Og det kan faktisk gøre mig ret gal. Dette billede kører på facebook lige nu, hvor man skal kommentere.
En person skriver dette:
beautiful, curvey, natural, confident, healthy looking woman.
Men HER må jeg sætte foden i! En kvinde af denne størelse er altså ikke hvad man definerer som "sund". Ja, hun er smuk. Ja, hun har former. Men hun er BESTEMT ikke så rund fra naturens side. Og hun er bestemt ikke sund. Det kan ethvert menneske da se. Jeg er fuldstændig enig med størstedelen af os, der mener, at det er vigtigt at fremhæve det naturlige i os. Og ja - det er jo faktisk bevist at kvinder med lidt større former tiltækker mænd bedre (ubevidst) fordi de ser ud til at være i bedre stand til at føde m.m.
Men hvor går grænsen?! Jeg vil IKKE være med til at give klapsalver for overvægtige kvinder. Jeg blander mig ikke i hvordan folk lever deres liv og hvordan de spiser. men jeg vil da ikke rose dem for at veje for meget.
Jeg havde en snak med min svigerinde den anden dag, der har haft anorexi. Vi snakkede om en tidligere klassekammerat, der har født to børn, som bare ser SKIDE godt ud. Hun vejer ikke for meget og er ikke overvægtig, men hun er nok en smule over "normalvægtig". Og det ser bare godt ud. HUN ser sund ud. Hun træner og spiser sundt, men er fra naturens side, og efter at have fået to børn, ikke en pind. Jeg, derimod, vejer 48 kg, men har dog mine former. Jeg indrømmer blankt, at jeg gerne ville, fra naturens side, veje lidt mere, så der kunne være nogle flere former og så jeg kunne se lidt sundere ud.
Derudover, med alt det fokus på former og sundhed, så er det jo heller ikke fordi ALLE tynde personer er besat af mad og motion. Jeg har aldrig været større end jeg er, fordi mit stofskifte er super godt. Jeg træner hver anden dag og går meget op i min kost - men i det 1½ år jeg holdt pause fra træningen, tog jeg ikke et gram på. Så det er altså ikke fordi jeg træner meget, at jeg er tynd. Derfor er det også hårdt når folk spørger om man har anoreksi!
Nå, det blev lidt langt - og måske er det lidt tørt stof
men jeg forstår bare ikke hvordan man kan se det positive i overvægt. Og bare lige for at være sikker: den her tråd rakker ikke ned på overvægtige personer. Det er ikke det. Den handler om at jeg er en af dem der synes det er dejligt at se sunde kvinder med former, og ikke tøver med at sige hvor godt de ser ud - men hvor går grænsen lige?!

lidt mindre på lår/ben og mere bryst.. så var det mig..
og har bestemt ikke ædt mig til det..
var en pige med former før.. str. 40..
det fortæller hvad hormoner i fertilitetsbe. kan gøre ved en med PCOS..
men nu skal det være.. ingen baby alligevel og en mand der tager til Afganistan i lang tid.. så her er dømt projekt vægttab og komme i form..
vil være sund igen..
og overvægt er bare ikke godt..