Hvordan så din "fødselsønskeliste" ud?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.988 visninger
39 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

Annana89

Jeg har termin på søndag og havde egentlig bestemt at jeg ikke ville skrive en da jeg tænke jeg nok skulle finde ud af det hele undervejs. Men nu kom jeg alligevel i tanke om at det nok ikke var så tosset.

Den ser sårn her ud:

Generelt:

* Har brug for at JDM/andre på stuen er gode til at informerer mig om hvad der sker/skal ske med mig/os undervejs.

* Så få mennesker på stuen som muligt/rolig stemning.

Før fødslen:

* Klyx hvis der er tid, eller ok.

*Smertelindring: Som udgangspunkt vil jeg lade mig råde af JDM undervejs. Evt. brusebad og Epidural.

*Udvidelsesfasen: Måske høre musik på iphone.

Under fødslen:

*Pressefasen, meget gerne stående hvis jeg orker og føler mig tilpads.

*Baby hurtigt op til mig. -Vigtigt at JDM og jeg skal være tydeligt, mundtlig enige om at jeg har fat i baby før hun slipper på grund af så meget vand i mine fingre så jeg har svært ved at mærke hvornår jeg har ordentlig fat i ting.

Efter fødslen:

*Far klipper navlesnor.

*Så meget ro/så få mennesker på stuen de første timer.

*Bad så snart vi kommer på barselsgangen hvis det er muligt.

*Vil gerne bede om fødselsjournal inden vi tager hjem.

Er der mon andre der vil dele deres så jeg kan få lidt inspiration?! Og gerne kommenter på min hvis der er noget at kommentere, godt/skidt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Mor til Ella

Annana89 skriver:

Jeg har termin på søndag og havde egentlig bestemt at jeg ikke ville skrive en da jeg tænke jeg nok skulle finde ud af det hele undervejs. Men nu kom jeg alligevel i tanke om at det nok ikke var så tosset.

Den ser sårn her ud:

Generelt:

* Har brug for at JDM/andre på stuen er gode til at informerer mig om hvad der sker/skal ske med mig/os undervejs.

* Så få mennesker på stuen som muligt/rolig stemning.

Før fødslen:

* Klyx hvis der er tid, eller ok.

*Smertelindring: Som udgangspunkt vil jeg lade mig råde af JDM undervejs. Evt. brusebad og Epidural.

*Udvidelsesfasen: Måske høre musik på iphone.

Under fødslen:

*Pressefasen, meget gerne stående hvis jeg orker og føler mig tilpads.

*Baby hurtigt op til mig. -Vigtigt at JDM og jeg skal være tydeligt, mundtlig enige om at jeg har fat i baby før hun slipper på grund af så meget vand i mine fingre så jeg har svært ved at mærke hvornår jeg har ordentlig fat i ting.

Efter fødslen:

*Far klipper navlesnor.

*Så meget ro/så få mennesker på stuen de første timer.

*Bad så snart vi kommer på barselsgangen hvis det er muligt.

*Vil gerne bede om fødselsjournal inden vi tager hjem.

Er der mon andre der vil dele deres så jeg kan få lidt inspiration?! Og gerne kommenter på min hvis der er noget at kommentere, godt/skidt!

Det eneste jeg havde var:

1. ville tømmes
  2. Ville ikke have nogen med på toilet
  3. Smertelindring skulle styres at jordmoder som jo har styr på det.
  4. Ville have så meget tøj på som muligt
  5. ville under ingen omstændigheder have at de lagde hende til for mig.
  6. Barre lige i sengen, det skulle bare overståes.......
  7. Havde Tina D med på cd, men det nåede jeg så ikke at høre Og hvis det havde været der, ville jeg ikke have registreret det....

Anmeld

6. juli 2012

Annana89

Mor til Ella skriver:

Det eneste jeg havde var:

1. ville tømmes
  2. Ville ikke have nogen med på toilet
  3. Smertelindring skulle styres at jordmoder som jo har styr på det.
  4. Ville have så meget tøj på som muligt
  5. ville under ingen omstændigheder have at de lagde hende til for mig.
  6. Barre lige i sengen, det skulle bare overståes.......
  7. Havde Tina D med på cd, men det nåede jeg så ikke at høre Og hvis det havde været der, ville jeg ikke have registreret det....

Går de med en på toilet?! Eij den vil jeg os helst klare selv! Og hvis der SKAL være nogen med så må det blive min mand!

Anmeld

6. juli 2012

Mor til Ella

Annana89 skriver:

Går de med en på toilet?! Eij den vil jeg os helst klare selv! Og hvis der SKAL være nogen med så må det blive min mand!

Altså jeg var stædig og ville jo som sagt selv klare det.

Set i bakspejlet var det hårdt, og føler jeg var på toilet hele tiden 

Men det resulterede i at vi ikke opdagede vandet var gået, jeg fattede intet, det gjorde jo nas

Men næst gang klarer jeg også toiletbesøgene selv

Nåh ja, jeg ville heller ikke se moderkage, og heller ikke se når hun kom "ud"

Anmeld

6. juli 2012

Annana89

Mor til Ella skriver:

Altså jeg var stædig og ville jo som sagt selv klare det.

Set i bakspejlet var det hårdt, og føler jeg var på toilet hele tiden 

Men det resulterede i at vi ikke opdagede vandet var gået, jeg fattede intet, det gjorde jo nas

Men næst gang klarer jeg også toiletbesøgene selv

Nåh ja, jeg ville heller ikke se moderkage, og heller ikke se når hun kom "ud"

Hmm jeg vil altså os selv gå derud! Ellers sys jeg faktisk ikke rigtig der er nogen pointe i at få et klyx! Så kan jeg sku ligesågodt skide midt i det hele!

Anmeld

6. juli 2012

Mor til Ella

Annana89 skriver:

Hmm jeg vil altså os selv gå derud! Ellers sys jeg faktisk ikke rigtig der er nogen pointe i at få et klyx! Så kan jeg sku ligesågodt skide midt i det hele!

Hehe ja det er sådan set rigtig nok

Tænker også her bagefter gad vide om man kom til at lave lidt under pressevasen

Anmeld

6. juli 2012

Annana89

Mor til Ella skriver:

Hehe ja det er sådan set rigtig nok

Tænker også her bagefter gad vide om man kom til at lave lidt under pressevasen

Jae men så er det nok meget godt hvis man ikke opdagede det for mig går det nok også hvis der kommer lidt. Jeg gider altså bare ikke og ligge en ordentlig kage så der lugter eller lign. Så vil jeg helelr ha klyx og tømme så meget ud jeg kan og så hvis der kommer en lilel smule og jeg ikek opdager det..

Anmeld

6. juli 2012

Mettefpigen

Jeg havde ikk nogen liste... Havde heller ikk brug for nogen, det fandt vi ud af hen ad vejen... Og her var der ikk nogen med på toilettet...

Anmeld

6. juli 2012

Annana89

Mettefpigen skriver:

Jeg havde ikk nogen liste... Havde heller ikk brug for nogen, det fandt vi ud af hen ad vejen... Og her var der ikk nogen med på toilettet...

Har heller ikke set det nødvendigt med en liste da jeg har tænkt meget over det og snakket med manden om det. Men så sys jeg alligevel jeg vilel skrive den og så også lige  få jeres erfaring/øønsker med til inspiration. Og det var vidst ikke skidt for den der med selv at gå på toilet er også vigtig for mig.

Anmeld

6. juli 2012

Mor til Ella

Annana89 skriver:

Jae men så er det nok meget godt hvis man ikke opdagede det for mig går det nok også hvis der kommer lidt. Jeg gider altså bare ikke og ligge en ordentlig kage så der lugter eller lign. Så vil jeg helelr ha klyx og tømme så meget ud jeg kan og så hvis der kommer en lilel smule og jeg ikek opdager det..

Men nå det går stærkt er ud tømning ikke kun godt, tror ikke mit nåede at virke helt optimalt

Men det bliver da spændende 

Tror man er godt hjulpet hvis ikke man har alt for høje tanker om det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.