Er jeg den eneste med blodtypen Faktor V Leiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Clisolka

MilleRasmussen skriver:

Er der nogle af jer herinde der har Faktor V Leiden? Jeg føler mig så alene og ensom fordi at jeg ikke kan finde andre med den blodype. 

Jeg skal på Riget på mandag og have taget blodprpøver og håber alt ser godt ud. Har arvet blodtypen for min mor og hun fik blodprop med tvillinger, som hun mistede, det var først der de opdagede hun havde blodtypen hun havde fået min søster og jeg, og efter tabet af tvillingerne har jeg nu et skabt søster på 3. Prøver at lade vær med og bekymre mig, men det er lidt svært 

Nix, du er ikke alene 

Godt nok har jeg den ikke selv - min søster huggede min halvdel. Min søster har klaret 2 graviditeter med sygdommen, og min mor+moster har den også  Så jeg kender noget til den 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

MilleRasmussen

Malunsemutti: jeg har den kun fra min mor så kun på den ene side, men hun har haft blodpropper og vi begge har et par kg. for meget, det hele giver meget større chance til blodpropper! Må heller ikke f.eks side ned i flere timer, skal have gang i det hele.

Anmeld

4. juli 2012

lenemor77

MilleRasmussen skriver:

Er der nogle af jer herinde der har Faktor V Leiden? Jeg føler mig så alene og ensom fordi at jeg ikke kan finde andre med den blodype. 

Jeg skal på Riget på mandag og have taget blodprpøver og håber alt ser godt ud. Har arvet blodtypen for min mor og hun fik blodprop med tvillinger, som hun mistede, det var først der de opdagede hun havde blodtypen hun havde fået min søster og jeg, og efter tabet af tvillingerne har jeg nu et skabt søster på 3. Prøver at lade vær med og bekymre mig, men det er lidt svært 

Jeg har faktor V leiden - arvet fra min ene forælder. Det blev opdaget efter min første graviditet og fødte i uge 32 pga svangerskabsforgiftning. Det tog mig 3 mdr at blive rask igen. Nu er jeg gravid igen. Tager pt hjertemagnyl hver dag, og fra uge 12 skal jeg have Fragmin 2 gange dagligt fra uge 12. Du er velkommen til at skrive til mig... 

Anmeld

4. juli 2012

Misser1989

Min lillesøster har den. Faktor 5 tror jeg nok. Vi opdagede det, da hun som 15 årig fik 4 blodpropper i hjernen, og vi var ved at miste hende..

Hun fik sine 4 blodpropper efter 2 mdr. på p-piller.. Så hormoner er bandlyst for hende!

Jeg har selv en faktor også, dog er den meget mild i forhold til min søsters. Ved skisme ikke hvad den hedder. Men jeg får blodfortyndende medicin under hele min graviditet,  fik jeg også under den første. Kunne også forstille mig at min søster skal have blodfortyndende, hvis hun engang bliver gravid.

Anmeld

27. oktober 2012

Lunae

MilleRasmussen skriver:

Først må jeg lige påpege at det ikke er en blodtype, men en genvariant. Når det så er sagt, så er du ikke alene. Jeg har også faktor v leiden, dog som homozygot

Anmeld

27. oktober 2012

Neki

MilleRasmussen skriver:

Jeg har også Faktor V Leiden og får blodfortyndende under hele min graviditet - Så vi er mange der er ligesom dig

Anmeld

28. oktober 2012

MilleRasmussen

Ok. 

Er træt af at stikke mig selv og at jeg skal igangsættes når det er øv bøv, - nårh men det vigtigste er vel at baby er sund og rask 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.