MilleRasmussen skriver:
Er der nogle af jer herinde der har Faktor V Leiden? Jeg føler mig så alene og ensom fordi at jeg ikke kan finde andre med den blodype.
Jeg skal på Riget på mandag og have taget blodprpøver og håber alt ser godt ud. Har arvet blodtypen for min mor og hun fik blodprop med tvillinger, som hun mistede, det var først der de opdagede hun havde blodtypen hun havde fået min søster og jeg, og efter tabet af tvillingerne har jeg nu et skabt søster på 3. Prøver at lade vær med og bekymre mig, men det er lidt svært 
Så vidt jeg ved er Faktor V (romertal 5) Leiden ikke en blodtype, men en slags blødersygdom - men uden at være en sygdom
Altså er Faktor V en af de faktorer, der er i blodet og hjælper i størkningsprocessen. Er man det man kalder bløder, mangler man f.eks faktor 8.
Når man har Faktor V Leiden størkner blodet lidt FOR godt og man har derfor en øget tendens for at få blodpropper.
Jeg har selv en blødersygdom, som hedder Von Willebrand sygdom, og jeg har type 2M.
Jeg ved desværre ikke så meget om Faktor V Leiden, men håber du finder andre herinde - det kan være rart at snakke med andre, der går med de samme bekymringer og tanker 
Carina
/ Taco78 
Anmeld