:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2012

Tona

Hvad laver du af aktiviteter med dit barn/dine børn? Jeg har selv tænkt på legestue 1-2 gange om ugen måske, og noget svømmehal . Hvis man må spørge  

Nå jeg havde lige skrevet et vildt langt svar, men computeren slettede det hele, så nu får du lige et kortere svar, for jeg orker ikke at starte helt forfra

Hele familien spiser morgenmad sammen og når vi så har sendt Amandas far afsted bruger vi formiddagen som regl på udflugter og aktivitet udenfor hjemmet. Fx: skovtur, bibliotek, legeplads, gå tur, legeaftale med min veninde som  har en dreng på Amandas alder, indkøb i butikker osv osv. Om eftermiddagen hygger vi hjemme med bøger og danser til musik og Amanda deltager sammen med mig i det huslige arbejde i det omfang hun kan (fx lægger jeg tøj sammen så øver hun sig i at lægge en klud sammen selv fra bunken og bager jeg så ælter hun sin egen lille bolle osv osv. Jeg tror at det er vigtigt at lade børn deltage i den normale hverdag og det arbejde forældrene laver i hjemmet også, for det vil de gerne og det er sundt for dem at være med. De hygger sig ved at lave ting sammen med forældrene

Amanda er i DP to formiddage i ugen ca 3 ½ time pr gang og hentes efter hun har fået frokost der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

isabellasmor

Amandas-mor skriver:

Nå jeg havde lige skrevet et vildt langt svar, men computeren slettede det hele, så nu får du lige et kortere svar, for jeg orker ikke at starte helt forfra

Hele familien spiser morgenmad sammen og når vi så har sendt Amandas far afsted bruger vi formiddagen som regl på udflugter og aktivitet udenfor hjemmet. Fx: skovtur, bibliotek, legeplads, gå tur, legeaftale med min veninde som  har en dreng på Amandas alder, indkøb i butikker osv osv. Om eftermiddagen hygger vi hjemme med bøger og danser til musik og Amanda deltager sammen med mig i det huslige arbejde i det omfang hun kan (fx lægger jeg tøj sammen så øver hun sig i at lægge en klud sammen selv fra bunken og bager jeg så ælter hun sin egen lille bolle osv osv. Jeg tror at det er vigtigt at lade børn deltage i den normale hverdag og det arbejde forældrene laver i hjemmet også, for det vil de gerne og det er sundt for dem at være med. De hygger sig ved at lave ting sammen med forældrene

Amanda er i DP to formiddage i ugen ca 3 ½ time pr gang og hentes efter hun har fået frokost der.

Det var også sådan jeg tænkte hverdagen skulle se ud, nu kommer hun jo bare ikke til at være i DP eller noget, så havde tænkt mig at gå i legestue med hende og noget svømning, osv , så hun også får set andre børn/mennesker ..  

Synes også det er vigtigt at indrage børn i det huslige og de daglige gøremål, og sørge for det bliver gjort til noget sjovt og hyggeligt  Isabella elsker og "hjælpe" med at støvsuge og stille i opvaskemaskinen hehe Ja, og ligge tøj sammen 

Anmeld

26. juli 2012

EnGodMor

isabellasmor skriver:

Så har vi truffet beslutningen om at jeg skal tage et år som hjemmegående med vores datter når min barsel er slut 

Så på mandag skal jeg søge om tilskuddet hos kommunen.

Det bliver stramt økonomisk, men det er jo kun et år, og hellere lidt stramt og så skal vores datter ikke ud og være i DP fra tidlig morgen til 15-16 tiden . 

Ja, og så føler mor her heller ikke at hendes lille prinsesse er klar til at være væk fra os hver dag endnu.. Det er nok også mor der ikke er klar, men når man så har mulighed for at have hende hjemme, gå i legestue og svømmehal og hygge .. så er det jo bare og springe ud i det 

ja det var bare et lille glædelses indlæg herfra 

FANTASTISK

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

engodmor skriver:

FANTASTISK

Ja 

Og jeg har netop modtaget brev om at jeg får tilskuddet til hjenmegående, så det er bare lækkert 

Anmeld

28. juli 2012

EnGodMor

isabellasmor skriver:

Ja 

Og jeg har netop modtaget brev om at jeg får tilskuddet til hjenmegående, så det er bare lækkert 

Hvor lækkert

Jeg har selv et års barsel, og derefter lige lidt ferie at holde, så jeg får 14 mdr hjemme med den lille og store

Det er fantastisk...

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

engodmor skriver:

Hvor lækkert

Jeg har selv et års barsel, og derefter lige lidt ferie at holde, så jeg får 14 mdr hjemme med den lille og store

Det er fantastisk...

Jaa det er såå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.