Hjælp!! må man ? :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.905 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. juli 2012

Chiip91

Hej piger

Mig og en veninde sider her og snakker om kommunen godt må dømme et ufødt barn ? De har gjort det ved os begge :s Men de sagde (i en anden afdeling, samme kommune) til en anden veninde at de IKKE må, moren SKAL have en chance for at bevise sine evner.  Vi fik det begge afvide 2uger før termin

Ved i om de må det eller ej ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

TeamRocket

Selfølgelig må de det. Hvis det bliver vuderet inden fødslen at moren er uegnet så skal de jo være parate til at tage barnet i pleje allerede når det lige er blevet født.
Det er nemmelig ikke morens behov, men barnets der bliver set på og taget hensyn til, og i visse tilfælde bliver det vuderet at det kan skade barnet at give forældrene en chance for at bevise de godt kan.

Anmeld

8. juli 2012

TNBC

Chiip91 skriver:

Hej piger

Mig og en veninde sider her og snakker om kommunen godt må dømme et ufødt barn ? De har gjort det ved os begge :s Men de sagde (i en anden afdeling, samme kommune) til en anden veninde at de IKKE må, moren SKAL have en chance for at bevise sine evner.  Vi fik det begge afvide 2uger før termin

det lyder mærkeligt, man skal da have chancen for at bevise at man kan, bortset fra hvis komunnen er 100% sikker at man bare ikke kan være mor/far  vil jeg mene

Anmeld

8. juli 2012

Mor til Ella

Chiip91 skriver:

Hej piger

Det skal de vel enlig

Mener som udgangspunkt at folk skal have en chance.

Nu aner jeg intet om dig, så det er ikke myntet på dig.

MEN børn skal ikke være prøvekaniner hvis der er tvivl.

Så skal der være hjælp til moderen fra starten.

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

Mor til Ella skriver:

Det skal de vel enlig

Jeg vil da også mene at man skal have en chance for at bevise at man godt kan, De tog bla, beslutningen ved mig udfra hvordan jeg var for 10år siden :s og ved min veninde var det ud fra en psykolog undersøgelse os fra ca 10år siden, Jeg jeg fik *INGEN hjælp, Har en støtteperson ellers ikke

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

Mor til Ella skriver:

Det skal de vel enlig

Jeg vil da også mene at man skal have en chance for at bevise at man godt kan, De tog bla, beslutningen ved mig udfra hvordan jeg var for 10år siden :s og ved min veninde var det ud fra en psykolog undersøgelse os fra ca 10år siden, Jeg jeg fik *INGEN hjælp, Har en støtteperson ellers ikke

Anmeld

8. juli 2012

Dustmuz

Desværre må Kommunen godt gøre dette

dog vil JEG mene at denne praksis burde ændres en smule, for de må nemlig, som loven er nu, se på informationer som er 20 år gamle.

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

Dustmuz skriver:

Desværre må Kommunen godt gøre dette

dog vil JEG mene at denne praksis burde ændres en smule, for de må nemlig, som loven er nu, se på informationer som er 20 år gamle.

VIl jeg også mene de skal, det er dybt åndsvagt

Anmeld

8. juli 2012

Chiip91

TeamRocket skriver:

Selfølgelig må de det. Hvis det bliver vuderet inden fødslen at moren er uegnet så skal de jo være parate til at tage barnet i pleje allerede når det lige er blevet født.
Det er nemmelig ikke morens behov, men barnets der bliver set på og taget hensyn til, og i visse tilfælde bliver det vuderet at det kan skade barnet at give forældrene en chance for at bevise de godt kan.

Kan jeg sagtens forstå, men kan bare ikke se, hvordan de kan sige man er uegnet når barnet ingengang er født :s

Anmeld

8. juli 2012

Mor til Ella

Chiip91 skriver:

Som sagt kender jeg ikke din sag.

Jeg synes mødre hjem er rigtig godt, netop for ikke at tage en forhastet beslutning, hvor man kan få støtte hvis det er det der skal til. Eller bare bevise at de har spildt deres kræfter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.