Følte mig vildt besværlig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

mortilnoahogmelina

Fru Hansen skriver:

Man skulle være dagplejer skriver du.
Vil du bytte?
Jeg arbejder 48 timer om ugen. Det er i hvertfald det jeg får løn for og den tid der er børn hos mig. Lige pt har jeget barn der ikke sover længere end ca. 1 time til middag. Det vil sige at jeg stortset intet pusterum eller pause har på en ca. 10 timers arbejdsdag.
Udover det så skal her altid være rent og ryddeligt og børnevenligt. Det er noget jeg bruger tid udover min arbejdstid på.
Jeg kan ikke bare gå i seng og tage opvasken dagen efter, jeg kan ikke lige springe en gulvvask over hvis jeg ikke gider. Mine egne børn og mand skal også holde ryddet og huske at lukke låger mm når de er hjemme i min arbejdstid. De er selvfølgelig ofte hjemme idet ingen af dem er væk fra hjemmet i 48 timer ugl.

Jeg ELSKER mit job højt, også de opgaver der går ud over min åbningstid og jeg ville ikke bytte med noget som helst andet. Men jeg vil gerne råbe op for at fortælle at man som dagplejer ikke kommer sovende til sin løn... Til gengæld har jeg en dag fuld af dejlige børn som jeg holder meget af og forældre der vil mig og det jeg kan trods mine "korte" åbningstider.

NU er der så sandelig forskel på dagplejer , og jeg ønsker ikke at uddybe nærmere omkring noget som helst .

Men en ting vil jeg sige jeg synes det er skønt med de dagplejer som lever og ånder for deres arbejde , de har trods alt selv valgt erhverv .. og du lyder i mine øre som en som nyder dit job og elsker det og det kan jeg li for sådan skal det være ..

Jeg ønsker som sagt en uddybe nærmere .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

mortilnoahogmelina

Mortil2tiloktober skriver:

NU er der så sandelig forskel på dagplejer , og jeg ønsker ikke at uddybe nærmere omkring noget som helst .

Men en ting vil jeg sige jeg synes det er skønt med de dagplejer som lever og ånder for deres arbejde , de har trods alt selv valgt erhverv .. og du lyder i mine øre som en som nyder dit job og elsker det og det kan jeg li for sådan skal det være ..

Og ja jeg ville hellere end gerne bytte , men vi har ikke pladsen til at det er muligt at jeg bliver dagplejer ..
Jeg synes desværre ofte jeg møder forældre hvor dagplejerene ikke lever op til det at være dagplejer . Og det synes jeg er forkert da man igen trods alt selv har valgt erhverv .. det er blot min mening ..

Jeg siger på ingen måde du er en dårlig dagplej mor og jeg er klar over der er hård og mindre hård dage , men det er der os i andre erhverver , og det er noget man vælger med når man vælger piv erhverv .
Blot igen min mening .

Anmeld

5. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

skal de ikke bare passer ham til du har fri og det selvfølgelig er indenfor åbningstiderne. Har de fleste steder ikke åbent til omrkring kl 17? Synes da ikke du er besværlig.

Og synes det er frækt af hende at spørge om hun kan "slippe" for at give maske på.

Anmeld

5. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
mor:) skriver:

skal de ikke bare passer ham til du har fri og det selvfølgelig er indenfor åbningstiderne. Har de fleste steder ikke åbent til omrkring kl 17? Synes da ikke du er besværlig.

Og synes det er frækt af hende at spørge om hun kan "slippe" for at give maske på.

Jeg tror ikke, der er nogen dp, der har åbent til 17 om fredagen.
Min dp lukker 16.15 man-tors og 15.30 om fredagen, og jeg ved at flere af de andre børn bliver hentet af deres bedsteforældre, da det er svært at nå at hente til den tid.

Ang masken, må jeg spørge, hvad det er for en slags maske?

Anmeld

6. juli 2012

Fru Hansen

Helt i orden.

Jeg har stor respekt for at du ikke ønsker at dele hvad som helst på en offentlig hjemmeside

Jeg har valgt mit arbejde med alle de fordele og ulemper det har. Heldigvis er der flest glæder og fordele. Det var bare lige din bemærkning om den der tidlige fredagsfri der ramte mig.
 I min kommune har få dagplejere fri kl.15 ellers hedder det 15.45 for langt de fleste.
Må jegspørge hvad tid din dagplejer lukker og åbner resten af ugen? Vi må ikke have mere end 48 timer så må hun da have nogle lange dage man-tors eller har i deltidsdagplejere hos jer?

Anmeld

6. juli 2012

Fru Hansen

Og ja jeg ville hellere end gerne bytte , men vi har ikke pladsen til at det er muligt at jeg bliver dagplejer ..
Jeg synes desværre ofte jeg møder forældre hvor dagplejerene ikke lever op til det at være dagplejer . Og det synes jeg er forkert da man igen trods alt selv har valgt erhverv .. det er blot min mening ..

Jeg siger på ingen måde du er en dårlig dagplej mor og jeg er klar over der er hård og mindre hård dage , men det er der os i andre erhverver , og det er noget man vælger med når man vælger piv erhverv .
Blot igen min mening .

Har du undersøgt det med pladsen? der er forskel på kravene i kommunerne. Hos os bor størstedelen i hus og her er det et krav at have et værelse særligt til dagplejebørnene. Andre kommuner behøver børnene ikke have deres eget værelse, der er de bare i stuen eller over hele boligen.

Og ja, desværre kender jeg også til brådne kar blandt dagplejere. Det er trist når man tænker på hvor mange timer de har ansvar for små børns trivsel både lige nu og her men også fremover. En tryg base i netop de første år er det bedste man kan give børn. Den stabilitet vil de tage med sig videre.
Den eneste gode ting jeg kan se ved det faldende børnetal er at der bliver fyret dagplejere/pædagoger/skolelærer osv. Så kan der måske ryddes lidt op i rækkerne.

Ja. Der er fordele og ulemper ved alle job. Det var ikke for at få medlidenhed at jeg skrev om noget af det negative ved dagplejen. Som du skriver så vælger man også erhverv selv. Og nogle vælger så erhverv der er svært at forene med åbningstiderne i den kommune man har bosat sig i eller måske er det i virkeligheden ikke valget af erhverv men valget af kommune der er noget galt med. Jeg mener at min kommune er dårlige til at tilgodese forældrene. Fordi vi er en pendler kommune og en del forældre har brug for flekstider, bedsteforældre mm for at nå at afhente indenfor tiderne i institutionerne.

Anmeld

6. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
PT skriver:

Jeg tror ikke, der er nogen dp, der har åbent til 17 om fredagen.
Min dp lukker 16.15 man-tors og 15.30 om fredagen, og jeg ved at flere af de andre børn bliver hentet af deres bedsteforældre, da det er svært at nå at hente til den tid.

Ang masken, må jeg spørge, hvad det er for en slags maske?

troede åbningstiderne var ligesom i vuggestuer. Ja der er ikke så meget at gøre så må man finde nogen der kan hente inden lukketid.

Læste det til at starte som at hun bare godt vil have tidlig fri fredag.

Anmeld

6. juli 2012

Malene76

An&Jo skriver:

Jeg blev ringet op igår af den nye dagplejepædagog her i vores område, fordi jeg jo har søgt om en institutionsplads til Johannes, der er ikke plads i vuggestuen, hvor jeg egentlig helst ville have ham ind, så jeg skal have ham i en dagpleje igen..

Hun starter så med at sige at hende der er i vores by er på vej på efterløn, og derfor ikke kan tage ham ind, så han skal til nabobyen, det er fint nok, der er 2 km imellem os og nabobyen, og jeg skal den vje hver dag for at komme i skole alligevel, så det passer helt fint..

Men så bliver jeg spurgt ind til om jeg nu også virkelig har brug for pasning fra 7 til 16 hver eneste dag i hele ugen, og siger at ja det har jeg, for jeg har jo altså os en halv times transporttid, nogengange mere på grund af trafikken, og jeg ved ikke om jeg har fri kl 12 eller kl 15, og det kan ændres fra dag til dag..
Det lød hun ikke helt tilfreds med, for så var hun nødt til at bede en dagplejer ændre sine tider for min skyld, for de var vant til lange dage man-tors og så have en kort dag fredag, men da jeg jo aldrig ved hvornår jeg har fri om fredagen og at det ligeså godt kan være kl 12 som kl 15 så skal jeg jo altså bruge en plads der har åben til kl 16.. Hvis de ikke engang kan finde tider der kan passe ind imens jeg studerer hvordan skal det så ikke gå når jeg skal ud og arbejde??

Derudover, så har han jo brug for sin maske fra tid til anden, og jeg har derfor bedt om at få en der er kompetent til at give ham den, dagplejren skal ihvertfald ikke være bange for at give ham masken, fordi det har jeg været ude for, og det duer ikke, for så skal jeg tage sygedage for at holde ham hjemme fordi han skal have den.. Hun spørger så om han ikke kunne nøjes med at få den om morgenen og så igen når jeg henter ham, men så kan han ikke sove hvis han ikke får den inden sin lur de dage hvor det er allerværst..

ØV at hun kunne få mig til at føle det som om jeg var mega besværlig, så mange krav stiller jeg altså heller ikke, og jeg kan da ikke være den eneste der kan have lange dage om fredagen??

Kan virkelig godt forstå at du føler dig besværlig når du bliver mødt med sådan en attitude! Jeg synes så ikke dine "krav" er noget særlig. Det burde da være uden de store problemer at løse det. Du skal ranke ryggen og vide at du gør det der er bedst for din søn. Det er altså ikke noget særlig du beder om! Håber det løser sig.

KH Malene

Anmeld

6. juli 2012

mortilnoahogmelina

Fru Hansen skriver:

Helt i orden.

Jeg har stor respekt for at du ikke ønsker at dele hvad som helst på en offentlig hjemmeside

Jeg har valgt mit arbejde med alle de fordele og ulemper det har. Heldigvis er der flest glæder og fordele. Det var bare lige din bemærkning om den der tidlige fredagsfri der ramte mig.
 I min kommune har få dagplejere fri kl.15 ellers hedder det 15.45 for langt de fleste.
Må jegspørge hvad tid din dagplejer lukker og åbner resten af ugen? Vi må ikke have mere end 48 timer så må hun da have nogle lange dage man-tors eller har i deltidsdagplejere hos jer?

Det kan du tro du må .. jeg synes bestemt os 48 timer er meget slet ingen tvivl om det .

Men noget som undre mig det er at burde man ikke tilrette lægge sine tider efter børnene , jeg tænker hvorfor åbne kl 6.30 når første barn først bliver afleveret kl 7.30??

Men vi har hel plads da vi har brug for det vi arbejdet som sagt i kbh begge , jeg er dog uden arbejde nu da min elev tid blev færdig gjort
Men vores dagpleje har åbningstider der hedder 6.30-16.25 og så fredag 6.30-14.40..
Jeg skrev trykligt da jeg søgte plads at vi var nødsaget til at have en dp som først lukkede kl 15 fredag for at vi kunne få tingene til at hænge sammen .. jeg havde først brug for at aflevere kl 7.30 om morgenen ..

Anmeld

6. juli 2012

mortilnoahogmelina

Fru Hansen skriver:

Har du undersøgt det med pladsen? der er forskel på kravene i kommunerne. Hos os bor størstedelen i hus og her er det et krav at have et værelse særligt til dagplejebørnene. Andre kommuner behøver børnene ikke have deres eget værelse, der er de bare i stuen eller over hele boligen.

Og ja, desværre kender jeg også til brådne kar blandt dagplejere. Det er trist når man tænker på hvor mange timer de har ansvar for små børns trivsel både lige nu og her men også fremover. En tryg base i netop de første år er det bedste man kan give børn. Den stabilitet vil de tage med sig videre.
Den eneste gode ting jeg kan se ved det faldende børnetal er at der bliver fyret dagplejere/pædagoger/skolelærer osv. Så kan der måske ryddes lidt op i rækkerne.

Ja. Der er fordele og ulemper ved alle job. Det var ikke for at få medlidenhed at jeg skrev om noget af det negative ved dagplejen. Som du skriver så vælger man også erhverv selv. Og nogle vælger så erhverv der er svært at forene med åbningstiderne i den kommune man har bosat sig i eller måske er det i virkeligheden ikke valget af erhverv men valget af kommune der er noget galt med. Jeg mener at min kommune er dårlige til at tilgodese forældrene. Fordi vi er en pendler kommune og en del forældre har brug for flekstider, bedsteforældre mm for at nå at afhente indenfor tiderne i institutionerne.

NEj jeg har ikke undersøgt det , Jeg er pt gravid med termin til oktober er færdig udd i april så jeg går arbejdsløs lige nu , Men jeg vil undersøge det når min barsel er ved at slutte , for det er en drøm jeg har om det kan lade sig gøre pt ved jeg ikke , men jeg ser så mange gode ting i at blive det. Så jeg vil klart undersøge det. Jeg ved man ikke behøver have værelse her i kommunen ..

Vi os selv en pendler kommune , og ja nu er der ikke længere noget problem men for pokker vi har haft svært ved at få tingene til at hænge sammen. Min kæreste er entrepanør og jeg butik udd. Han arbejdet 7-15 i kbh en times transport væk . Jeg arbejdet 10-20.30 10-16.30 og igen en time eller mere i transport ..

Men vi fik det dog til at hænge sammen , vi har desværre ikke bedste forældre i nærheden så vi har ingen og jeg mener ingen vi kan trække på .. men det er lykkedes at få tingene til at gå op på en måde alligevel .

Og ja jeg giver dig ret med hensyn til mindre fødende børn .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.