Der er noget jeg IKKE forstår!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

Dinna88

tanja. skriver:

Ja hun er smuk, men nej bestemt ikke sund! Er enig med dig i det du skriver!

Jeg vejer 44 kg og det er faktisk heller ikke nemt at veje for lidt pga folks KRITISKE blikke, men jeg har ALTID været tynd..

dejligt at I er så mange der er enige

Det er ikke nemt, nej. Ligesom at det ikke er nemt at være overvægtig. Jeg kan godt huske at vi har skrevet sammen om det før - hvor svært det kan være, at være rigtig tynd (du er jo så noget tyndere end mig.) og det er jo præcis den samme situation mange overvægtige står i. Men som mange skriver, som jeg ikek fik med, så ville det jo også bare være forkert at bruge en undervægtig person som promotion for sundhed. Det er en fin grænse, synes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Koen.

Dinna88 skriver:

NNeNemNemlNemli

dejligt at I er så mange der er enige

Det er ikke nemt, nej. Ligesom at det ikke er nemt at være overvægtig. Jeg kan godt huske at vi har skrevet sammen om det før - hvor svært det kan være, at være rigtig tynd (du er jo så noget tyndere end mig.) og det er jo præcis den samme situation mange overvægtige står i. Men som mange skriver, som jeg ikek fik med, så ville det jo også bare være forkert at bruge en undervægtig person som promotion for sundhed. Det er en fin grænse, synes jeg.

Tror det er meget svært at finde det "perfekte" sundheds billede, for der vil nok altid være et eller andet

Anmeld

6. juli 2012

Dinna88

tanja. skriver:

Tror det er meget svært at finde det "perfekte" sundheds billede, for der vil nok altid være et eller andet

Det tror jeg på - men altså, hverken hende på billedet eller en der har en utroligt lav bmi. Ikke at jeg regner bmi for meget, men en lav bmi er jo en lav bmi

Anmeld

6. juli 2012

Lady Marion <3

Jeg er simpelthen så enig med dig . Det er ligesom om folk er ved at gå over i den anden grøft .. Ja mange modeller er alt for tynde og det er ikke sundt .. Men det er fandeme heller ikke sundt at være overvægtig , damen på billedet har da overskredet sit bmi for mange kg siden ... hvorfor skal det nærmest være en krig ????  Alle ved sgu da det er sundest og kønnest at være normalvægtig

Anmeld

6. juli 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Jeg er simpelthen så enig med dig . Det er ligesom om folk er ved at gå over i den anden grøft .. Ja mange modeller er alt for tynde og det er ikke sundt .. Men det er fandeme heller ikke sundt at være overvægtig , damen på billedet har da overskredet sit bmi for mange kg siden ... hvorfor skal det nærmest være en krig ????  Alle ved sgu da det er sundest og kønnest at være normalvægtig

Dejligt at du er enig

Det er faktisk lidt ironisk, som folk lige er hoppet over på den anden side! hvis vi bare alle kunne blive enige om, at midt imellem er ideelt Så ville alt jo være på sin plads.

Anmeld

6. juli 2012

marloutti

Dinna88 skriver:

Dejligt at du er enig

Det er faktisk lidt ironisk, som folk lige er hoppet over på den anden side! hvis vi bare alle kunne blive enige om, at midt imellem er ideelt Så ville alt jo være på sin plads.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg er helt enig i dit indlæg... 

Og så tænker jeg over det der med at folk er røget over på den anden side.... Det har jeg vist ikke lagt mærke til, men det er måske fordi jeg selv er meget overvægtig.  Jeg synes stadig folk kigger skævt på mig og stort set alle, jeg snakker med synes bestemt jeg skal tabe mig.  Hvilket jeg heldigvis er i gang med og det går rigtig godt Sikke en masse lækker sund mad man kan spise... 

Anyway.... Så er det bare voldsomt forvirrende i den jungle, der handler om sundhed.... Men jeg håber virkelig ikke folk begynder at opfatte overvægt som sundt! Det er da helt forskruet, synes jeg.

Anmeld

6. juli 2012

Dinna88

marloutti skriver:

Jeg vil lige starte med at sige at jeg er helt enig i dit indlæg... 

Og så tænker jeg over det der med at folk er røget over på den anden side.... Det har jeg vist ikke lagt mærke til, men det er måske fordi jeg selv er meget overvægtig.  Jeg synes stadig folk kigger skævt på mig og stort set alle, jeg snakker med synes bestemt jeg skal tabe mig.  Hvilket jeg heldigvis er i gang med og det går rigtig godt Sikke en masse lækker sund mad man kan spise... 

Anyway.... Så er det bare voldsomt forvirrende i den jungle, der handler om sundhed.... Men jeg håber virkelig ikke folk begynder at opfatte overvægt som sundt! Det er da helt forskruet, synes jeg.

dejligt at du er enig

Og super flot, at du gør noget ved din overvægt  Det er lidt sjovt at der er så stor hang til at folk ser skævt på overvægtige langt mere end de ser skævt på undervægtige. Begge dele er jo usunde, og begge dele kan skyldes sygdom/andet eller være selvforskyldt (så at sige, forstå mig ret)

og JA - sund man er bare SÅ lækkert!! eller kan være det

Men enig - det kan være så forvirrende. Og jeg håber også, at folk forbinder sundhed med det det nu er, frem for det billedet viser!

Anmeld

6. juli 2012

Kongmulle

Dinna88 skriver:

Og det kan faktisk gøre mig ret gal. Dette billede kører på facebook lige nu, hvor man skal kommentere.

En person skriver dette:

beautiful, curvey, natural, confident, healthy looking woman.

Men HER må jeg sætte foden i! En kvinde af denne størelse er altså ikke hvad man definerer som "sund". Ja, hun er smuk. Ja, hun har former. Men hun er BESTEMT ikke så rund fra naturens side. Og hun er bestemt ikke sund. Det kan ethvert menneske da se. Jeg er fuldstændig enig med størstedelen af os, der mener, at det er vigtigt at fremhæve det naturlige i os. Og ja - det er jo faktisk bevist at kvinder med lidt større former tiltækker mænd bedre (ubevidst) fordi de ser ud til at være i bedre stand til at føde m.m. 

Men hvor går grænsen?! Jeg vil IKKE være med til at give klapsalver for overvægtige kvinder. Jeg blander mig ikke i hvordan folk lever deres liv og hvordan de spiser. men jeg vil da ikke rose dem for at veje for meget. 

Jeg havde en snak med min svigerinde den anden dag, der har haft anorexi. Vi snakkede om en tidligere klassekammerat, der har født to børn, som bare ser SKIDE godt ud. Hun vejer ikke for meget og er ikke overvægtig, men hun er nok en smule over "normalvægtig". Og det ser bare godt ud. HUN ser sund ud. Hun træner og spiser sundt, men er fra naturens side, og efter at have fået to børn, ikke en pind. Jeg, derimod, vejer 48 kg, men har dog mine former. Jeg indrømmer blankt, at jeg gerne ville, fra naturens side, veje lidt mere, så der kunne være nogle flere former og så jeg kunne se lidt sundere ud. 

Derudover, med alt det fokus på former og sundhed, så er det jo heller ikke fordi ALLE tynde personer er besat af mad og motion. Jeg har aldrig været større end jeg er, fordi mit stofskifte er super godt. Jeg træner hver anden dag og går meget op i min kost - men i det 1½ år jeg holdt pause fra træningen, tog jeg ikke et gram på. Så det er altså ikke fordi jeg træner meget, at jeg er tynd. Derfor er det også hårdt når folk spørger om man har anoreksi!

Nå, det blev lidt langt - og måske er det lidt tørt stof  men jeg forstår bare ikke hvordan man kan se det positive i overvægt. Og bare lige for at være sikker: den her tråd rakker ikke ned på overvægtige personer. Det er ikke det. Den handler om at jeg er en af dem der synes det er dejligt at se sunde kvinder med former, og ikke tøver med at sige hvor godt de ser ud - men hvor går grænsen lige?!

Eftersom jeg ikke regner med du kender kvinden på billedet personligt og har udført en helbredsundersøgelse på hende, så mener jeg overhovedet ikke du er i stand til at vurdere om hun er sund eller ej.

Fordi hun har fedt på kroppen er det altså ikke det samme som hun er usund! Og fordi man vejer 55 kg kan man være mere usund end en der vejer 105. at være fedtynd er faktisk værre end at være fed udenpå.

Anmeld

6. juli 2012

marloutti

Dinna88 skriver:

dejligt at du er enig

Og super flot, at du gør noget ved din overvægt  Det er lidt sjovt at der er så stor hang til at folk ser skævt på overvægtige langt mere end de ser skævt på undervægtige. Begge dele er jo usunde, og begge dele kan skyldes sygdom/andet eller være selvforskyldt (så at sige, forstå mig ret)

og JA - sund man er bare SÅ lækkert!! eller kan være det

Men enig - det kan være så forvirrende. Og jeg håber også, at folk forbinder sundhed med det det nu er, frem for det billedet viser!

Ja, jeg synes også overvægtige er mere diskrimineret end undervægtige. Som om de overvægtige bare er nogle klamme, uintelligente lugtende mennesker uden kontrol! Og de undervægtige beundrer man for at være så standhaftige og stærke at de kan holde deres vægt nede! Det er meget fordomsfuldt og oftest helt forkert.

Jeg tror heller ikke, der er mange, der tænker over, hvor svært det kan være at tage på, når man har svært ved det. Det skal jo gøres på en sund måde.

Men jeg må indrømme, her på den tykke side af det grønne græs, at jeg hellere vil være tynd end tyk! Det virker bare så meget nemmere; men jeg ved det jo ikke! Jeg bliver aldrig nogensinde tynd, men bare jeg kommer i nærheden af normalvægtig med former, så vil jeg være lykkelig....

Sundhed frem for alt....

Anmeld

6. juli 2012

Madam Blå

Kongmulle skriver:

Eftersom jeg ikke regner med du kender kvinden på billedet personligt og har udført en helbredsundersøgelse på hende, så mener jeg overhovedet ikke du er i stand til at vurdere om hun er sund eller ej.

Fordi hun har fedt på kroppen er det altså ikke det samme som hun er usund! Og fordi man vejer 55 kg kan man være mere usund end en der vejer 105. at være fedtynd er faktisk værre end at være fed udenpå.

Her må jeg erklære mig enig

For, hvad er sundhed? Hvem bestemmer det? Kvinden kan være vældig sund, altså ikke have for højt blodtryk, kolesteroltal, og andre medicinske skavanker, som overvægt kan medføre. Og hun kan også være sund i kraft af hendes selvværd. For det er vel også sundt at have det godt med sig selv.

Jeg kan sagtens se, hvad TS mener - men jeg synes ikke man kan sige, at hun ikke er sund. Ikke når man ikke har defineret hvilket sundhedsbegreb, man taler om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.