hvordan gik det igang (til jer der har foedt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Gravid2012

Silas&Mille skriver:

Første gang: veer - Silas blev født efter omkring 21 timer - 40+2

Anden gang: veer - Mille blev født efter omkring 6 timer - 40+3

tak for dit svar.... er der noget med at man skal taelle minutterne der er imellem veerne eller er jeg helt forkert paa den ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

MLT

Jeg havde haft smerter i løbet af dagen, som kom og gik hele tiden. Vi var ude at handle og dagen gik ellers meget normalt, uden at det var sådan voldsomme smerter. Om aftenen tog de til, og imens jeg brokkede mig over, at jeg synes det var træls, ringede min mand til fødegangen, og sagde hvordan jeg havde det. De bad mig komme ind og få nogen smertestillende, så jeg kunne sove om aftenen. 

Da vi går ind af hovedindgangen går vandet, og vi skynder os op på fødegangen og fortæller dem hvad der lige er sket. Da jeg bliver tjekket et kvarter efter er jeg 3 cm åben, og så får vi ellers bare af vide, at når vi skal hjem igen, så har vi vores lille baby med!  Vi var i chok!

To timer efter var hun ude  Fødte 10 dage før tid.. 

Anmeld

3. juli 2012

Mor til Mike

Gravid2012 skriver:

er det normalt at bloede, eller ? kan forstille mig man bliver ret skraemt af at se blod....

Det er IKKE normalt at bløde, men det kan ske. Jeg blødte så meget at selv jordemoderen blev bekymret..  Blev totalt panikslagen.. 

Anmeld

3. juli 2012

Gravid2012

Sandra + Mike skriver:

Det er IKKE normalt at bløde, men det kan ske. Jeg blødte så meget at selv jordemoderen blev bekymret..  Blev totalt panikslagen.. 

ja det kan jeg da sagtens forstaa.... jeg ville ogsaa ha gaaet i total panik!

Anmeld

3. juli 2012

Gravid2012

MLT skriver:

Jeg havde haft smerter i løbet af dagen, som kom og gik hele tiden. Vi var ude at handle og dagen gik ellers meget normalt, uden at det var sådan voldsomme smerter. Om aftenen tog de til, og imens jeg brokkede mig over, at jeg synes det var træls, ringede min mand til fødegangen, og sagde hvordan jeg havde det. De bad mig komme ind og få nogen smertestillende, så jeg kunne sove om aftenen. 

Da vi går ind af hovedindgangen går vandet, og vi skynder os op på fødegangen og fortæller dem hvad der lige er sket. Da jeg bliver tjekket et kvarter efter er jeg 3 cm åben, og så får vi ellers bare af vide, at når vi skal hjem igen, så har vi vores lille baby med!  Vi var i chok!

To timer efter var hun ude  Fødte 10 dage før tid.. 

ej en spaendende historie... saa kom barnet lige da i ikke regnet med det. og det tog da slet ikke saa lang tid maa jeg sige, dejligt... Er saa spaendt paa at se hvordan og hvornaar mit barn kommer!

Anmeld

3. juli 2012

Misscbn

Gravid2012 skriver:

Hvordan vidste i at .... det nok er nu i skal ha barnet... ?

Veer ? Gik vandet? eller ..?

og til foerstegangsfoedende :

Hvor mange uger var i henne, da i gik igang?

med min dreng der fik jeg veer, fredag den 21 okt og fødte søndag den 23 okt kl 6.20

den 22 okt kl ca. 23 tog de vandet da jeg blev indlagt på fødestuen du kan evt læse om min fødsel

og jeg havde termin den 19 okt i følge scanningerne og ifølge første lægebesøg var det den 22 okt så det passede jo egentlig meget fint 

så fødte 40+4

Anmeld

3. juli 2012

chael

1. Og 3. Gang fik jeg veer på fuld skrue og var derfor ike i tvivl.

2.gang blev jeg sat igang, så det er en anden historie.

Men jeg var slet ikke i tvivl da jeg mærkede de første veer. Har dog heller ikke haft nogen blid opstart, de kom bare på fuld skrue fra start. Og de er alle tre gået hurtigt.

1. 6 timer. 2. 3,5 time. 3. 1 time og 39 min, fra første spæde ve.

*C

Anmeld

3. juli 2012

Silas&Mille

Gravid2012 skriver:

tak for dit svar.... er der noget med at man skal taelle minutterne der er imellem veerne eller er jeg helt forkert paa den ?

Ja det skal man. I hvert fald hvis man vil hve en smule styr på hvor langt man er i forløbet

Anmeld

3. juli 2012

LinLin

Første gang gik vandet 37+6 kl 5.30 - han blev født 17.10

Anden gang startede veer 40+0 også kl 5.30 - han blev født 10.05!

Anmeld

3. juli 2012

samantha1986

Gravid2012 skriver:

uhh lidt skraemmende.. men saadan er det nu nok... er lidt bange for naar det oejeblik kommer

tak for dit svar ...

Jeg frygtede øjeblikket hvor der gik i gang. Og var så bange for jeg ikke ville opdage det i tide. Men folk sagde til mig at jeg ikke ville være i tvivl ig tænkte det var nemt for dem at sige. Man er heller ikke i tvivl. Og jeg tog det overraskende roligt. Mit vand gik 1925 og jeg havde overskud til at tage et hurtig bad inden vi ringede til fødegangen. 

Tag en snak med din mor og hør hvordan der var for hende og hør også hvor hurtig det gik. Jeg fik at vide at man føder som sin mor. Min mor og søster fødte lidthurtigerE end mig. Men fra vandet gik 1925 gik der ikke lang tid før hun kom. 0115 var hun ude. 

Jeg synes det var rart at snakke med b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.