Hjælp!! må man ? :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

DitteFisk

Jeg arbejder lige nu på et familie-sted (mor/far-barn-hjem), som tager forældre ind, hvor der er stor tvivl om forældrene har evner til at se deres børns behov og handle derefter. 
Men det er meget forskelligt fra kommune til kommune om de bruger sådanne steder - efter min mening er det et godt tilbud, men pga nedskæringer bliver de sjældent brugt, og nogen steder VIL kommunerne ikke bruge stederne da de er for dyre..
Den sidste mor vi havde inde bad selv om at komme på institutionen da de ville tvangsfjerne hendes datter. Det endte med en frivillig. Lige nu har vi et forældrepar som også stod til at få fjernet deres datter, og jeg tror disse for ders pige med hjem (med en hjemme-hosser). Så det er meget individuelt.

Men udmiddelbart må kommuner gerne fjerne børn allerede fra fødsler, og i nogle tilfælde er jeg sikker på at dette også er det bedste - der bliver jo lavet en vurdering af moderens evner (eller mangel på samme) og det handler jo ikke om at moren skal have en chance - det er jo et lille menneskeliv vi snakker om - det er babyen vi skal tage os bedst muligt af. Og så håbe moren får den hjælp hun har brug for efterfølgende - men på det felt er der desværre heller ikke ret mange resourcer at hente i dagens spare-DK.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

TeamRocket

Chiip91 skriver:

Der bliv ikke lavet undersøgelser af mig, fordi hun mente at hun kender mig ud og ind, Der bliv heller ikke lavet af faren, da han bor omkring Aalborg, hun har aldrig mødt ham, hun siger at han har været voldig overfor han søn, han har fra et tidliger forhold, fordi han har samvær med ham under opsyn, Og har kendt ham i 7år og ved han aldrig har slået eller andet, sin søn.

i følge hende har jeg aldrig en chance for at få min datter hjem, og min støtteperson har været med mig til samvær, og han kan se tydelige forbedringer, det sagde han så til min sagsbehandler der efter ringer til mig og siger jeg er belevt meget dårliger og ALDRIG får hende hjem hvis jeg fortsætter sådan

Hvor godt hun har fået ham hjem igen

Hvis du virkelig bliver så uretfærdigt behandlet skal du få fat i en advokat og få gang i en sag- det er IKKE ok der sidder folk som hende og køre sit eget lille show. Og du har krav på at skifte sagsbehandler hvis der er en god grund til det- og her mener jeg ikke 'hvis du bare ikke kan lide hende' men hvis der er en god grund som f.eks det du nævner. Det er helt i skoven og ihvertfald ikke i hverken dit eller dit barns interesse at hun siger sådan til dig

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

TeamRocket skriver:

Hvis du virkelig bliver så uretfærdigt behandlet skal du få fat i en advokat og få gang i en sag- det er IKKE ok der sidder folk som hende og køre sit eget lille show. Og du har krav på at skifte sagsbehandler hvis der er en god grund til det- og her mener jeg ikke 'hvis du bare ikke kan lide hende' men hvis der er en god grund som f.eks det du nævner. Det er helt i skoven og ihvertfald ikke i hverken dit eller dit barns interesse at hun siger sådan til dig

Vil rigtig gerne have en advokat, men hun truer mig med og sige at hvis jeg modarbejder hende må jeg ikke se min datter så meget (måske 1gang pr. mdr) og jeg er ikke den eneste hun har gjort det ved, har snakket med en tidliger plejefar, der fortælte mig at jeg ikke er den eneste hun "køre" personligt på. Så ærligtalt tor jeg næsten ikke få en advokat, har bla. fået konstateret(staves) pystisk strees pga. hende

Anmeld

8. juli 2012

Dustmuz

Chiip91 skriver:

Vil rigtig gerne have en advokat, men hun truer mig med og sige at hvis jeg modarbejder hende må jeg ikke se min datter så meget (måske 1gang pr. mdr) og jeg er ikke den eneste hun har gjort det ved, har snakket med en tidliger plejefar, der fortælte mig at jeg ikke er den eneste hun "køre" personligt på. Så ærligtalt tor jeg næsten ikke få en advokat, har bla. fået konstateret(staves) pystisk strees pga. hende

her kommer lidt info du måske kan bruge meget konstruktiv..

Som du selv skriver i dit seneste indlæg, så har du fået konstateret psykisk stress pga hende..

DETTE er årsag nok til at du SKAL have en ny sagsbehandler.

Du kan rent faktisk kræve det..
Det er dog ikke din sagsbehandler du skal snakke med dette om, men hendes chef

Anmeld

8. juli 2012

Kløver

Det må de godt, hvilket også sker, dog skal der rigtig meget til før det sker, og er ikke for sjov. En bekendt som er jordemoder, har nogle gange oplevet det, og hun siger netop det kun bliver gjort når de mener der virkelig er noget om snakken, når sådan en beslutning bliver taget, især da det ER hårdt og en grim proces for både mor, barn og alle implicerede i sagen.
Jeg tror netop at de kan gøre det, da man tager tingene anderledes, for at undgå situationer, som i dokumentaren: er du mors lille dreng, som stadig har men I dag

Jeg håber din veninde får god dialog med kommunen, måske de kan nå at finde muligheder inden fødslen og de er ude i tvangsfjernelse efter fødslen

Anmeld

8. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Chiip91 skriver:

Hej piger

Mig og en veninde sider her og snakker om kommunen godt må dømme et ufødt barn ? De har gjort det ved os begge :s Men de sagde (i en anden afdeling, samme kommune) til en anden veninde at de IKKE må, moren SKAL have en chance for at bevise sine evner.  Vi fik det begge afvide 2uger før termin

Ved i om de må det eller ej ?

Altså nu ved jeg ikke hvordan din situation er, men som udgangspunkt så ja - og jeg syntes kun det er fair.

Et eksempel som jeg syntes har været helt fair er f.eks. Dea-Louise og Rasmus fra De Unge Mødre. I mine øjne var de jo overhovedet ikke i stand til at tage sig af et barn og jeg ville helt ærligt syntes det var synd for barnet at det skulle hjem til dem og være. De kunne jo ikke engang overskue at orden deres lejlighed inden barnet kom, hvorfor skulle de så kunne overskue babyen bagefter?

Men andre gange så syntes jeg så også at børn bliver taget fra deres forældre uretfærdigt 

Anmeld

8. juli 2012

Mor til Ella

Chiip91 skriver:

Har jeg gjort masser af gange, men hende der har sagen, køre personligt på mig, hun vil ikke have jeg får min datter hjem igen, eller at hun kommer op til hendes far, bare fordi hun ikke synes om ham :s

Og hvad er hendes begrundelse for den afgørelse????

Altså normalt er det jo ikke nok som sagsbehandler at sige jeg kan ikke lide den pågældende person!!!!

Anmeld

9. juli 2012

Chiip91

Dustmuz skriver:

her kommer lidt info du måske kan bruge meget konstruktiv..

Som du selv skriver i dit seneste indlæg, så har du fået konstateret psykisk stress pga hende..

DETTE er årsag nok til at du SKAL have en ny sagsbehandler.

Du kan rent faktisk kræve det..
Det er dog ikke din sagsbehandler du skal snakke med dette om, men hendes chef

Okay det vil jeg helt klart gøre, hvis det er grudlæg for at jeg kan få en ny

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.