Der er noget jeg IKKE forstår!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2012

Dinna88

Dustmuz skriver:

en fyrs bekendtgørelse omkring KVINDER..

i er altså nogen underlige nogen, meget underlige.
Sundhed er hvad man gør det til..
Undervægt/overvægt, ingen af delene er sunde.
men lad folk selv bestemme, jeg har set RIGTIG mange overvægtige mænd og kvinder som har det godt med sig selv, og som har meget mere selvtillid end undervægtige og normal vægtede personer.
jeg gik selv på skole med 3 af slagsen, de havde mere selvtillid en resten af den pågældene klasse de gik i.

jeg selv vejer 30kg for meget. men jeg har det godt med den jeg er. jo jeg ville da gerne tabe mig, men det er ikke et MUST.
jeg vil tabe mig, af hensyn til mine ankler, da jeg har ankelskade.

Kvinden på dette billede, ser for mig, udstråler selvtillid og glæde, og det betyder meget mere end ens vægt.

Kvinden er i sig selv en smuk kvinde

Jeg synes du skal læse mine to sidste svar, det er lidt nemmere Men for at gøre det kort: det er slet ikke der jeg vil hen med mit indlæg, og ja - kvinden i sig selv er en smuk kvinde. Jeg har ingen steder skrevet andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

klmf

Dinna88 skriver:

Ih, I er flere der misforstår i mit indlæg. Jeg vil ikke frem til.. hvad man kan sige.. sund livsstil kontra det at være lykkelig med for lidt/for meget på sidebene. Det er slet ikke der jeg vil hen - jeg blander mig ikke i folks liv, jeg dømmer ikke og jeg har slet ikke ret til hverken at dømme eller blande mig Det er 100 % folks eget valg. Jeg vil ind på at jeg ikke forstår at sige god for kurver med et billede af en tydeligt overvægtig kvinde

Og det jeg vil frem til er at man ikke kun kan se det ydre af en kvinde og sige om hun er sund eller ej. En slank kvindes blodårer kan være klottede meget mere til end en overvægtigs. Du kan være i topform og stadig gå rundt med et for højt blodtryk uden at vide det. Sundhed er ikke nemt at sætte i kasser, det kan være et flydende kontinuum mellem flere tilstande og det er ikke kun de fysiske parametre, der er gældende. Så at du ikke vil 'sige god for kurver på en overvægtig', det mener jeg kun er en begrænset del af det samlede billede.

Anmeld

10. juli 2012

Dinna88

lotchen skriver:

Og det jeg vil frem til er at man ikke kun kan se det ydre af en kvinde og sige om hun er sund eller ej. En slank kvindes blodårer kan være klottede meget mere til end en overvægtigs. Du kan være i topform og stadig gå rundt med et for højt blodtryk uden at vide det. Sundhed er ikke nemt at sætte i kasser, det kan være et flydende kontinuum mellem flere tilstande og det er ikke kun de fysiske parametre, der er gældende. Så at du ikke vil 'sige god for kurver på en overvægtig', det mener jeg kun er en begrænset del af det samlede billede.

Prøv at vende den om - du kan se på kvinden at hun ikke er sund, at hendes fedtprocent er meget, meget høj. 

I mit indlæg skriver jeg jo absolut intet om at tynde kvinder = sundhed.

Anmeld

10. juli 2012

klmf

Dinna88 skriver:

Prøv at vende den om - du kan se på kvinden at hun ikke er sund, at hendes fedtprocent er meget, meget høj. 

I mit indlæg skriver jeg jo absolut intet om at tynde kvinder = sundhed.

Nej, jeg kan ikke se, at hun ikke er sund. Jeg kan se, at hun har risiko for en del ting qua hendes overvægt, men det er absolut ikke det samme som at se på et billede af en kvinde og så bare afgøre, at hun ikke er sund. Det kan godt være, at hun i dine øjne ikke repræsenterer sundhed, men jeg foretrækker et mere nuanceret billede af begrebet sundhed, hvor det ikke udelukkende er tilstedeværelsen eller fraværet af fysiske tilstande eller symptomer, der afgør om man er sund eller ej.

Anmeld

10. juli 2012

Frk.S

Jeg giver dig ret.

Det er blevet mere og mere "in" at have former - og det er jo kun godt. Her kunne man dog frygte, at den er blevet trukket lidt for langt.

Anmeld

10. juli 2012

Dinna88

lotchen skriver:

Nej, jeg kan ikke se, at hun ikke er sund. Jeg kan se, at hun har risiko for en del ting qua hendes overvægt, men det er absolut ikke det samme som at se på et billede af en kvinde og så bare afgøre, at hun ikke er sund. Det kan godt være, at hun i dine øjne ikke repræsenterer sundhed, men jeg foretrækker et mere nuanceret billede af begrebet sundhed, hvor det ikke udelukkende er tilstedeværelsen eller fraværet af fysiske tilstande eller symptomer, der afgør om man er sund eller ej.

Okay. agree to disagree

Anmeld

10. juli 2012

Dinna88

Frk.S skriver:

Jeg giver dig ret.

Det er blevet mere og mere "in" at have former - og det er jo kun godt. Her kunne man dog frygte, at den er blevet trukket lidt for langt.

Lige præcis, lige præcis

former!

Anmeld

15. juli 2012

-Sigrid-

Jeg tror man som kvinde tager sådanne billeder for at vise andre at selvtillinden er iorden og at man har selvværd. Og at man kommentere det som noget positivt for at vise at man bare syntes det er iorden. Selvom man egentlig ikke syntes det, altså om en selv. Jeg haaader at være overvægtig, men jeg lader som om det ikke genere mig over for fx min mor fordi hun ellers er på nakken af mig (mere end hun er nu). 

Jeg bliver simpelthen nød til at lade som om det er iorden med mig at føle mig som en hval, fordi ellers så ligger omverdenen mærke til det og prikker til mig konstant.

Mon ikke det er det samme for folk som har kommenteret billedet?

Anmeld

20. juli 2012

.....

Sund vil jeg ikke sige at hun er . En smule undervægtig krop som jeg har, er sikkert heller ikke specielt sundt . Men hvor er jeg dog glad for at der findes så mange forskellige kroppe, i stedet for at der findes en rød tråd, hvor alle skal se slanke og veltrimmede ud  , selvom jeg bestemt ikke er fan af SÅ store former, som denne dame har. Tjah, i min verden synes jeg at Beyonce har den flotteste kvindekrop. Trænet, men stadigvæk med sunde former

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.