblemer og det får hun nu af flaske, da vores tidligere metode kræver 4 hænder og farmand netop er startet på job igen. Vi har købt en Avent-flaske hvor hun skal arbejde for at få maden og det fungerer rigtig godt Hun tager gerne babsen først og så flasken bagefter, var ellers SÅ bange for det var helt slut med amning når vi begyndte på flasken men hun kan sagens finde ud af det

Mht. maven så er Ida begyndt at få laktolose fordi hun får det her MME suppleret og det kan give nogle problemer med maven.. Vi har ik opdaget nogle problemer men som sp siger så er det for at være på den sikre side så vi ik oz skal slås med det mens vi prøver at køre amningen i stilling.. Hvis det ik er forstoppelse hans mave bøvler med så kan zoneterapi hjælpe rigtig meget på kolik  Er det luft så kan det hjælpe at ligge ham på ryggen og lave cykle-bevægelser med hans ben  Og et par ørepropper kan hjælpe mor med at bevare roen når hun går rundt med utrøstelig lillemand på armen i flere timer 

Anmeld

10. juli 2012

LilleLene

JonTri skriver:

Hejsa!
Min erfaring med flaske er, at begynder man at kombinere er det ned ad bakke mht amningen... Også selvom man fx bruger avent... De forlænger det blot. Så hvis du håber på at amme fx et halvt år, så drop flaske.

Nu er min mand far for tredje gang, så nu er han vant til det, men sådan har det jo ik altid været... Og jeg får også ungen når hun skriger! Mange børn klatammes om aftenen, for der falder din mælkeproduktion. Giv ham barnet og lad ham skifte og bade - og fed den i sofaen imens!!!

Og til sidst... Når jeg har haft de der dage, hvor jeg er udmattet, så har jeg taget EN HEL dag i sengen hud mod hud med barnet (det styrker også amning også ved appetit spring)...
Kan du amme liggende? Det er guld værd for søvn... Ligger selv og ammer nu... ...

Han vil ikke skifte ble eller bade ham alene han har kun skiftet ham 2 gange, og jeg har skulle være der begge gange... Jeg kan bare ikke få ham til det

jeg ammer han liggende hver nat, men jeg kan ikke sove imens, for han får sig tit skubbet væk fra mig, så han taber babsen og så skal jeg jo hjælpe ham på plads igen

Anmeld

10. juli 2012

LilleLene

Team Putte skriver:

Var det min kæreste ville jeg oz være ved at rive håret af mig selv!

Det kan faktisk godt fungere det med amning og flaske.. Du har ammet nu i en måned og der er godt gang i det, det bliver ik ændret af at han får en flaske i ny og næ Ida skal suppleres med MME fordi min mælk stadig har startproblemer og det får hun nu af flaske, da vores tidligere metode kræver 4 hænder og farmand netop er startet på job igen. Vi har købt en Avent-flaske hvor hun skal arbejde for at få maden og det fungerer rigtig godt Hun tager gerne babsen først og så flasken bagefter, var ellers SÅ bange for det var helt slut med amning når vi begyndte på flasken men hun kan sagens finde ud af det

Mht. maven så er Ida begyndt at få laktolose fordi hun får det her MME suppleret og det kan give nogle problemer med maven.. Vi har ik opdaget nogle problemer men som sp siger så er det for at være på den sikre side så vi ik oz skal slås med det mens vi prøver at køre amningen i stilling.. Hvis det ik er forstoppelse hans mave bøvler med så kan zoneterapi hjælpe rigtig meget på kolik  Er det luft så kan det hjælpe at ligge ham på ryggen og lave cykle-bevægelser med hans ben  Og et par ørepropper kan hjælpe mor med at bevare roen når hun går rundt med utrøstelig lillemand på armen i flere timer 

Du har jo så også bare min drømmemand, i forhold til hjælp i hjemmet

Kan ikke helt finde ud af hvad der er med hans mave, for det er kun om morgenen, der har han svært ved at komme af med afføring, men efter middagstid ca. der kommer den hul igennem og så er der ikke maveproblemer igen før næste morgen

Han skal til 5 ugers tjek på fredag, så snakker jeg lige med min læge der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.