Carina1977 skriver:
Jeg havde holdt pause fra Copaxone, men skal starte op på det igen efter sommerferien. Jeg tør simpelthen ikke undvære medicinen. Man kan jo ikke lade være med at tænke om jeg kunne have undgået det her attak eller at det ville have været mildere, hvis jeg havde fået medicin. Men tror man skal lade være med at tænke for meget over det, for sket er jo sket.
Jeg ved endnu ikke om jeg har fået permanent skade af det. Det medrol jeg fik, har heldigvis fjernet det meste af spændingen i det "bælte" jeg havde omkring brystkassen....og det var virkelig en lettelse, for man følte ikke man kunne trække vejret ordentligt, og spændingen generede mine muskler voldsomt.
Jeg har næsten ingen bevægelighed i den øverste del af ryggen....det håber jeg virkelig vender tilbage igen, da almindelige dagligdagsting bliver besværliggjort af dette, og det gør også at mine arme bliver påvirket. Benene er som stive, står jeg op er de ubøjelige og jeg nærmest overstrækker mine ben. heldigvis er musklerne der....det er kordinationen, der er noget galt med.
Det her er det værste attak jeg nogensinde har oplevet, så jeg har jo ikke rigtigt noget at sammenligne med, men de andre gange jeg har røget i en kørestol, er jeg kommet ud af den igen efter lang tid intens træning...det håber jeg selvfølgelig gentager sig denne her gang også 
Jeg tror desværre at jeg får permanent skade nede ved mine fødder, da jeg er meget hårdt angrebet der....føles som om at nogen presser mine fødder nedad i en underlig retning...og der vil de altså bare blive. men nu må jeg se hvad en masse træning kan gøre ved dette.
Men svært at sige hvor meget permanent skade det her har gjort ved mig.....det kan jeg nok først vurdere senere.
Ja, det er nok ikke så smart at holde pause fra medicinen 
Jeg har også haft et attack der hæmmede vejrtrækningen, det var ekstremt ubehageligt - det var da altid noget at medrolen virkede, så det lettede lidt. Hvor er det bare noget snot at du endte i en kørestol igen 
Var det fordi du ikke orkede flere injektioner at du holdt pause? Sådan havde jeg det ihvertfald da jeg fik Interefon - til sidst kunne jeg ikke magte flere nåle, og stik og blå mærker og udslæt og bivirkninger.
Har du set at Holstebro fra nytår fik lov til at behandle med andetvalgspræparater, som fx Tysabri?
http://scleroseforeningen.dk/da/Service/2011/gilenya-og-tysabri-paa-plads-i-alle-regioner.aspx
Jeg tænker at du i lyset af det her attack skulle prøve at snakke med lægerne igen? Jeg har ihvertfald haft stor glæde af det, og det har nu (sammen med graviditeten med min yngste) holdt min sygdom i ro i over 3 år (jeg havde 2-3 attacks årligt inden), det tager et par timer i et infusionsrum 1 gang om måneden (og så diverse blodprøver, en årlig MR scanning og nogle neurologsamtaler) og bortset fra en lille smule tømnermænd resten af dagen har jeg ingen bivirkninger.
Jeg har dog stadig noget aktivitet - på min seneste scanning havde jeg fået en ny læsion i højre side, til gengæld var den ene i venstre side skrumpet ganske betragteligt, hvilket tyder på at hjernen faktisk kan reparere noget af skaden, forudsat at den får ro til det. Min neurolog sagde at de så flere og flere tilfælde hvor scanningerne viste heling, men man havde ikke noget decideret videnskabeligt studie.
Jeg håber virkeligt at du snart kommer ovenpå igen og kommer op at gå og at du får bevægeligheden tilbage