Jeg blev ringet op igår af den nye dagplejepædagog her i vores område, fordi jeg jo har søgt om en institutionsplads til Johannes, der er ikke plads i vuggestuen, hvor jeg egentlig helst ville have ham ind, så jeg skal have ham i en dagpleje igen..
Hun starter så med at sige at hende der er i vores by er på vej på efterløn, og derfor ikke kan tage ham ind, så han skal til nabobyen, det er fint nok, der er 2 km imellem os og nabobyen, og jeg skal den vje hver dag for at komme i skole alligevel, så det passer helt fint..
Men så bliver jeg spurgt ind til om jeg nu også virkelig har brug for pasning fra 7 til 16 hver eneste dag i hele ugen, og siger at ja det har jeg, for jeg har jo altså os en halv times transporttid, nogengange mere på grund af trafikken, og jeg ved ikke om jeg har fri kl 12 eller kl 15, og det kan ændres fra dag til dag..
Det lød hun ikke helt tilfreds med, for så var hun nødt til at bede en dagplejer ændre sine tider for min skyld, for de var vant til lange dage man-tors og så have en kort dag fredag, men da jeg jo aldrig ved hvornår jeg har fri om fredagen og at det ligeså godt kan være kl 12 som kl 15 så skal jeg jo altså bruge en plads der har åben til kl 16.. Hvis de ikke engang kan finde tider der kan passe ind imens jeg studerer hvordan skal det så ikke gå når jeg skal ud og arbejde??

Derudover, så har han jo brug for sin maske fra tid til anden, og jeg har derfor bedt om at få en der er kompetent til at give ham den, dagplejren skal ihvertfald ikke være bange for at give ham masken, fordi det har jeg været ude for, og det duer ikke, for så skal jeg tage sygedage for at holde ham hjemme fordi han skal have den.. Hun spørger så om han ikke kunne nøjes med at få den om morgenen og så igen når jeg henter ham, men så kan han ikke sove hvis han ikke får den inden sin lur de dage hvor det er allerværst..

ØV at hun kunne få mig til at føle det som om jeg var mega besværlig, så mange krav stiller jeg altså heller ikke, og jeg kan da ikke være den eneste der kan have lange dage om fredagen??