Hjælp!! må man ? :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

Dustmuz

Chiip91 skriver:

VIl jeg også mene de skal, det er dybt åndsvagt

Det er det..
men som du selv skriver i et indlæg, så ser de på info som er 10 år gammel..
dvs du har været?? 13-14 år dengang??

i den alder er ingen jo "parate" til at kunne varetage et barn..

men, du burde gerne have mulighed for at anke afgørelsen, og netop bruge det "imod" kommunen, at deres info er for gamle, da du har en forholdsvis ung alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Chiip91

Mor til Ella skriver:

Som sagt kender jeg ikke din sag.

Jeg synes mødre hjem er rigtig godt, netop for ikke at tage en forhastet beslutning, hvor man kan få støtte hvis det er det der skal til. Eller bare bevise at de har spildt deres kræfter

Lige præcis, vil også rigtig gerne på et eller et mor/barn hjem

Anmeld

8. juli 2012

Mor til Ella

Chiip91 skriver:

Lige præcis, vil også rigtig gerne på et eller et mor/barn hjem

Det må du da kunne foreslå?????

Anmeld

8. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Chiip91 skriver:

Hej piger

Mig og en veninde sider her og snakker om kommunen godt må dømme et ufødt barn ? De har gjort det ved os begge :s Men de sagde (i en anden afdeling, samme kommune) til en anden veninde at de IKKE må, moren SKAL have en chance for at bevise sine evner.  Vi fik det begge afvide 2uger før termin

Ved i om de må det eller ej ?

Hvis de vurderer, at forældrene ikke kan tage sig af barnet, må de gerne fjerne det fra fødslen - man kan jo ikke overdrage et lille barn til fx en narkoman-mor og håbe på det bedste. De første uger i et lille barns liv er så afgørende for dets udvikling senere, at man ikke kan satse på, det måske går, hvis der er berettiget tvivl. 

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

Dustmuz skriver:

Det er det..
men som du selv skriver i et indlæg, så ser de på info som er 10 år gammel..
dvs du har været?? 13-14 år dengang??

i den alder er ingen jo "parate" til at kunne varetage et barn..

men, du burde gerne have mulighed for at anke afgørelsen, og netop bruge det "imod" kommunen, at deres info er for gamle, da du har en forholdsvis ung alder

Jeg var lige godt 12, og man ændre sig jo en del på 10år.

Okay, hvis man kan det, så vil jeg da helt klart gøre det

Anmeld

8. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Chiip91 skriver:

Jeg vil da også mene at man skal have en chance for at bevise at man godt kan, De tog bla, beslutningen ved mig udfra hvordan jeg var for 10år siden :s og ved min veninde var det ud fra en psykolog undersøgelse os fra ca 10år siden, Jeg jeg fik *INGEN hjælp, Har en støtteperson ellers ikke

Nu har jeg læst et af dine tidligere indlæg om din sagsbehandler, og uanset, om hun har handlet korrekt eller ej, så er I to bare ikke i stand til at samarbejde. Kan du ikke insistere påat fåen anden, der kan se på dig med nye øjne? Du har jo ingen tillid til hende, og det duer bare ikke. 

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

Mor til Ella skriver:

Det må du da kunne foreslå?????

Har jeg gjort masser af gange, men hende der har sagen, køre personligt på mig, hun vil ikke have jeg får min datter hjem igen, eller at hun kommer op til hendes far, bare fordi hun ikke synes om ham :s

Anmeld

8. juli 2012

TeamRocket

Chiip91 skriver:

Kan jeg sagtens forstå, men kan bare ikke se, hvordan de kan sige man er uegnet når barnet ingengang er født :s

Jeg ved ikke hvordan din sag er forgået. Men der bliver jo lavet nogle undersøgelser både af forældrene, hvordan de er som mennesker, hvordan de bor, om de er fornuftige ansvarsbevidste og i stand til at tilsidesætte sig selv og leve et voksen liv osv, og hvis ikke alt det er tip top så må de gerne tvangsfjerne- i nogle kommuner skal der meget til før de fjerner et spædbarn- og i nogle kommuner får man nærmest ikke en chance. Og selfølgelig bliver der begået fejl vuderinger begge steder, men folkene på kommunen er jo også bare mennesker der gør deres bedste for at give børnene en god start- og det er ikke altid det er det at blive hos forældrene. Man skal ikke give forældre en chance for enhver pris.
Bortset fra det, så har man jo altid chancen for at bevise sit værd og vinde barnet hjem igen, selv om det kan tage lang tid at overbevise om at man har forbedret sig. Min veninde har fået sin søn hjem efter 5 år her i starten af sommerferien. Det har været en lang kamp. Men hun kan godt selv se nu- at de gjorde hvad der var nødvendigt og bedst for hendes dreng dengang.

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

Mor og meget mere skriver:

Nu har jeg læst et af dine tidligere indlæg om din sagsbehandler, og uanset, om hun har handlet korrekt eller ej, så er I to bare ikke i stand til at samarbejde. Kan du ikke insistere påat fåen anden, der kan se på dig med nye øjne? Du har jo ingen tillid til hende, og det duer bare ikke. 

Har jeg snakket med min støtteperson om, og han sagde at han ikke ved om det er noget der kan lade sig gøre, da hun har kendt mig så længe, og er den der "kender" mig bedst, men han ville undersøge sagen, for han synes også at hun køre for hårdt på mig

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

TeamRocket skriver:

Jeg ved ikke hvordan din sag er forgået. Men der bliver jo lavet nogle undersøgelser både af forældrene, hvordan de er som mennesker, hvordan de bor, om de er fornuftige ansvarsbevidste og i stand til at tilsidesætte sig selv og leve et voksen liv osv, og hvis ikke alt det er tip top så må de gerne tvangsfjerne- i nogle kommuner skal der meget til før de fjerner et spædbarn- og i nogle kommuner får man nærmest ikke en chance. Og selfølgelig bliver der begået fejl vuderinger begge steder, men folkene på kommunen er jo også bare mennesker der gør deres bedste for at give børnene en god start- og det er ikke altid det er det at blive hos forældrene. Man skal ikke give forældre en chance for enhver pris.
Bortset fra det, så har man jo altid chancen for at bevise sit værd og vinde barnet hjem igen, selv om det kan tage lang tid at overbevise om at man har forbedret sig. Min veninde har fået sin søn hjem efter 5 år her i starten af sommerferien. Det har været en lang kamp. Men hun kan godt selv se nu- at de gjorde hvad der var nødvendigt og bedst for hendes dreng dengang.

Der bliv ikke lavet undersøgelser af mig, fordi hun mente at hun kender mig ud og ind, Der bliv heller ikke lavet af faren, da han bor omkring Aalborg, hun har aldrig mødt ham, hun siger at han har været voldig overfor han søn, han har fra et tidliger forhold, fordi han har samvær med ham under opsyn, Og har kendt ham i 7år og ved han aldrig har slået eller andet, sin søn.

i følge hende har jeg aldrig en chance for at få min datter hjem, og min støtteperson har været med mig til samvær, og han kan se tydelige forbedringer, det sagde han så til min sagsbehandler der efter ringer til mig og siger jeg er belevt meget dårliger og ALDRIG får hende hjem hvis jeg fortsætter sådan

Hvor godt hun har fået ham hjem igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.