Annana89 skriver:
Jeg har termin på søndag og havde egentlig bestemt at jeg ikke ville skrive en da jeg tænke jeg nok skulle finde ud af det hele undervejs. Men nu kom jeg alligevel i tanke om at det nok ikke var så tosset.
Den ser sårn her ud:
Generelt:
* Har brug for at JDM/andre på stuen er gode til at informerer mig om hvad der sker/skal ske med mig/os undervejs.
* Så få mennesker på stuen som muligt/rolig stemning.
Før fødslen:
* Klyx hvis der er tid, eller ok.
*Smertelindring: Som udgangspunkt vil jeg lade mig råde af JDM undervejs. Evt. brusebad og Epidural.
*Udvidelsesfasen: Måske høre musik på iphone.
Under fødslen:
*Pressefasen, meget gerne stående hvis jeg orker og føler mig tilpads.
*Baby hurtigt op til mig. -Vigtigt at JDM og jeg skal være tydeligt, mundtlig enige om at jeg har fat i baby før hun slipper på grund af så meget vand i mine fingre så jeg har svært ved at mærke hvornår jeg har ordentlig fat i ting.
Efter fødslen:
*Far klipper navlesnor.
*Så meget ro/så få mennesker på stuen de første timer.
*Bad så snart vi kommer på barselsgangen hvis det er muligt.
*Vil gerne bede om fødselsjournal inden vi tager hjem.
Er der mon andre der vil dele deres så jeg kan få lidt inspiration?! Og gerne kommenter på min hvis der er noget at kommentere, godt/skidt!
Jeg kan huske at vi også lavede sådan en fin lille fødselsliste da jeg skulle føde Viktor...
hehe men den blev aldrig brugt til en skid (for at sige det lige ud...
) jeg havde den ganske vist med ind på fødestuen. Den lå sammen med min vandre journal og vi fortalte at den lå der hvis de ville se den.
Men både os selv og jordemoderen havde egentlig ikke behov for at kigge på den da det hele først var igang.
Vi tog det hele hen af vejen som det kom, og hun var rigtig god til hele tiden at spørge os om vi ønskede noget, eller forklare os hvad der skulle ske.
Jeg fik klyx som det aller første da jeg kom ind på fødestuen! Og hvor var det da befriende! 
der var ingen med mig på toilettet
det kan man da sagtens selv klare i den første fase af fødslen
og det var rigtig dejligt at jeg efterfølgende ikke skulle ligge og tænke på "uheld"
vil helt klart have klyx igen når jeg skal føde næste gang
noget andet, som vi morer os ret meget over nu, var at vi rigtig fint havde pakket små madpakker, chokolade osv osv, for det var vi da helt sikker på at vi ville få lyst til undervejs
men det sidste vi begge to tænkte på var godt nok at spise noget....
Men nu skal det så også lige siges at min fødsel gik ret hurtigt. 6 1/2 time tog det kun fra vi ankom til fødegangen og til jeg lå med ham i mine arme
Vil ønske dig en rigtig god fødsel! Glæd dig - for det er en fantastisk oplevelse! Selvom det gør skide ondt og er hårdt, så er det bare det størte og vildeste man nogensinde kommer til at opleve