grøn · ært skriver:
Jeg fødte den 11. maj - og jeg går stadig og venter på, at mine mavemuskler finder ind på plads. De er da meget tættere sammen, men der er stadig den der 'trekant' på midten. Ca. 3-4 cm bred.
Hvornår kommer mavemusklerne ind på plads?? Jeg må jo (åbenbart) ikke træne ordentlig før de er på plads og jeg er ved at blive sindssyg af, ikke at kunne træne ordentlig.. Ja, og så fordi min mave er "slasket", da det sidste ikke vil komme ind på plads, før mine mavemuskler er på plads
Jeg har ellers altid haft sixpack og jeg saaavner min stærke, flade mave!
som jeg har hørt fra min holdtræner under graviditeten så må/skal man gøre følgende:
fra og med uge 20 må man ikke træne de lige mavemuskler (hun gjode det selv desværre og hendes mavemuskler blev aldrig samlet igen)
Men efter fødslen må man vist gerne træne de lige mavemuskler alt det man vil da det er med til at få dem samlet igen
der er også nogle teorier omkring hvorvidt amning kan sløve processen (men vist ikke noget dokumenteret)
Jeg fødte 15. marts og jeg synes hurtigt at mine blev samlet igen, men jeg trænede også kun skrå mavemuskler efter uge 20
for at dine mavemuskler finder vej tilbage 
Anmeld