Skal min far med til brylluppet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville ikke gøre det hvis det er af pligt, men hvis jeg virkelig vil have ham med ville jeg invitere ham. Nu skriver du at han er alkoholiker, så tænker jeg at der er en risiko for at han bliver for fuld før brylluppet og slet ikke er i stand til at følge dig op. Hvis du invitere mig blot som gæst, men ikke til at følge dig op af kirkegulvet, skal du også huske på at der er risiko for at han bliver alt for fuld under festen og det måske kan give problemer.

Hvis jeg du ikke inviterer ham, ville jeg pænt fortælle ham at så længe han ikke vil gøre noget ved sit alkoholproblem så kan han ikke komme med til bryllupet. Det synes jeg er fair.

Nå men pøj pøj. Det er ikke en nem beslutning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Aisha skriver:

Fordi det må være et nederlag for ham og ikkevære med til hans datters store dag. Og til bryllupper drikker folk sig alligevel fulde. Men det er op til dig, jeg siger ikke at jeg synes han skal med eller ej. Det er kun din beslutning.

ja det er et nederlag, men nogle gange er det dét der skal til for at vågne op og se sit problem i øjnene.

hilsen en datter af en tørlagt alkoholiker

Anmeld

1. juli 2012

Kløver

Følg dit hjerte <3

Da min søn var 10 mdr og Vi ventede nr 2 måtte jeg af mange årsager, sige fra og sige til min biologiske far, jeg ikke ønskede ham i mit liv mere, og han ikke længere var inviteret til bryllup. Min stedfar, som jeg kalder far, og som har boet med min mor og jeg siden jeg var 1.5 år. Han har altid været der og været der 110% i rollen som min far. Han fulgte mig op af gulvet, Og ville ikke ønske det anderledes. Slut på aftenen kom jeg til at tænke på min biologiske far, og følte jeg havde fået drømmebrylluppet fordi han ikke var med. Og har ikke fortrudt mit valg, det var det rigtige for mig.

Du skal virkelig gøre op med dig selv hvad du ønsker og hvad du vil have det godt med. Selv føler jeg, at Jeg valgte rigtigt og ville ikke gøre det om, samtidig har jeg det underligt med at have "frataget" ham hans ret, da ham og hans kone snakkede meget om netop dette. Du har også mulighed for en anden, en som betyder meget for dig, alternativt kan det jo være din mor, eller du måske vil gå selv
Har du brug for at tale privat og med en som forstår hvad du står i, er du velkommen til at skrive privat

Jeg har nu ikke set min far i 8 mdr, og han har ikke set min søn i 9.5 og aldrig set vores datter. Jeg har intet hørt siden jeg fik sms om hans mors død i nov. Intet hørt til jul, min eller mandens fødselsdag, vores bryllup, barnebarnets fødselsdag eller noget omkring tidspunktet for hendes fødsel. Han vidste termin og at vi ventede en pige. Så intet....

Stort tillykke med brylluppet og Håber du finder løsning og får en helt perfekt dag <3

Anmeld

1. juli 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

personligt ønsker jeg ham nok ikke med fordi orker ikke nogen diskutioner med min forældre på vores store dag, med ved han bliver skuffet men igen vi snakker jo ikke sammen mere

Ja, muligt bliver han skuffet. Han drikker forhåbentligt ikke, fordi han vil såre nogen. Men! Det er din/jeres dag, så vælg hvad du ønsker på den specielle dag, det er.

Du kan også vælge at lægge kortene på bordet for ham og stille ham et valg/ultimatum mht at han kun kan føge dig op - ædru.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.