underligt af os ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

TS: Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det. I har truffet et valg som det for mig lyder som et ikke helt gennem-overvejet valg. Der vil altid være folk omkring én som har deres meninger og ikke holder sig tilbage. Og nu er det måske ved at gå op for jer at det muligvis var et forkert valg (i forhold til at i jo faktisk gerne vil have barn nummer 2).

Jeg synes at det er rigtig flot at du deler dine tanker her - selvom folk er hårde ved dig (en abort er jo næsten altid et ømt emne), for det er bare rigtig vigtigt at få talt (og tænkt) tingene i gennem når man går med de tanker som du/i gør.

Jeg kender ikke baggrunden for jeres valg og overvejelser, men jeg får en fornemmelse af at I endnu ikke er helt afklarede med den abort i fik, og tanken om det næste barn i huset.

Mit råd er at tage hvad du kan bruge fra denne debat og vend det hele med din kæreste derhjemme. Tal om hvad der er sket og hvad der skal ske. Kom ud med de følelser og tanker i har, og sig de ting højt som i måske tænker men ikke tør sige. Mange synes jo at en abort er at "slå ihjel", og det kan være svært at erkende at man har gjort det. Men jeg tror at man vil have et meget bedre udgangspunkt når man er afklaret og har "tilgivet" sig selv, og derfor er klar til det næste barn.

Jeg håber I finder en løsning som virker for jer 

super flot! helt enig i hver enkelt ord du fik noteret ned!!! men der er alt for meget negativitet , så lukker denne her bebat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Aprilmor11

aarhusmor skriver:

Jeg vil lige tilføje at fra uge 8 får fosteret/barnet følelser.

Det var jeg ikke klar over Tak.

Endnu en grund til at barnet faktisk er i live

Anmeld

7. juli 2012

Jupiter

Anonym skriver:

super flot! helt enig i hver enkelt ord du fik noteret ned!!! men der er alt for meget negativitet , så lukker denne her bebat

Jeg  for at I finder ud af det!

Jeg kan godt forstå at du vælger at lade debatten ligge her, det er hårde domme der falder - dog er det jo lidt forudsigeligt at der vil være nogle som reagerer stærkt på dit indlæg.

Ikke dermed sagt at det negative budskab nødvendigvis bør gentages og uddybes i detaljer når du nu også selv erklærer at den er feset ind på lystavlen  

Held og lykke!

Anmeld

7. juli 2012

minbaby

Masig skriver:

I vil ikke have børn med 17 mdrs mellemrum, men det er ok med 24 mdrs mellemrum??

Undskyld mig, en abort er selvfølgelig altid ens eget valg, men ja det er efter min mening dybt uansvarligt og egoistisk... Hvad forskel gør det halve år lige??? Kunne forstå hvis der gik 4-5 år imellem...

Og at give lægen skylden og sige at han sagde det KUNNE skade det første barn at få dem tæt på hinanden.. Sikke da noget bavl, det lyder som om han har fået jer til at få en abort fordi han ikke mente I var modne nok til endnu et barn...Har da aldrig hørt den undskyldning før...

Undskyld, men jeg kan virkelig ikke tage det seriøst, for mig lyder det som om I betragter børn som legetøj der bare kan smides væk og så anskaffer man noget nyt når man gider lege med det igen...

Det er hårde ord, jeg beklager, men det er nu engang min mening og det var jo det du ville have, ikk

Kunne ikke ha sagt det bedre selv.

Anmeld

7. juli 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tråden er nu låst, på trådstarters ønske. 

Hilsen Moderator 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.