søger hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

Anonym

Og jo - tøj. Hvis I på nogen måde kan skaffe noget der er småt nok, så gør det. Ellers bare det mindste I kan få, det varer nok lidt inden der bliver brug for det. Men det gør så ondt at barnet ikke kan få sit eget tøj på, og den dag det sker første gang er det så stort, som om troen bliver bestyrket, at det her skal nok blive godt i sidste ende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Kan godt forstå dig, håber du går hele vejen
Tak for hjælp, hun er 33 cm, ved du hvor man kan få så småt tøj, har set ned til str 40 og 44 fra name it

Det håber jeg virkelig os selv . Men mon ikke , havde ingen problemer sidst . Så krydser og håber .

Jeg har set de har lidt i kære børn og babysam , det er os der min mor har købt til min brors lille pige .. så synes du skal prøve og kigge der ..
Min mor købte dog først fra str 40 de bruger meget sjældent tøj i starten med kun sygehus tøj .

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

TakefoforsståståsvaAv en svær situation

Jeg fødte selv min datter en væsentligt for tidligt og kan af den grund tale af erfaring, som jo selvfølgelig overhovedet ikke nødvendigvis er alment gyldig.

Det ér en enormt sårbar og svær periode og alle de forestillinger man har gjort sig om den første tid med barnet ryger ethundrede procent i vasken, men jo, ønsk tillykke for søren da! Det er jo, uanset den svære situation, deres lillebitte elskede pige der er kommet til verden og hold op hvor er der brug for at det lille væsen også bliver budt velkommen midt i alle bekymringerne og sorgen. At man fornemmer en omverden der tror på at det her bliver godt med tiden, trods alt. Jeg blev i hvert fald kun glad når folk ønskede tillykke, for selvom den er smertefuld i en så usikker siutation er kærligheden til barnet uendeligt stor uanset. Og dét er værd at ønske tilykke med synes jeg.

Hvad kan man ellers gøre. Jeg synes det var enormt svært at det er så lidt af vores barns pleje vi selv kunne varetage, at der var så få signaler fra hende og så mange fagfolk der utvivlsomt vidste bedre. Det var som at være en udenforstående i mit eget barns liv der få dage og uger tidligere havde ligget trygt i min mave. Alt hvad jeg selv kunne varetage og jo mere det blev med tiden gjorde mig glad. Så spørg til hvad hun gør med barnet, hvordan hun er med til at passe, hvis hun overhovedet kan deltage på nogen måde i pasningen på nuværende tidspunkt.  Og spørg i det hele taget, det ville jeg have ønsket at folk gjorde mere. Hvordan med ditten og datten og allle de utallige undersøgelser der uden tvivl foretages hele tiden.  Selvfølgelig kun hvis I er tætte nok til det. Vis at du er der, her og nu. Vær deltagende i situationen som den er lige nu. Sig aldrig "det går nok og når i først kommer hjem fra sygehuset så....". Jeg husker tiden på hospitalet som uendelig og det tror jeg den er for mange. Deltagelse fra dag til dag. Spørg ikke om du kan hjælpe - i hvert fald ikke i forventningen om at hun så beder om hjælp, for det tror jeg kun få har overskud til i den situation. Vær hellere konkret, ring hellere og hør om du må komme forbi imorgen kl xx med et stykke kage eller hvad ved jeg.

Jeg håber nogle af mine tanker kan gøre nytte.

Alt det bedste til dig og din grankusine

Tak for svar. Har skrevet til hende, og vil gøre mit yderste for at støtte og hjælpe, uden at presse på

Anmeld

6. juli 2012

norenberg

Nu har jeg selv født i uge 27 og vi frabedte os barsels gaver indtil han var så stor at han kom i åben vugge og kunne få tøj på, vi ville heller ikke stå med tøj gaver hvis han nu ikke skulle klare den....mange gav os blomster og noget vi selv kunne bruge og hygge oa med mens den lange ventetid på sygehuset skulle gå....

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Det håber jeg virkelig os selv . Men mon ikke , havde ingen problemer sidst . Så krydser og håber .

Jeg har set de har lidt i kære børn og babysam , det er os der min mor har købt til min brors lille pige .. så synes du skal prøve og kigge der ..
Min mor købte dog først fra str 40 de bruger meget sjældent tøj i starten med kun sygehus tøj .

Gør det

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

HGøGørdde

Gør det helt sikkert især når det gik fint sidst

Tak, jeg prøver at kigge omkring

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

Nu har jeg selv født i uge 27 og vi frabedte os barsels gaver indtil han var så stor at han kom i åben vugge og kunne få tøj på, vi ville heller ikke stå med tøj gaver hvis han nu ikke skulle klare den....mange gav os blomster og noget vi selv kunne bruge og hygge oa med mens den lange ventetid på sygehuset skulle gå....

De har ikke frabedt, og tænkte lidt tøj hun kan passe senere, kunne give håb, at vi tror på det hele nok skal gå, og at hun klarer den. Men ved jo selvfølgelig ikke om de vil se sådan på det, men jeg tror så meget på deres lille fighter, jeg ikke er i tvivl om hun nok skal klare den men måske jeg alligevel for deres skyld skal vente en uge eller 2 ?!

Anmeld

6. juli 2012

norenberg

Anonym skriver:

De har ikke frabedt, og tænkte lidt tøj hun kan passe senere, kunne give håb, at vi tror på det hele nok skal gå, og at hun klarer den. Men ved jo selvfølgelig ikke om de vil se sådan på det, men jeg tror så meget på deres lille fighter, jeg ikke er i tvivl om hun nok skal klare den men måske jeg alligevel for deres skyld skal vente en uge eller 2 ?!

Jeg ved at de første 3 uger er de mest kritiske mht hjerneblødninger osv så ville nok vente eller så spørg dem om de ønsker gave til hende nu eller de vil vente og se hvilken størrelse hun skal bruge når hun er klar til at komme i tøj....vi frabedte det kun for vi direkte blev spurgt om.vi ville have med det samme eller vente til han var stor nok til at komme i tøj....

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

eerlje

Jeg ved at de første 3 uger er de mest kritiske mht hjerneblødninger osv så ville nok vente eller så spørg dem om de ønsker gave til hende nu eller de vil vente og se hvilken størrelse hun skal bruge når hun er klar til at komme i tøj....vi frabedte det kun for vi direkte blev spurgt om.vi ville have med det samme eller vente til han var stor nok til at komme i tøj....

Giver det nok lige et par uger, så er jeg også på den anden side af vores dåb, og har haft tid til at finde lidt tøj

Anmeld

6. juli 2012

sommerc

Profilbillede for sommerc
Anonym skriver:

Hej alle, har skrevet som anonym, da indlægget ikke må kunne Googles af hensyn til min grand kusine, men brugernavn står til sidst i indlægget
Jeg har grundet sf født min søn 35+3. Min grand kusine har lige født en lille pige uge 25+ 720 gr og 33 cm. DEt er jo en helt anden situation end min.

Jeg håber i vil hjælpe med gode råd om hvordan man bedst hjælper som pårørende. Har endnu ikke skrevet, og normalt skriver man jo tillykke, men ved ikke om det er passende. Har tænkt at finde noget præmature tøj til dem i gave, men ved at følelser om det her lille barn kan ligge hos dem

Hvordan støtter jeg bedst muligt, hvad er godt at skrive og gøre ang gave, vente hvor længe med gave. Hvad gør jeg for at vise omsorg og forståelse, og fortæl endelig jeres historier om børn født i 26 uge (25+) da inden hun kom ud, havde fået at vide overlevelses procenten er 50 % hvilke udfordringer står man overfor.

Puh mange tanker, og håber bare alt det bedste for den lille familie, men hvor jeg ønskede for dem hun var blevet der inde noget længere

Knus Maja84

..Jeg har selv lige født d.20.04 , 3 måneder for tidligt, 28+1... det er en møg hård tid og start. 

Det med gave Synes jeg også at du skal vente med til de kommet hjem, du kan eventuelt købe præmatur tøj eller en sød bamse.. Men selvom det er møg hårdt er det dejligt bare at høre et "tillykke med den lille, jeg ved alt nok skal gå, vi er her for dig hvis du har brug for at tale osv... Held og lykke til dem!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.