Fru Hansen skriver:
Har du undersøgt det med pladsen? der er forskel på kravene i kommunerne. Hos os bor størstedelen i hus og her er det et krav at have et værelse særligt til dagplejebørnene. Andre kommuner behøver børnene ikke have deres eget værelse, der er de bare i stuen eller over hele boligen.
Og ja, desværre kender jeg også til brådne kar blandt dagplejere. Det er trist når man tænker på hvor mange timer de har ansvar for små børns trivsel både lige nu og her men også fremover. En tryg base i netop de første år er det bedste man kan give børn. Den stabilitet vil de tage med sig videre.
Den eneste gode ting jeg kan se ved det faldende børnetal er at der bliver fyret dagplejere/pædagoger/skolelærer osv. Så kan der måske ryddes lidt op i rækkerne.
Ja. Der er fordele og ulemper ved alle job. Det var ikke for at få medlidenhed at jeg skrev om noget af det negative ved dagplejen. Som du skriver så vælger man også erhverv selv. Og nogle vælger så erhverv der er svært at forene med åbningstiderne i den kommune man har bosat sig i eller måske er det i virkeligheden ikke valget af erhverv men valget af kommune der er noget galt med
. Jeg mener at min kommune er dårlige til at tilgodese forældrene. Fordi vi er en pendler kommune og en del forældre har brug for flekstider, bedsteforældre mm for at nå at afhente indenfor tiderne i institutionerne.
NEj jeg har ikke undersøgt det , Jeg er pt gravid med termin til oktober er færdig udd i april så jeg går arbejdsløs lige nu , Men jeg vil undersøge det når min barsel er ved at slutte , for det er en drøm jeg har om det kan lade sig gøre pt ved jeg ikke , men jeg ser så mange gode ting i at blive det. Så jeg vil klart undersøge det. Jeg ved man ikke behøver have værelse her i kommunen ..
Vi os selv en pendler kommune , og ja nu er der ikke længere noget problem men for pokker vi har haft svært ved at få tingene til at hænge sammen. Min kæreste er entrepanør og jeg butik udd. Han arbejdet 7-15 i kbh en times transport væk . Jeg arbejdet 10-20.30 10-16.30 og igen en time eller mere i transport ..
Men vi fik det dog til at hænge sammen , vi har desværre ikke bedste forældre i nærheden så vi har ingen og jeg mener ingen vi kan trække på .. men det er lykkedes at få tingene til at gå op på en måde alligevel .
Og ja jeg giver dig ret med hensyn til mindre fødende børn .
Anmeld