Jeg må jo lige kommentere på det der med åbningstiden:-)
Her i kommunen er det ikke kun dagplejerne der har kortere åbningstid om fredagen. Det gælder alle institutioner dagplejen-vuggestue-børnehave-sfo-klub. Nogle lukker 16.30 andre 16.00 på fredage.
F.eks. har dagplejen seneste fredags-lukketid kl 15.45, en vuggestue til kl 16 og en vuggestue til kl. 16.30.
Jeg har hjælp af min ældste datter til at hente sine to yngre søskende om fredagene fordi jeg ikke selv kan nå det.
Har du undersøgt om det samme gør sig gældende i en vuggestue i dit område?
Når dagplejelederen øffer lidt over at lave om på en dagplejers tider så er det ikke for dagplejerens skyld. Hos os spørger man de forældre der allerede er hos den pågældende dagplejer om de er villige til at skifte tid. Nogle forældre vil sige nej, og andre forældre skal lige have betænkningstid. Det er ikke noget man lige gør fra den ene dag til den anden. Det ville heller ikke være fair for de forældre der allerede har en plads hvis man bare kunne ændre tiderne.
Nu har du vel gættet at jeg er dagplejer
Jeg synes ikke at du er besværlig som udgangspunkt, men jeg tror at du måske ikke ved at det du beder om kan være svært at opfylde både for en vuggestue og en dagpleje.
Anmeld