Følte mig vildt besværlig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

An&Jo

rikkeregnbue skriver:

Opdaterer du os herinde så?

Og det kan jeg nu godt forstå! Der er der intet godt ved en træls dagplejer.

jaja, skal nok fortælle om jeg får opfyldt mine tider, ellers må jeg jo hyre en babysitter til ham når jeg er i skole.. kan jo ikke tage fri en time før for at hente ham..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

serinasmor

An&Jo skriver:

Da jeg sagde at tiderne var et must, blev hun sådan lidt, hmm, nå men har du ikke et bagland der kan hjælpe, de eneste der er, er min svigermor, og hun arbejder jo altså også stadigvæk, så hun kan da ikke hente tidligere end jeg kan.. det kan kæresten for den sags skyld heller ikke, da han har meget lange dage faktisk hver eneste dag..

Masken skal bare kunne gives, om ikke andet, så skal den nye dagplejer være åben pg lyttende når jeg fortæller hvordan hun skal gøre det hvis hun ikke har prøvet det før..

Vi kan skrive hvad vi har behov for, og tror også det var derfor hun ringede til at starte med, for hun skulle jo lige være sikker på at de tider var rigtige, men ja jeg har altså bare brug for at kunne aflevere fra 7 til 16 hver dag

hmmm ... 

måske der i den by du er flyttet til er en overvægt af håndværkere og fabriksarbejdere der har fri hver fredag kl 12 ?? 

Vi andre har det bare ikke .... kæresten har endda først fri kl 16.30 om fredagen (som alle andre dage i øvrigt) .. og min hverdag bliver nok det samme ... er jo nyuddannet og arbejdsløs lige nu

Anmeld

5. juli 2012

An&Jo

serinasmor skriver:

hmmm ... 

måske der i den by du er flyttet til er en overvægt af håndværkere og fabriksarbejdere der har fri hver fredag kl 12 ?? 

Vi andre har det bare ikke .... kæresten har endda først fri kl 16.30 om fredagen (som alle andre dage i øvrigt) .. og min hverdag bliver nok det samme ... er jo nyuddannet og arbejdsløs lige nu

ja der er nok flest håndværkere her i området..
Vi er jo kommet på landet nu..

men nej, kæresten og jeg har bare ikke fri kl 12 om fredagen i det hele taget er der ingen af os der kommer til at have korte dage nogensinde..

Idag er han først hjemme ved 22 tiden, hvis han overhovedet kan nå hjem..

Anmeld

5. juli 2012

mortilnoahogmelina

Man skulle sku værge dagplejer , her lukker vores dp kl 14.40 om fredagen trods jeg havde skrevet vi skulle bruge en tid til kl 16 om fredagen , vi arbejdet begge i kbh på det tidspunkt , det vil sige vi havde en times transport hver dag frem og tilbage , jeg arbejder i butik og jeg måtte simpelthen få lavede mine arbejds tider om for at kunne nå at hente til den tid fredag . Men jeg bad som om 10 min længere åbningstid om fredagen for at jeg havde et par min at trække på . MEn det kunne der ikke blive tale om , så jeg måtte kører som død og helved hjem og bede til der ikke var kø for at nå det . Du drømmer ikke om hvor gal jeg har været . Jeg har snakket med kommunen om det , Og der var ikke noget at gøre .

Jeg bryder mig vitterlig ikke om den dp vi har . Hun tilgode ser på ingen måde børnene men kun sine egne ego behov ..

Men det lyder i det mindste til at hende du talte med ville finde en løsning os selvom det ikke passede hende..
Og med masken jamen sådan er det bare han skal sku have den når han har behov for den ..

Anmeld

5. juli 2012

Isabella_mor

An&Jo skriver:

jeg fik jo også fortalt hende at det var hvad der var brug for, og jeg kunne ikke bruge andre tider end dem jeg havde oplyst, men da samtalen var slut, der fik jeg bar eden der følelse af at hold da op jeg er besværlig, men det er jeg jo slet ikke, jeg har meget få krav, og de skal altså bare overholdes..

Nemlig

Anmeld

5. juli 2012

Moar2011

An&Jo skriver:

nej synes nu heller ikke det er det vilde jeg beder om, men det lød det som om hun syntes..

Jaah hendes problem havde jeg nær sagt
Hun havde gjort det samm.. - det bare fordi hun ikk gider at gøre hendes job med at medele dp dine "krav"

Anmeld

5. juli 2012

roenlund

Det var de samme tider jeg gerne ville have men det kunne ikke lade sig gøre vi har ingen dagplejere i kommunen der har åben til 16 om fredagen og hvis det er et problem er der bare intet at gøre... Så jeg håber at din kommune er mere flexible end min

Anmeld

5. juli 2012

Fru Hansen

Jeg må jo lige kommentere på det der med åbningstiden:-)

Her i kommunen er det ikke kun dagplejerne der har kortere åbningstid om fredagen. Det gælder alle institutioner dagplejen-vuggestue-børnehave-sfo-klub. Nogle lukker 16.30 andre 16.00 på fredage. 
F.eks. har dagplejen seneste fredags-lukketid kl 15.45, en vuggestue til kl 16 og en vuggestue til kl. 16.30.

Jeg har hjælp af min ældste datter til at hente sine to yngre søskende om fredagene fordi jeg ikke selv kan nå det.

Har du undersøgt om det samme gør sig gældende i en vuggestue i dit område?

Når dagplejelederen øffer lidt over at lave om på en dagplejers tider så er det ikke for dagplejerens skyld. Hos os spørger man de forældre der allerede er hos den pågældende dagplejer om de er villige til at skifte tid. Nogle forældre vil sige nej, og andre forældre skal lige have betænkningstid. Det er ikke noget man lige gør fra den ene dag til den anden. Det ville heller ikke være fair for de forældre der allerede har en plads hvis man bare kunne ændre tiderne.

Nu har du vel gættet at jeg er dagplejer
Jeg synes ikke at du er besværlig som udgangspunkt, men jeg tror at du måske ikke ved at det du beder om kan være svært at opfylde både for en vuggestue og en dagpleje.

Anmeld

5. juli 2012

Pige2009

An&Jo skriver:

Jeg blev ringet op igår af den nye dagplejepædagog her i vores område, fordi jeg jo har søgt om en institutionsplads til Johannes, der er ikke plads i vuggestuen, hvor jeg egentlig helst ville have ham ind, så jeg skal have ham i en dagpleje igen..

Hun starter så med at sige at hende der er i vores by er på vej på efterløn, og derfor ikke kan tage ham ind, så han skal til nabobyen, det er fint nok, der er 2 km imellem os og nabobyen, og jeg skal den vje hver dag for at komme i skole alligevel, så det passer helt fint..

Men så bliver jeg spurgt ind til om jeg nu også virkelig har brug for pasning fra 7 til 16 hver eneste dag i hele ugen, og siger at ja det har jeg, for jeg har jo altså os en halv times transporttid, nogengange mere på grund af trafikken, og jeg ved ikke om jeg har fri kl 12 eller kl 15, og det kan ændres fra dag til dag..
Det lød hun ikke helt tilfreds med, for så var hun nødt til at bede en dagplejer ændre sine tider for min skyld, for de var vant til lange dage man-tors og så have en kort dag fredag, men da jeg jo aldrig ved hvornår jeg har fri om fredagen og at det ligeså godt kan være kl 12 som kl 15 så skal jeg jo altså bruge en plads der har åben til kl 16.. Hvis de ikke engang kan finde tider der kan passe ind imens jeg srer hvordan skal det så ikke gå når jeg skal ud og arbejde??

Derudover, så har han jo brug for sin maske fra tid til anden, og jeg har derfor bedt om at få en der er kompetent til at give ham den, dagplejren skal ihvertfald ikke være bange for at give ham masken, fordi det har jeg været ude for, og det duer ikke, for så skal jeg tage sygedage for at holde ham hjemme fordi han skal have den.. Hun spørger så om han ikke kunne nøjes med at få den om morgenen og så igen når jeg henter ham, men så kan han ikke sove hvis han ikke får den inden sin lur de dage hvor det er allerværst..

ØV at hun kunne få mig til at føle det som om jeg var mega besværlig, så mange krav stiller jeg altså heller ikke, og jeg kan da ikke være den eneste der kan have lange dage om fredagen??

Sådan er det desværre mange steder. Jeg har været nødt til at lave min arbejdstid om hver fredag, så jeg har fri kl. 14. Ellers kan jeg ikke nå at hente inden DP lukker...

Anmeld

5. juli 2012

Fru Hansen

Mortil2tiloktober skriver:

Man skulle sku værge dagplejer , her lukker vores dp kl 14.40 om fredagen trods jeg havde skrevet vi skulle bruge en tid til kl 16 om fredagen , vi arbejdet begge i kbh på det tidspunkt , det vil sige vi havde en times transport hver dag frem og tilbage , jeg arbejder i butik og jeg måtte simpelthen få lavede mine arbejds tider om for at kunne nå at hente til den tid fredag . Men jeg bad som om 10 min længere åbningstid om fredagen for at jeg havde et par min at trække på . MEn det kunne der ikke blive tale om , så jeg måtte kører som død og helved hjem og bede til der ikke var kø for at nå det . Du drømmer ikke om hvor gal jeg har været . Jeg har snakket med kommunen om det , Og der var ikke noget at gøre .

Jeg bryder mig vitterlig ikke om den dp vi har . Hun tilgode ser på ingen måde børnene men kun sine egne ego behov ..

Men det lyder i det mindste til at hende du talte med ville finde en løsning os selvom det ikke passede hende..
Og med masken jamen sådan er det bare han skal sku have den når han har behov for den ..

Man skulle være dagplejer skriver du.
Vil du bytte?
Jeg arbejder 48 timer om ugen. Det er i hvertfald det jeg får løn for og den tid der er børn hos mig. Lige pt har jeget barn der ikke sover længere end ca. 1 time til middag. Det vil sige at jeg stortset intet pusterum eller pause har på en ca. 10 timers arbejdsdag.
Udover det så skal her altid være rent og ryddeligt og børnevenligt. Det er noget jeg bruger tid udover min arbejdstid på.
Jeg kan ikke bare gå i seng og tage opvasken dagen efter, jeg kan ikke lige springe en gulvvask over hvis jeg ikke gider. Mine egne børn og mand skal også holde ryddet og huske at lukke låger mm når de er hjemme i min arbejdstid. De er selvfølgelig ofte hjemme idet ingen af dem er væk fra hjemmet i 48 timer ugl.

Jeg ELSKER mit job højt, også de opgaver der går ud over min åbningstid og jeg ville ikke bytte med noget som helst andet. Men jeg vil gerne råbe op for at fortælle at man som dagplejer ikke kommer sovende til sin løn... Til gengæld har jeg en dag fuld af dejlige børn som jeg holder meget af og forældre der vil mig og det jeg kan trods mine "korte" åbningstider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.