Der er noget jeg IKKE forstår!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

nielsen80

Dinna88 skriver:

Hehe, kan godt lidt se hvad du mener, men det er slet ikke det! Jeg brugte mig selv som argument for at jeg IKKE, havd kan man sige... har fordomme. fordi jeg selv sidder i det - bare omvendt. 
Jeg er ikke undervægtig, overhovedet. Jeg er normalvægtig, men lige på grænsen Så det er slet ikke der den ligger.

Det er LIGE præcis det jeg siger - eller, for den sags skyld, en normal vægtig med nogle gode former. En med former, der lever sundt og er sund. Ikke? Da jeg, på ingen måder, kan se at hende på billedet er sund.  

Enig! Hun har måske en sund selvtillid, men sund i den "medicinske"forstand, det er hun ikke. Og synes bestemt ikke man skal fremme overvægt! Ville heller se en helt skøn normalvægtig med lidt former, strækmærker eller andre skavanker, men stadig smuk på sin egen sunde måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Dinna88

Camillos skriver:

Jeg tror måske det billede er sat på fordi overdrivelse sommetider fremmer forståelsen? 

Altså : Jeg er evendelig træt af at høre på kost, motion, 0 tolerance alkohol og at man skal have model mål for at kunne passe et par jeans i veromoda Ol butikkerne? 

Jeg har siden jeg var barn været overvægtig, og Gud hvor har jeg tabt mange kampe... Jeg har tabt mig 10 kg taget 15 på, tabt 20 kg taget 15 på osv i hele forløbet. Jeg har hormon "sygdommen" Pco, som typisk gør at kvinder er mere "dovne" "trætte" og føler mere trang til at spise. 

Jeg fandt endelig 1 pille der hedder metformin der kunne hjælpe min "sult følelse" så jeg ikke Åd så meget som før og tabte mig af det , 14 kg på 5 mdr .. Den hjalp mig virkelig, til at blive gravid også  

Jeg roser ikke det billede, men tror det er "en overdrivelse" i at få kvinder til at forstå (at ligne en nål i en høstak, hvis man ikke gør det fra naturens side, ikke er smukt). 

Det er min vurdering i al fald..  

Tror det var "overdrivelse fremmer forståelsen" .. '

God debat i øvrigt.. 

Overspisning kan være en sygdom og ikke altid noget man kan kontrolerre.. Ligesom ANOREXI!? 

bare lige til det sidste: jeg dømmer ikke overvægtige! Jeg VED at det kan være lige så meget en sygdom, som ved f.eks. anorexi, der ligger bag. Så det er slet ikke for at hagle folk ned, at jeg har lavet tråden!

Men du kan have ret - overdrivelse fremmer forståelsen. Men det ødelægger det for mig. Og bare det at folk faktisk skriver positive ting til billedet, som de endda nok mener - altså, når det kommer til sunhed. Kvinden ER smuk! Men hun er ikke sund, som en skriver. Og det ødelægger det for mig. Jeg liker normalt gerne billederne ved de kampagner eller skriver noget, men bestemt ikke her.

Og  for det du selv har gjort!! Det er skide godt klaret, og godt, at du tager ansvar for din egen krop og dit liv Og nej - i min verden skal man IKKE kunne passe en size 0. Overhovedet. Jeg har faktisk engang lavet en tråd herinde om hvor svært det kan være at være så tynd, som mange er.  Jeg synes man kan være SÅ!! smuk, med former og lidt på sidebenene. Jeg har den smukkeste veninde. Hun bor i den anden ende af landet, så da hun kommer hjem fra ferie og har taget 10 kg på står jeg bare og måber. Hun har lidt stor i forvejen, men ser bare kun BEDRE ud, af at have taget de kg på. (at hun så har taget dem på grundet medicin, er noget andet jo) det er bare for at "illustrere" at græsset kan være grønner på den anden side

Anmeld

6. juli 2012

ønskebørn74

Og det kan faktisk gøre mig ret gal. Dette billede kører på facebook lige nu, hvor man skal kommentere.

En person skriver dette:

beautiful, curvey, natural, confident, healthy looking woman.

Men HER må jeg sætte foden i! En kvinde af denne størelse er altså ikke hvad man definerer som "sund". Ja, hun er smuk. Ja, hun har former. Men hun er BESTEMT ikke så rund fra naturens side. Og hun er bestemt ikke sund. Det kan ethvert menneske da se. Jeg er fuldstændig enig med størstedelen af os, der mener, at det er vigtigt at fremhæve det naturlige i os. Og ja - det er jo faktisk bevist at kvinder med lidt større former tiltækker mænd bedre (ubevidst) fordi de ser ud til at være i bedre stand til at føde m.m. 

Men hvor går grænsen?! Jeg vil IKKE være med til at give klapsalver for overvægtige kvinder. Jeg blander mig ikke i hvordan folk lever deres liv og hvordan de spiser. men jeg vil da ikke rose dem for at veje for meget. 

Jeg havde en snak med min svigerinde den anden dag, der har haft anorexi. Vi snakkede om en tidligere klassekammerat, der har født to børn, som bare ser SKIDE godt ud. Hun vejer ikke for meget og er ikke overvægtig, men hun er nok en smule over "normalvægtig". Og det ser bare godt ud. HUN ser sund ud. Hun træner og spiser sundt, men er fra naturens side, og efter at have fået to børn, ikke en pind. Jeg, derimod, vejer 48 kg, men har dog mine former. Jeg indrømmer blankt, at jeg gerne ville, fra naturens side, veje lidt mere, så der kunne være nogle flere former og så jeg kunne se lidt sundere ud. 

Derudover, med alt det fokus på former og sundhed, så er det jo heller ikke fordi ALLE tynde personer er besat af mad og motion. Jeg har aldrig været større end jeg er, fordi mit stofskifte er super godt. Jeg træner hver anden dag og går meget op i min kost - men i det 1½ år jeg holdt pause fra træningen, tog jeg ikke et gram på. Så det er altså ikke fordi jeg træner meget, at jeg er tynd. Derfor er det også hårdt når folk spørger om man har anoreksi!

Nå, det blev lidt langt - og måske er det lidt tørt stof  men jeg forstår bare ikke hvordan man kan se det positive i overvægt. Og bare lige for at være sikker: den her tråd rakker ikke ned på overvægtige personer. Det er ikke det. Den handler om at jeg er en af dem der synes det er dejligt at se sunde kvinder med former, og ikke tøver med at sige hvor godt de ser ud - men hvor går grænsen lige?!

lidt mindre på lår/ben og mere bryst.. så var det mig..

og har bestemt ikke ædt mig til det..

var en pige med former før.. str. 40..

det fortæller hvad hormoner i fertilitetsbe. kan gøre ved en med PCOS..

men nu skal det være.. ingen baby alligevel og en mand der tager til Afganistan i lang tid.. så her er dømt projekt vægttab og komme i form..

vil være sund igen..

og overvægt er bare ikke godt..

Anmeld

6. juli 2012

Dinna88

nielsen80 skriver:

Enig! Hun har måske en sund selvtillid, men sund i den "medicinske"forstand, det er hun ikke. Og synes bestemt ikke man skal fremme overvægt! Ville heller se en helt skøn normalvægtig med lidt former, strækmærker eller andre skavanker, men stadig smuk på sin egen sunde måde

Netop Helt enig, det er lige præcis det jeg gerne vil have frem.

længe leve kvinder der viser det, som størstedelen af os er!

Anmeld

6. juli 2012

Dinna88

ønskebarn74 skriver:

lidt mindre på lår/ben og mere bryst.. så var det mig..

og har bestemt ikke ædt mig til det..

var en pige med former før.. str. 40..

det fortæller hvad hormoner i fertilitetsbe. kan gøre ved en med PCOS..

men nu skal det være.. ingen baby alligevel og en mand der tager til Afganistan i lang tid.. så her er dømt projekt vægttab og komme i form..

Jeg håber virkelig ikke du tager mit indlæg som negativt, der rammer dig. Det er IKKE mine intentioner. 

Jeg VED at overvægt ikke nødvendigvis er fordi man er "er klamt svin", forstå mig ret. Der kan være SÅ mange årsager, ligesom ved undervægtige personer, alkoholikere, stofmisbrugere - du ved?

Du får lige  sådan et par stykker med på vejen, og  sådan et par stykker.

Anmeld

6. juli 2012

Camillos

Dinna88 skriver:

bare lige til det sidste: jeg dømmer ikke overvægtige! Jeg VED at det kan være lige så meget en sygdom, som ved f.eks. anorexi, der ligger bag. Så det er slet ikke for at hagle folk ned, at jeg har lavet tråden!

Men du kan have ret - overdrivelse fremmer forståelsen. Men det ødelægger det for mig. Og bare det at folk faktisk skriver positive ting til billedet, som de endda nok mener - altså, når det kommer til sunhed. Kvinden ER smuk! Men hun er ikke sund, som en skriver. Og det ødelægger det for mig. Jeg liker normalt gerne billederne ved de kampagner eller skriver noget, men bestemt ikke her.

Og  for det du selv har gjort!! Det er skide godt klaret, og godt, at du tager ansvar for din egen krop og dit liv Og nej - i min verden skal man IKKE kunne passe en size 0. Overhovedet. Jeg har faktisk engang lavet en tråd herinde om hvor svært det kan være at være så tynd, som mange er.  Jeg synes man kan være SÅ!! smuk, med former og lidt på sidebenene. Jeg har den smukkeste veninde. Hun bor i den anden ende af landet, så da hun kommer hjem fra ferie og har taget 10 kg på står jeg bare og måber. Hun har lidt stor i forvejen, men ser bare kun BEDRE ud, af at have taget de kg på. (at hun så har taget dem på grundet medicin, er noget andet jo) det er bare for at "illustrere" at græsset kan være grønner på den anden side

det er jo det ..  

Den med anoreksien skulle have stået længere oppe i indlægget og ikke for at være sur  

Det godt så er vi enige os 2 ...  

Men nej hun var ikke sund og kan ik forstå folk kan se hende som sund.. Men der er jo nogle i verden der ikke kender til kost og motion ... .. 

og tak for din ros ..  

Anmeld

6. juli 2012

Dinna88

Camillos skriver:

det er jo det ..  

Den med anoreksien skulle have stået længere oppe i indlægget og ikke for at være sur  

Det godt så er vi enige os 2 ...  

Men nej hun var ikke sund og kan ik forstå folk kan se hende som sund.. Men der er jo nogle i verden der ikke kender til kost og motion ... .. 

og tak for din ros ..  

Det skulle det nok, for at være på den sikre side. Forhåbentlig læser andre hele tråden, inden de svarer, så de ikke "læser forkert" eller misforstår mit indlæg

men dejligt at vi er enige Jeg forstår det nemlig heller ikke..... 

Det er utroligt nogle kan leve uden motion og sund kost - man vænner sig SÅ hurtigt til den sunde livsstil. Det er jo heller ikke fordi en hjemmelavet burger med groft brød og bøf med lidt fedt i er usund - man skal jo ikke skære alt det lækre fra, bare fordi man lever sundt. Og derudover vil jeg nok mene at en hjemmelavet burger er en million gange bedre end en fra Mcd f.eks.  

Det var da så lidt 

Anmeld

6. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dinna88 skriver:

Og det kan faktisk gøre mig ret gal. Dette billede kører på facebook lige nu, hvor man skal kommentere.

En person skriver dette:

beautiful, curvey, natural, confident, healthy looking woman.

Men HER må jeg sætte foden i! En kvinde af denne størelse er altså ikke hvad man definerer som "sund". Ja, hun er smuk. Ja, hun har former. Men hun er BESTEMT ikke så rund fra naturens side. Og hun er bestemt ikke sund. Det kan ethvert menneske da se. Jeg er fuldstændig enig med størstedelen af os, der mener, at det er vigtigt at fremhæve det naturlige i os. Og ja - det er jo faktisk bevist at kvinder med lidt større former tiltækker mænd bedre (ubevidst) fordi de ser ud til at være i bedre stand til at føde m.m. 

Men hvor går grænsen?! Jeg vil IKKE være med til at give klapsalver for overvægtige kvinder. Jeg blander mig ikke i hvordan folk lever deres liv og hvordan de spiser. men jeg vil da ikke rose dem for at veje for meget. 

Jeg havde en snak med min svigerinde den anden dag, der har haft anorexi. Vi snakkede om en tidligere klassekammerat, der har født to børn, som bare ser SKIDE godt ud. Hun vejer ikke for meget og er ikke overvægtig, men hun er nok en smule over "normalvægtig". Og det ser bare godt ud. HUN ser sund ud. Hun træner og spiser sundt, men er fra naturens side, og efter at have fået to børn, ikke en pind. Jeg, derimod, vejer 48 kg, men har dog mine former. Jeg indrømmer blankt, at jeg gerne ville, fra naturens side, veje lidt mere, så der kunne være nogle flere former og så jeg kunne se lidt sundere ud. 

Derudover, med alt det fokus på former og sundhed, så er det jo heller ikke fordi ALLE tynde personer er besat af mad og motion. Jeg har aldrig været større end jeg er, fordi mit stofskifte er super godt. Jeg træner hver anden dag og går meget op i min kost - men i det 1½ år jeg holdt pause fra træningen, tog jeg ikke et gram på. Så det er altså ikke fordi jeg træner meget, at jeg er tynd. Derfor er det også hårdt når folk spørger om man har anoreksi!

Nå, det blev lidt langt - og måske er det lidt tørt stof  men jeg forstår bare ikke hvordan man kan se det positive i overvægt. Og bare lige for at være sikker: den her tråd rakker ikke ned på overvægtige personer. Det er ikke det. Den handler om at jeg er en af dem der synes det er dejligt at se sunde kvinder med former, og ikke tøver med at sige hvor godt de ser ud - men hvor går grænsen lige?!

Hun ser dejlig ud i mine øjne, fordi hun tydeligvis har selvværdet i orden. Men sund - nej. Hun er præcis lige så usund som de ekstremt undervægtige modeller er. 

På den ene side synes jeg, det er et befriende foto i forhold til alle de mange fotos af undervægtige. På den anden side gør det ikke et problem - "anoreksi-idealet" - mindre at eksponere et tilsvarende sundhedsskadeligt problem som noget godt og sundt. Det er FINT at stræbe efter, at overvægt ikke opfattes som ulækkert og usexet, men den må ikke køres så langt ud, at vi skal til at opfatte kvinder som hende som mere "ægte" og naturlige. 

Jeg kan godt lide hende - og jeg tror på, hun trives indeni - men fysisk har/får hun det ikke godt. 

Anmeld

6. juli 2012

Dinna88

Mor og meget mere skriver:

Hun ser dejlig ud i mine øjne, fordi hun tydeligvis har selvværdet i orden. Men sund - nej. Hun er præcis lige så usund som de ekstremt undervægtige modeller er. 

På den ene side synes jeg, det er et befriende foto i forhold til alle de mange fotos af undervægtige. På den anden side gør det ikke et problem - "anoreksi-idealet" - mindre at eksponere et tilsvarende sundhedsskadeligt problem som noget godt og sundt. Det er FINT at stræbe efter, at overvægt ikke opfattes som ulækkert og usexet, men den må ikke køres så langt ud, at vi skal til at opfatte kvinder som hende som mere "ægte" og naturlige. 

Jeg kan godt lide hende - og jeg tror på, hun trives indeni - men fysisk har/får hun det ikke godt. 

jeg er helt enig med dig, du skriver det bare med andre ord  Som jeg skriver, så ER hun smuk. Og ja, hun ser bragende sund ud hvis man kun havde hendes ansigt, netop fordi hendes udstråling er skøn. 

du har fat i det helt rette, mht. "anoreksi-idealet". Det nytter ikke noget at man drager til ekstremer, for at få poiten frem.

Anmeld

6. juli 2012

Koen.

Ja hun er smuk, men nej bestemt ikke sund! Er enig med dig i det du skriver!

Jeg vejer 44 kg og det er faktisk heller ikke nemt at veje for lidt pga folks KRITISKE blikke, men jeg har ALTID været tynd..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.