:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.991 visninger
25 svar
0 synes godt om
7. juli 2012

isabellasmor

Så har vi truffet beslutningen om at jeg skal tage et år som hjemmegående med vores datter når min barsel er slut 

Så på mandag skal jeg søge om tilskuddet hos kommunen.

Det bliver stramt økonomisk, men det er jo kun et år, og hellere lidt stramt og så skal vores datter ikke ud og være i DP fra tidlig morgen til 15-16 tiden . 

Ja, og så føler mor her heller ikke at hendes lille prinsesse er klar til at være væk fra os hver dag endnu.. Det er nok også mor der ikke er klar, men når man så har mulighed for at have hende hjemme, gå i legestue og svømmehal og hygge .. så er det jo bare og springe ud i det 

ja det var bare et lille glædelses indlæg herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Isabella_mor

Det lyder da super hyggeligt.

vidste ikke at man kunne vælge det og få tilskud. er det ikke ligesom at gå hjemme og så få kontanthjælp?? (og det er altså ikke ment på nogen nedladende måde, det er bare et spørgsmål, fordi jeg ikke kender noget til det.)

Anmeld

7. juli 2012

isabellasmor

Isabella_mor skriver:

Det lyder da super hyggeligt.

vidste ikke at man kunne vælge det og få tilskud. er det ikke ligesom at gå hjemme og så få kontanthjælp?? (og det er altså ikke ment på nogen nedladende måde, det er bare et spørgsmål, fordi jeg ikke kender noget til det.)

jeg er heller ikke selv så meget inde i det. men nej det er ikke som kh, tilskuddet er i vores kommune på 6800 eller sådan, og så bliver der trukket i skat også. og når barnet så er fra 3-5 år, så er tilskudet på 3500 et eller andet. så det er jo , kan man sige , min kæreste der skal forsørge os det meste af vejen . Men det er jo også en fælles beslutning 

Anmeld

7. juli 2012

Isabella_mor

isabellasmor skriver:

jeg er heller ikke selv så meget inde i det. men nej det er ikke som kh, tilskuddet er i vores kommune på 6800 eller sådan, og så bliver der trukket i skat også. og når barnet så er fra 3-5 år, så er tilskudet på 3500 et eller andet. så det er jo , kan man sige , min kæreste der skal forsørge os det meste af vejen . Men det er jo også en fælles beslutning 

okay.. 

ja det er da også bare super fint hvis det kan fungere, jeg tror de fleste godt gad at kunne gøre sådan..

det er jo bare ikke alles økonomi der kan række til en sådan beslutning.. 

Anmeld

7. juli 2012

isabellasmor

Isabella_mor skriver:

okay.. 

ja det er da også bare super fint hvis det kan fungere, jeg tror de fleste godt gad at kunne gøre sådan..

det er jo bare ikke alles økonomi der kan række til en sådan beslutning.. 

nej det er det.. det bliver også stramt for os, men det er jo en prioiteringssag  altså , og vi lever stramt i forvejen..  

Anmeld

7. juli 2012

Maja_4000

Nej , hvor er jeg misundelig ! Hehe

Her i byen får man kun 3000-et-eller-andet før skat i tilskud , så det kan desværre ikke løbe rundt for os .. Ikke som det er lige nu Men jeg ville vildt gerne ! 

NYD DET !!

Anmeld

7. juli 2012

Isabella_mor

isabellasmor skriver:

nej det er det.. det bliver også stramt for os, men det er jo en prioiteringssag  altså , og vi lever stramt i forvejen..  

kender det.

Anmeld

7. juli 2012

isabellasmor

Isabella_mor skriver:

kender det.

Hehe 

Anmeld

10. juli 2012

Tona

isabellasmor skriver:

Så har vi truffet beslutningen om at jeg skal tage et år som hjemmegående med vores datter når min barsel er slut 

Det bliver stramt økonomisk, men det er jo kun et år, og hellere lidt stramt og så skal vores datter ikke ud og være i DP fra tidlig morgen til 15-16 tiden . 

Ja, og så føler mor her heller ikke at hendes lille prinsesse er klar til at være væk fra os hver dag endnu.. Det er nok også mor der ikke er klar, men når man så har mulighed for at have hende hjemme, gå i legestue og svømmehal og hygge .. så er det jo bare og springe ud i det 

Tillykke med valget. Det er fantastisk at gå hjemme

Anmeld

10. juli 2012

Pixi-pigen

isabellasmor skriver:

En ting jeg har lært af "livet" er at leve livet medens man er i det! I morgen kan være for sent for os alle. Hvorfor skal vi sove når vi bliver gamle. Eller nyde livet når vi går på pension? Derfor stor respekt for din beslutning om at nyde et års barsel i selskab med din datter den tid vi mister kommer ikke igen Rigtig god barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.