Hvordan så din "fødselsønskeliste" ud?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

morethanperfect

Annana89 skriver:

Okay! Mon man så kan bede om at det er ok hun er der, mærker osv. men ikke lige er den der lapper en sammen og andre ting der er lidt mere varrige! For ærligt sys jeg bare tanken om at skulle syes er slem nok! Gider ikke at bekymre mig( heller ikek selv om jeg har baby at tænke på) over om hun skamferer mig dernede(I værste tilfælde, i Know!)

Ja det kan du vel godt bede om

Meeen man tænker altså ikke over det overhovedet ! Jeg husker det nærmest ikke , selvom jeg fik af vide det tog flere time 

Og man kan jo ikke mærke det ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

På min liste denne gang havde jeg : jeg tager alt hva jeg føler er nødvendigt af smertelindring,  udover den epi jeg sku ha pa mit blodtryg!! At jeg nok selv sku klare at gå på wc, kæresten sku overhovedet ik med derud, så heller en helt fremmed!! Ville gerne undgå alt for mange mennesker på stuen på en gang!! At jeg fik alt Info at vide løbende!! En jordmor der bare havde styr på alt!! Tror såmænd jeg fik alle mine ønsker opfyldt!! Vh stine

Anmeld

7. juli 2012

MorDk

Havde slet ikke tænkt på at lave sådan en fødselsliste... ?

Hmm... det gik fint sidst... og tænker ikke jeg behøver lave en... men nu må vi se om jeg alligevel får det gjort her i ventetiden...

Anmeld

7. juli 2012

christina92

Annana89 skriver:

Jeg har termin på søndag og havde egentlig bestemt at jeg ikke ville skrive en da jeg tænke jeg nok skulle finde ud af det hele undervejs. Men nu kom jeg alligevel i tanke om at det nok ikke var så tosset.

Den ser sårn her ud:

Generelt:

* Har brug for at JDM/andre på stuen er gode til at informerer mig om hvad der sker/skal ske med mig/os undervejs.

* Så få mennesker på stuen som muligt/rolig stemning.

Før fødslen:

* Klyx hvis der er tid, eller ok.

*Smertelindring: Som udgangspunkt vil jeg lade mig råde af JDM undervejs. Evt. brusebad og Epidural.

*Udvidelsesfasen: Måske høre musik på iphone.

Under fødslen:

*Pressefasen, meget gerne stående hvis jeg orker og føler mig tilpads.

*Baby hurtigt op til mig. -Vigtigt at JDM og jeg skal være tydeligt, mundtlig enige om at jeg har fat i baby før hun slipper på grund af så meget vand i mine fingre så jeg har svært ved at mærke hvornår jeg har ordentlig fat i ting.

Efter fødslen:

*Far klipper navlesnor.

*Så meget ro/så få mennesker på stuen de første timer.

*Bad så snart vi kommer på barselsgangen hvis det er muligt.

*Vil gerne bede om fødselsjournal inden vi tager hjem.

Er der mon andre der vil dele deres så jeg kan få lidt inspiration?! Og gerne kommenter på min hvis der er noget at kommentere, godt/skidt!

Her vil der også blive skrevet en ønskeliste når tiden nærmer sig!

Det er mest som backup da jeg jo har fortalt kæresten det hele, så han kan sige det videre hvis jeg ikke er i stand til det.

Det er bla. vigtigt for mig at jeg er dødsens bange for epi, efter min far er blevet lam fra knæ og ned efter en rygmarvsprøve. Jeg siger ikke jeg for alt i verden ikke vil have den, men de skal være opmærksomme på at jeg så er meget bange.

Så er det vigtigt at JM ved at hvis faderen fortryder at ville klippenavlestrengen, så vil jeg selv!  hun skal ikke bare gøre det.

Så er det vigtigt imellem mig og kæresten at vi er stort set om navnet inden, i tilfælde af noget skulle gå galt.

Anmeld

7. juli 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg lavede også en ønskeliste:

Som udgangspunkt ønsker jeg ingen smertelindring i form af medicin, vand og varmedunke er meget velkommen.

Ønsker ikke at føde på ryggen.

Vil gerne gå rundt så meget som det muligt under veerne.

Når barnet er født vil jeg gerne have ham op til mig på brystet med det samme og lægge ham til brystet.

Når barnet er født bliver navlesnoren først klippet når den ikke længere pulsere.

Jeg synes det var rart at lave en ønskeliste over hvad man ønsker, fordi man er lidt tvunget til at sætte sig ind i hvad man ønsker af fødslen, alle punkterne blev faktisk opfyldt under fødslen og det jeg utrolig glad for og jeg endnu mere glad for at jeg satte mig ind i fødselsforløbet inden, tror det er med at at man slapper mere af og er mere fklaret med fødslen.

Anmeld

7. juli 2012

Lullaby

Havde ingen liste. Fortalt klart og tydeligt undervejs hvad var acceptabelt og hvad der ikke var

Anmeld

7. juli 2012

VNB

Annana89 skriver:

Jeg har termin på søndag og havde egentlig bestemt at jeg ikke ville skrive en da jeg tænke jeg nok skulle finde ud af det hele undervejs. Men nu kom jeg alligevel i tanke om at det nok ikke var så tosset.

Den ser sårn her ud:

Generelt:

* Har brug for at JDM/andre på stuen er gode til at informerer mig om hvad der sker/skal ske med mig/os undervejs.

* Så få mennesker på stuen som muligt/rolig stemning.

Før fødslen:

* Klyx hvis der er tid, eller ok.

*Smertelindring: Som udgangspunkt vil jeg lade mig råde af JDM undervejs. Evt. brusebad og Epidural.

*Udvidelsesfasen: Måske høre musik på iphone.

Under fødslen:

*Pressefasen, meget gerne stående hvis jeg orker og føler mig tilpads.

*Baby hurtigt op til mig. -Vigtigt at JDM og jeg skal være tydeligt, mundtlig enige om at jeg har fat i baby før hun slipper på grund af så meget vand i mine fingre så jeg har svært ved at mærke hvornår jeg har ordentlig fat i ting.

Efter fødslen:

*Far klipper navlesnor.

*Så meget ro/så få mennesker på stuen de første timer.

*Bad så snart vi kommer på barselsgangen hvis det er muligt.

*Vil gerne bede om fødselsjournal inden vi tager hjem.

Er der mon andre der vil dele deres så jeg kan få lidt inspiration?! Og gerne kommenter på min hvis der er noget at kommentere, godt/skidt!

Jeg kan huske at vi også lavede sådan en fin lille fødselsliste da jeg skulle føde Viktor... 

hehe men den blev aldrig brugt til en skid (for at sige det lige ud... ) jeg havde den ganske vist med ind på fødestuen. Den lå sammen med min vandre journal og vi fortalte at den lå der hvis de ville se den. 

Men både os selv og jordemoderen havde egentlig ikke behov for at kigge på den da det hele først var igang. 

Vi tog det hele hen af vejen som det kom, og hun var rigtig god til hele tiden at spørge os om vi ønskede noget, eller forklare os hvad der skulle ske. 

Jeg fik klyx som det aller første da jeg kom ind på fødestuen! Og hvor var det da befriende!  

der var ingen med mig på toilettet det kan man da sagtens selv klare i den første fase af fødslen og det var rigtig dejligt at jeg efterfølgende ikke skulle ligge og tænke på "uheld" vil helt klart have klyx igen når jeg skal føde næste gang  

noget andet, som vi morer os ret meget over nu, var at vi rigtig fint havde pakket små madpakker, chokolade osv osv, for det var vi da helt sikker på at vi ville få lyst til undervejs  men det sidste vi begge to tænkte på var godt nok at spise noget.... 

Men nu skal det så også lige siges at min fødsel gik ret hurtigt. 6 1/2 time tog det kun fra vi ankom til fødegangen og til jeg lå med ham i mine arme  

Vil ønske dig en rigtig god fødsel! Glæd dig - for det er en fantastisk oplevelse! Selvom det gør skide ondt og er hårdt, så er det bare det størte og vildeste man nogensinde kommer til at opleve 

Anmeld

7. juli 2012

Tulle28

Jeg havde egentlig heller ikke tænkt så meget over den liste lige til for et par uger siden, hvor jeg var til noget privat fødselsforberedelse - der sagde hun at det var rigtig godt at have lavet en liste, bare en kort en, fordi det også signalerer til jordmoderen at man har gjort sig nogle tanker, og at det gør at de i højere grad tager dig med på råd, før de gør noget.

Sidst fik jeg PKS, men denne gang har jeg skrevet:

Ro på stuen
Ikke noget med at hive hende ud - vil gerne spørges om jeg selv vil tage imod
Vil så vidt muligt gerne undgå vedrop og epidural

Anmeld

7. juli 2012

Isabella_mor

jeg havde stortset ingen ønsker... fordi jeg vidste at jeg ikke ville kunne forudsige noget som helst.

det eneste jeg ville var at komme i badekar, og det kom jeg ikke grundet grønt fostervand.. 

og så fik jeg kejsersnit som jeg slet ikke havde tænkt over ville kunne ske... 

så næste gang bliver det også uden ønsker. andet end at det skal gå godt..

og lattergas.. 

Anmeld

9. juli 2012

miinimeal

min var lidt mere simpel,

ingen smertestillen,

søster skulle hjælpe mest og min mor skulle holde sig i baggrunden,

søster skulle klippe navnestrengen,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.