Mavemusklerne efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2012

Kamulla

jeg tænker også hvordan i ser de ikke er på plads???? for det har jeg aldrig lagt mærke til på mig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

Koen.

Kruse90 skriver:

AAl

hvordan ser det ud når de er ødelagt??

Altså man kan ikke se noget når jeg bare slapper af men når jeg spænder får jeg den der trekantet mave og en lille delle i midten men ellers er den som normal, mavemusklerne kommer bare aldrig på plads tror jeg..

Anmeld

1. juli 2012

HeXeri

grøn · ært skriver:

Jeg fødte den 11. maj - og jeg går stadig og venter på, at mine mavemuskler finder ind på plads. De er da meget tættere sammen, men der er stadig den der 'trekant' på midten. Ca. 3-4 cm bred.

Hvornår kommer mavemusklerne ind på plads?? Jeg må jo (åbenbart) ikke træne ordentlig før de er på plads og jeg er ved at blive sindssyg af, ikke at kunne træne ordentlig.. Ja, og så fordi min mave er "slasket", da det sidste ikke vil komme ind på plads, før mine mavemuskler er på plads  Jeg har ellers altid haft sixpack og jeg saaavner min stærke, flade mave!

Hos mig gik der godt og vel 9 måneder, jeg fik et kejsersnit og måtte slet ingenting 3 måneder efter. Så det tog 6 måneders træning før jeg fik min flade mave igen

Anmeld

1. juli 2012

2babygirls

tanja. skriver:

Altså man kan ikke se noget når jeg bare slapper af men når jeg spænder får jeg den der trekantet mave og en lille delle i midten men ellers er den som normal, mavemusklerne kommer bare aldrig på plads tror jeg..

Hmmm, sådan så min mave da ud inden jeg nogensinde blev gravid
Og der havde jeg slet ikke trænet mavemuskler, så de kunne umulig være ødelagte der?

Og h ad må man så når man er gravid nede i fitness, for min instruktør sagde jeg måtte alt

Anmeld

1. juli 2012

Koen.

Baby2påvej skriver:

HHmHmm

Hmmm, sådan så min mave da ud inden jeg nogensinde blev gravid
Og der havde jeg slet ikke trænet mavemuskler, så de kunne umulig være ødelagte der?

Og h ad må man så når man er gravid nede i fitness, for min instruktør sagde jeg måtte alt

Hmm ja det ved jeg ikke, mine var i hvertfald ikke sådan før første graviditet og det er over 2 år siden nu, de blev aldrig normale efter fødsel som nogen af de andre skriver!

Anmeld

1. juli 2012

Mor til Ella

grøn · ært skriver:

Jeg fødte den 11. maj - og jeg går stadig og venter på, at mine mavemuskler finder ind på plads. De er da meget tættere sammen, men der er stadig den der 'trekant' på midten. Ca. 3-4 cm bred.

Hvornår kommer mavemusklerne ind på plads?? Jeg må jo (åbenbart) ikke træne ordentlig før de er på plads og jeg er ved at blive sindssyg af, ikke at kunne træne ordentlig.. Ja, og så fordi min mave er "slasket", da det sidste ikke vil komme ind på plads, før mine mavemuskler er på plads  Jeg har ellers altid haft sixpack og jeg saaavner min stærke, flade mave!

Der gik et par måneder her

MEN det øverste af mavemusklerne er altså slet ikke det samme

endnu

Fødte sidst i feb.

Anmeld

1. juli 2012

Kruse90

tanja. skriver:

hvor er den trekantet? hehe
Jeg fatter ikke en bjælde

Anmeld

3. juli 2012

come2

grøn · ært skriver:

Jeg så på et tidspunkt et program med en kvinde der havde født.

Hendes mavemuskler faldt aldrig på plads, hun blev opereret da hun blev ved med at ligne en gravid, fordi musklerne ikke holdt maven på plads.

Anmeld

3. juli 2012

Giraffen

grøn · ært skriver:

som jeg har hørt fra min holdtræner under graviditeten så må/skal man gøre følgende:

fra og med uge 20 må man ikke træne de lige mavemuskler (hun gjode det selv desværre og hendes mavemuskler blev aldrig samlet igen)

Men efter fødslen må man vist gerne træne de lige mavemuskler alt det man vil da det er med til at få dem samlet igen

der er også nogle teorier omkring hvorvidt amning kan sløve processen (men vist ikke noget dokumenteret)

Jeg fødte 15. marts og jeg synes hurtigt at mine blev samlet igen, men jeg trænede også kun skrå mavemuskler efter uge 20

for at dine mavemuskler finder vej tilbage 

Anmeld

3. juli 2012

KarinaA

3 måneder efter var de på plads her  og maven er nu efter 6 måneder flad igen  

MEN, hvornår stoppede du med at træne dine mavemuskler i graviditeten ? for gør man det efter 3. graviditets måned, så tvinger man musklerne ud på siden, og det er ikke sikkert de nogensinde kommer på plads igen  

jeg fik a vide af min træner at jeg kun måtte motionere og slet ikke styrketræning, efter 3. måned, alle muskler i kroppen kan blive påvirket ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.