Ønsker at blive ung mor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

MissTas

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har længe ønsket os et barn, og vi vil meget gerne igang med at prøve at blive gravide. Problemet er bare at vi stadig er unge, måske for unge vil nogen mene. Jeg er 21 og min kæreste er 22. Jeg er under uddannelse (videregående) og han bliver færdig uddannet til foråret næste år. Men jeg kan slet ikke vente til jeg bliver færdig uddannet om knap 3 år, synes jeg har ventet længe nok.

Jeg er bange for hvad folk vil synes om at få et barn i en tidlig alder og midt i en uddannelse. Hva synes I?

jeg blev gravid da jeg lige var fyldt 21 år sammen med min kæreste på 27.. det var planlagt og vi har ALDRIG fortrudt. Han har så sin uddannelse, men jer er stadig midt i min, men starter bare op hvor jeg slap når min barsel er ovre. Jeg ser det ikke som en hindring og et problem.

Og med hensyn til man er unge og nogle mener man måske ikke har oplevet livet og bla bla bla.. det synes jeg er noget fis, for man kan sagtens opleve en masse ting sammen som familie

jeg har kun positivt at sige.. GO FOR IT hvis det er det i virkelig ønsker.

det er det bedste i verden, at få en lille guldklump, glæd jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Sophie90

Altså jeg synes nu ikke det er for tidligt, jeg er selv 22, min kæreste er 30 og vi prøver også at blive gravide, så det er da helt op til dig selv.. Mange af mine veninder er da bestemt ikke klar til det, men det er jo noget helt andet.. hvis man har en stabil hverdag og mener man kan tilbyde et barn en god opvækst, hvorfor så ikke gøre det når man selv føler for det

Anmeld

3. juli 2012

TeamRocket

Vi har jo alle forskellige mål og drømme- vores drøm er
at få familie tidligt, Vi er 23 og 26 og har snart 3 styks.
bo i stort hus, tjek
opleve en masse med børnene imens vi stadig er unge og friske, tjek vi er godt igang kan man sige
og når ungerne flytter- er vi stadig friske og vil gerne købe en båd og sejle verden rundt. Det var ikke realistisk vi skulle gøre det før vi fik børn da det tar en del år at spare op jo, og vi ikke bare ville trække børnene ud af skolen for at rejse i tide og utide + at vi vil ha nogle at sende postkort hjem til, og måske et par skønne børnebørn at købe gaver til og snuppe med til bornholm om sommeren
Så hvis børn tildligt er det der passer ind i jeres liv og fremtidsdrømme- så skal i da ikke lade jer nøjes med at vente pga hvad andre tænker- det er jeres liv, i skal leve det og følge jeres drømme! Og så er 20erne jo heller ikke vildt ungt mere. Mange i start 20erne har børn og lever normale voksenliv.

Anmeld

3. juli 2012

TeamRocket

Vi har jo alle forskellige mål og drømme- vores drøm er
at få familie tidligt, Vi er 23 og 26 og har snart 3 styks.
bo i stort hus, tjek
opleve en masse med børnene imens vi stadig er unge og friske, tjek vi er godt igang kan man sige
og når ungerne flytter- er vi stadig friske og vil gerne købe en båd og sejle verden rundt. Det var ikke realistisk vi skulle gøre det før vi fik børn da det tar en del år at spare op jo, og vi ikke bare ville trække børnene ud af skolen for at rejse i tide og utide + at vi vil ha nogle at sende postkort hjem til, og måske et par skønne børnebørn at købe gaver til og snuppe med til bornholm om sommeren
Så hvis børn tildligt er det der passer ind i jeres liv og fremtidsdrømme- så skal i da ikke lade jer nøjes med at vente pga hvad andre tænker- det er jeres liv, i skal leve det og følge jeres drømme! Og så er 20erne jo heller ikke vildt ungt mere. Mange i start 20erne har børn og lever normale voksenliv.

Anmeld

3. juli 2012

LilleChelle

Vi er hhv. 20 og 25 år hos os, og venter vores første barn til Oktober  

Vi bor i ejerlejlighed som vi selv ejer og er begge studerende - jeg de næste min. 5,5 år uden barsel og han er færdig januar 2014 og skal så ud og arbejde et par år, og skal så tilbage på skolebænken

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

Min kæreste og jeg har længe ønsket os et barn, og vi vil meget gerne igang med at prøve at blive gravide. Problemet er bare at vi stadig er unge, måske for unge vil nogen mene. Jeg er 21 og min kæreste er 22. Jeg er under uddannelse (videregående) og han bliver færdig uddannet til foråret næste år. Men jeg kan slet ikke vente til jeg bliver færdig uddannet om knap 3 år, synes jeg har ventet længe nok.

Jeg er bange for hvad folk vil synes om at få et barn i en tidlig alder og midt i en uddannelse. Hva synes I?

jeg var 17, og min kæreste 24, da jeg blev gravid. planlagt. min barsel slutter til september, og jeg skal starte på PAU til januar. min kæreste går i skole - såå, JEG ville ikke kigge skævt til jer 

hvis deter det i vil så synes jeg i skal springe ud i det, kan godt forstå du ikke vil vente til endt uddannelse, og hvorfor skal man også det ?? min mor var 34 før hun tog sin udd, (hun var 21 da hun fik mig, og jeg har 2 mindre brødre på 11 og 13) men min mor og far fik hus da jeg var en 3-4 år, og ja, vi har sq aldrig manglet noget ! selvom min mor ikke havde udd.. 

vi selv skal flytte fra vores 2 værelses til et lejet rækkehus her til august, og udover det mangler vores datter INGENTING, tværtimod... kan ikke forstå det der med at man nærmest SKAL have hus og bil og uddannelse før man får børn... 

man kan sagtens have det godt i en lejlighed/lejebolig, uden bil men på en cykel, ( hvad er der galt i at ens børn vokser op med frisk luft og cykelture? ) hehe 

ej, det var lidt mere end du bad om, men skulle lige ud med det ! 

i hvert fald, hvis i føler i er klar, så held og lykke med PB 

Anmeld

3. juli 2012

Brams

Marts<3 skriver:

Ærligt, så vent!! Jeg er 25, min kæreste 35 vi har udd, penge bolig osv! Meeeeen, det er nogle helt andre ting der spiller ind i virkeligheden. Elsker min søn over alt på jorden, men det kan være hårdt! Så jeg er glad for vi har fået en Masse oplevelser i livet som rejser, fester samt udelukkende brugt penge på en selv! Fordi ALT forandre sig. ALT... Om i venter 5 år eller 1 år, så skal i nok blive en familie. Mens nyd opmærksomheden fra din kæreste, og SOV SOV SOV! :-)

Kunne ikke være mere enig  

Anmeld

3. juli 2012

Brams

Mig24 skriver:

Det er da helt normalt, tag og komme igang og fortsæt den kommer nok endag, håber jeg  

Men i kunne da vente til i blev færdig udd, hvis i selv synes det er bedst. Men de fleste kvinder har jo og får jo børn i den alder omkring de 19-20'erne.

Er selv igang med min mand, vi vil også gerne have os en lille bebs

Knus 

Tror det er længe siden at de fleste kvinder får børn når de er 19-20

Tallene fra Sundhedsstyrelsen viser, at gennemsnitsalderen for førstegangsfødende igen har fået en nyk opad, så den nu ligger på 29,1 år.

Blot til orientering

Anmeld

3. juli 2012

Mor til Ella

Marts<3 skriver:

Ærligt, så vent!! Jeg er 25, min kæreste 35 vi har udd, penge bolig osv! Meeeeen, det er nogle helt andre ting der spiller ind i virkeligheden. Elsker min søn over alt på jorden, men det kan være hårdt! Så jeg er glad for vi har fået en Masse oplevelser i livet som rejser, fester samt udelukkende brugt penge på en selv! Fordi ALT forandre sig. ALT... Om i venter 5 år eller 1 år, så skal i nok blive en familie. Mens nyd opmærksomheden fra din kæreste, og SOV SOV SOV! :-)

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres mange kommentar, det er dejligt at få respons og hører jeres forskellige menninger

Jeg er udmærket klar over at der er mange ting man skal underveje før man sætter et barn til verden. Jeg synes allerede jeg har oplevet meget i min ungdom, og føler mig meget moden af min alder. Uddannelsesmæssigt har jeg allerede undersøgt, hvordan det foregår med hensyn til barsel og så'n. MEN vi føler os klar, og er ret sikre på at vi kan få det til at fungere, ellers ville vi jo ikke gøre det.

Men selvfølgelig har vi ikke allesammen de samme holdninger/meninger til tingene, og det er da kun positivt vil jeg mene! Jeg har da også et par bekendte som allerede har børn, hvor jeg synes det er for tidligt for nogle af dem, men de gør det så godt de kan, mere kan man da ikke forvente!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.