Mavemusklerne efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

grøn · ært

Ookay.. Noget kunne tyde på, at jeg stadig kan slå koldt vand i blodet. Når jeg nu kan læse, at der gik både 3 og 6 måneder, før jeres muskler var inde på plads.

Jeg håber ikke jeg har ødelagt dem.. Jeg trænede min normale styrketræning helt frem til 16+0. Jeg er bare meget utålmodig med at komme igang med min styrketræning igen og jeg synes der er rigtig mange stillinger jeg skal undgå, for ikke at få en trekant på maven.. Men, jeg må bare se tiden an og krydse fingre for at de ikke er ødelagt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

grøn · ært

Kamulla skriver:

jeg tænker også hvordan i ser de ikke er på plads???? for det har jeg aldrig lagt mærke til på mig selv

Hvis du ligger dig fladt på ryggen og laver en helt normal sit-up, så vil du kunne se din mave bule op lige midtpå, hvis dine muskler ikke har trukket sig sammen. Det er sådan en aflang bule. Min går fra navlen og op; ca. 10 cm. lang og et par cm. bred.

Anmeld

3. juli 2012

grøn · ært

Hmmm, sådan så min mave da ud inden jeg nogensinde blev gravid
Og der havde jeg slet ikke trænet mavemuskler, så de kunne umulig være ødelagte der?

Og h ad må man så når man er gravid nede i fitness, for min instruktør sagde jeg måtte alt

Man kan sagtens ødelægge sine muskler, uden at være gravid. Min mors mavemuskler sprang under en løbetur :- /

Anmeld

3. juli 2012

grøn · ært

come2 skriver:

Jeg så på et tidspunkt et program med en kvinde der havde født.

Hendes mavemuskler faldt aldrig på plads, hun blev opereret da hun blev ved med at ligne en gravid, fordi musklerne ikke holdt maven på plads.

Ja, pinlige lidelser ;-) Det 'afsnit' så jeg også! Sådan ser min mave dog ikke ud. Jeg ser ikke gravid ud; jeg har bare en topmave... Som er ret slap :- / Og det er jeg absolut ikke vant til. Kan også se den der aflange trekant, hvis jeg vil lave maveøvelser... Så, det lader jeg selvfølgelig være med.

Anmeld

3. juli 2012

grøn · ært

Giraffen skriver:

som jeg har hørt fra min holdtræner under graviditeten så må/skal man gøre følgende:

fra og med uge 20 må man ikke træne de lige mavemuskler (hun gjode det selv desværre og hendes mavemuskler blev aldrig samlet igen)

Men efter fødslen må man vist gerne træne de lige mavemuskler alt det man vil da det er med til at få dem samlet igen

der er også nogle teorier omkring hvorvidt amning kan sløve processen (men vist ikke noget dokumenteret)

Jeg fødte 15. marts og jeg synes hurtigt at mine blev samlet igen, men jeg trænede også kun skrå mavemuskler efter uge 20

for at dine mavemuskler finder vej tilbage 

Okay. Jeg trænede alle muskler frem til 16+0, hvor jeg fik øje på den her trekant.. Jeg er bange for at træne de lige nu, i frygt for at de så bliver ødelagt...? Og jeg kan slet ikke læse noget om det på nettet. Men måske din holdtræner har ret - altså i at det ligefrem fremskynder processen at træne de lige nu, efter fødslen.

Tak :-) Jeg kydser satme også fingre for, at de ikke er gået i stykker!!

Anmeld

3. juli 2012

Giraffen

grøn · ært skriver:

Okay. Jeg trænede alle muskler frem til 16+0, hvor jeg fik øje på den her trekant.. Jeg er bange for at træne de lige nu, i frygt for at de så bliver ødelagt...? Og jeg kan slet ikke læse noget om det på nettet. Men måske din holdtræner har ret - altså i at det ligefrem fremskynder processen at træne de lige nu, efter fødslen.

Tak :-) Jeg kydser satme også fingre for, at de ikke er gået i stykker!!

hvis du gerne vil spørge hende specifikt så har vi en facebook gruppe for de, der træner graviditetstræning i det center - du ka sende en pb hvis du gerne vil have link til den, så kan du spørge hende direkte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.