underligt af os ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

må følge mit herte.. der vil altid være nogle imod mig, og andre ikke

ja, men saa er det bare ikke okay at taenke paa at faa et andet barn saa tidligt efter aborten. Saa nyd det barn i har, og vent, hvis I ikke var klar der, er I nok heller ikke klar nu.
Jeg er meget chokeret og har det lidt daarligt over at I taenker paa den maade.

Som en anden siger, der var hjertelyde, saa det var et foster.
Og jeg har heller aldrig hoert det som jeres laege har sagt og det er jo heller ikke hans beslutning. Bare fordi at han har set det foer, er det jo ikke hos alle boern. Nogen boern paa 17maaneder, elsker at hjaelpe til med den lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

ja, men saa er det bare ikke okay at taenke paa at faa et andet barn saa tidligt efter aborten. Saa nyd det barn i har, og vent, hvis I ikke var klar der, er I nok heller ikke klar nu.
Jeg er meget chokeret og har det lidt daarligt over at I taenker paa den maade.

Som en anden siger, der var hjertelyde, saa det var et foster.
Og jeg har heller aldrig hoert det som jeres laege har sagt og det er jo heller ikke hans beslutning. Bare fordi at han har set det foer, er det jo ikke hos alle boern. Nogen boern paa 17maaneder, elsker at hjaelpe til med den lille.

jeg kan godt forstå jer, og jeg bliver jo selv ked af det ik

Anmeld

7. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

jeg kan godt forstå jer, og jeg bliver jo selv ked af det ik

saa vent for guds skyld med at faa et barn mere, og brug tid paa det I har og lad det vaere ved det, for nu.

Anmeld

7. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg synes det er en underlig måde at planlægge på og ærligt talt synes jeg det er forkasteligt.

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg synes det er en underlig måde at planlægge på og ærligt talt synes jeg det er forkasteligt.

okey

Anmeld

7. juli 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

fordi, 17 mdr - ikke var det sundeste for børnene, den udtalelse fik jeg selv fra egen læge

Her er der kun 13 måneder imellem Silas og Mille og det fungere helt fint. Silas ELSKER Mille og nusser omhende så snart han kan komme til det og Mille kigger hele tiden dybt forelsket på Silas.

Må sige jeg har samme mening som de andre. Det virker ret useriøst at tænke i ny graviditet allerede 6 måneder efter en abort.

Her var Mille heller ikke planlagt, vi ville også have haft omkring 2 år imellem vores børn hvis vi helt selv kunne bestemme, men skæbnen ville det anerledes. Vi kunne ikke få os selv til at få barnet fjernet når vi vidste med 100% sikkerhed at vi ville have en mere. Hun er bare kommet et år tidligere end planlagt.

Anmeld

7. juli 2012

aarhusmor

Aprilmor11 skriver:

I 6. uge på fosteret er der hjertelyd. Når hjertet banker er man i live. Når det ikke banker er man død. Derfor så JO så er det i live og du slår dermed et foster ihjel.

Jeg vil lige tilføje at fra uge 8 får fosteret/barnet følelser.

Anmeld

7. juli 2012

Hyacinth

TeamRocket skriver:

Hvis jeg skal være ærlig og sige hvordan jeg ville tænke, så. Jeg synes det virker lidt useriøst/uansvarligt, og dårligt gennemtænkt, og jeg ville helt klart tænke mit hvis nogle i min familie/omgangskreds fik en abort og så valgte at blive gravide igen kort efter. I mine øjne er det lidt mangel på respekt for liv. Og ja, umodent er det ord der popper op.
Men det er jo op til jer at leve jeres liv på bedst mulig måde, men hvis ikke i har rammerne og baglandet 100% i orden synes jeg det er meget dumt at få endnu et barn. Men det er jo bare min personlige mening.

Må også erklære mig enig her. Måske lidt hårdt at høre, men jeg synes også man skal se et barn som en gave og ikke et legetøj, der bare kan vælges til og fra ud fra den ene måned i året eller den anden. Det har jeg svært ved at forstå. Det virker altså useriøst.

Anmeld

7. juli 2012

Jupiter

TS: Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det. I har truffet et valg som det for mig lyder som et ikke helt gennem-overvejet valg. Der vil altid være folk omkring én som har deres meninger og ikke holder sig tilbage. Og nu er det måske ved at gå op for jer at det muligvis var et forkert valg (i forhold til at i jo faktisk gerne vil have barn nummer 2).

Jeg synes at det er rigtig flot at du deler dine tanker her - selvom folk er hårde ved dig (en abort er jo næsten altid et ømt emne), for det er bare rigtig vigtigt at få talt (og tænkt) tingene i gennem når man går med de tanker som du/i gør.

Jeg kender ikke baggrunden for jeres valg og overvejelser, men jeg får en fornemmelse af at I endnu ikke er helt afklarede med den abort i fik, og tanken om det næste barn i huset.

Mit råd er at tage hvad du kan bruge fra denne debat og vend det hele med din kæreste derhjemme. Tal om hvad der er sket og hvad der skal ske. Kom ud med de følelser og tanker i har, og sig de ting højt som i måske tænker men ikke tør sige. Mange synes jo at en abort er at "slå ihjel", og det kan være svært at erkende at man har gjort det. Men jeg tror at man vil have et meget bedre udgangspunkt når man er afklaret og har "tilgivet" sig selv, og derfor er klar til det næste barn.

Jeg håber I finder en løsning som virker for jer 

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

jeg vil gerne lukke denne debat her nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.