min bror- har brug for hjælp til hvordan vi skal gribe det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hej

Jeg oprettede for kort tid siden en debat omkring min bror.
Og nu har jeg brug for noget hjælp.
Min bror er psykissyg og pt indlagt.
Vi som hans pårørende vil gerne klage over den behandling han får, da vi oplever at han bliver kastet fra og tilbage mellem 2 afdelinger i 2 forskellige byer, ikke nok med det får han det langtfra bedre.
Vi er ret overbevist om at han bliver overmedicineret, hvilket resultere i at han savler, snøvler og kan sidde ret op og ned og falde i søvn.
Han siger selv at medicin gør ham dårligere.
For hver gang vi taler med ham/ser ham er han mere og mere dopet, men intet har ændret på graden af hans psykose.
De taler ubehageligt til ham og har flere gang oplevet at de har "truet" ham når han er kommet på den åbneafdeling, at hvis han ikke opføre sig ordenligt sender de ham retur på den lukkede.
Det er faktisk rigtig ubehageligt at høre på. Hvis vi prøver at sige det til dem ignorer de os og fortsætte blot.
Han modtager ingen form for samtale terapi/psykologhjælp, påtrods af at han selv giver udtryk for at det kunne han virkelig godt bruge.
Han bliver blot opbevaret.
Han får medicin og det er det.

Jeg vil så gerne have hjælp, til hvem vi skal kontakte får at få den rette hjælp til ham.
Jeg vil gerne have sat fokus på den bekymring vi har omkring overmedecinering.
I aften vil min forældre forsøge at få en udførlig liste over alt den medicin han modtager dagligt.
Hvad deres handlingsplan er.

Håber det hele giver mening og at der er nogen der kan hjælpe.

Mvh hilsen en dybt bekymret søster, der frygter at hendes bror er tabt for altid denne gang.

Det lyder ikke som en sjov behandling han får 

Jeg tænker det må være kommunen eller regionen i skal have fat i  Prøv at ring rundt og forhør jer - de må da vide hvor i skal henvende jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

klmf

Be om at få en samtale med den ansvarlige overlæge og fortæl om jeres bekymringer om at han udelukkende medicineres og ikke får samtaler. Be om en behandlingsplan. Medicin er helt sikkert en del af apkken, alt efter hvilken diagnose han har, men det burde også være naturligt at læger eller sygeplejersker har samtaler med ham.

Mht. den måde de taler til ham på, det skal I simpelthen klage over. Man skal tale ordentligt til folk, også på psykiatrisk afdeling

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

de må da ikke nægte ham en psykolog.....

det hjælper da heller intet bare at øge i hans medicin. Har din bror sagt at de ikke må give oplysninger til jer ?? for det har han jo krav på, hvis han ikke ønsker dette..

STAKKELS din bror og Stakkels jer

Jeg synes også det hele er meget mærkeligt.

Det er også det vi mener og det vi vil have sat fokus på.

Det har han ikke. Je står som nærmeste pårørende og alligevel fik jeg intet at vide.

Da jeg ringede for at høre om han stadig var det ene sted, fik jeg en meget flabet dame i røret der sagde ordret: Jeg kan sige så meget at han ikke er her! og så blev der lagt på

Anmeld

30. juni 2012

klmf

Har han en diagnose forresten?

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Be om at få en samtale med den ansvarlige overlæge og fortæl om jeres bekymringer om at han udelukkende medicineres og ikke får samtaler. Be om en behandlingsplan. Medicin er helt sikkert en del af apkken, alt efter hvilken diagnose han har, men det burde også være naturligt at læger eller sygeplejersker har samtaler med ham.

Mht. den måde de taler til ham på, det skal I simpelthen klage over. Man skal tale ordentligt til folk, også på psykiatrisk afdeling

Vi har en ny aftale, på onsdag.

Medicinen er en del af det, ja, men han får det slet ikke bedre, faktisk har han fået det værre. Jeg mener jo at man burde forvente en fremgang efter 1 mdr. Han bliver blot mere og mere parnoid og trækker sig tilbage til barndommen, jeg bliver ringet op jævnligt fordi han gerne vil snakke om ting der er sket for 10-15 år siden, men for ham er virkelige som var det i går.
De giver ham ingen form for samtaler, hvilket han virkelig har brug for.

Han er max på samme afdeling 1 uge af gangen og så bliver han rykket

Sidst sagde de til ham at hvis du bare opføre dig pænt weeknden over, kan du kommer over på den åbne, men hvis ikke, kommmer du i skærmen!

Det er bare ikke ok i min verden.

Anmeld

30. juni 2012

Rebecca55

Anonym skriver:

Det er faktisk mest det at man står magtesløs på siden og kan kun se på.

Jeg er ikke meget for det med medierne, da jeg ikke vil udstille min bror.
Jeg ved at de på Gentofte er blevet sat en sag igang omkring overmedicinering af patienterne, på psykiatrisk afdeling. Men hvorledes den er kommet istand ved jeg ikke.
Jeg er ved bare ikke om vi kan gøre noget, vi er jo kun pårørende

Hvad med at true dem med medierne !!!! Ved ikke om det er for offensivt, men bare en ide.

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Det lyder ikke som en sjov behandling han får 

Jeg tænker det må være kommunen eller regionen i skal have fat i  Prøv at ring rundt og forhør jer - de må da vide hvor i skal henvende jer 

Tak, det vil jeg prøve

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Har han en diagnose forresten?

skizoafektivlidelse-bipolardefektlidelse, tror det staves sådan

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Hvad med at true dem med medierne !!!! Ved ikke om det er for offensivt, men bare en ide.

Det må vi måske overveje, synes bare ikke det kan være rigtigt

Anmeld

30. juni 2012

Rebecca55

Anonym skriver:

Det må vi måske overveje, synes bare ikke det kan være rigtigt

Helt enig. Men når de kan bruge beskidte kneb, så kan du/i i aller højeste grad også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.