min bror- har brug for hjælp til hvordan vi skal gribe det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
25 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej

Jeg oprettede for kort tid siden en debat omkring min bror.
Og nu har jeg brug for noget hjælp.
Min bror er psykissyg og pt indlagt.
Vi som hans pårørende vil gerne klage over den behandling han får, da vi oplever at han bliver kastet fra og tilbage mellem 2 afdelinger i 2 forskellige byer, ikke nok med det får han det langtfra bedre.
Vi er ret overbevist om at han bliver overmedicineret, hvilket resultere i at han savler, snøvler og kan sidde ret op og ned og falde i søvn.
Han siger selv at medicin gør ham dårligere.
For hver gang vi taler med ham/ser ham er han mere og mere dopet, men intet har ændret på graden af hans psykose.
De taler ubehageligt til ham og har flere gang oplevet at de har "truet" ham når han er kommet på den åbneafdeling, at hvis han ikke opføre sig ordenligt sender de ham retur på den lukkede.
Det er faktisk rigtig ubehageligt at høre på. Hvis vi prøver at sige det til dem ignorer de os og fortsætte blot.
Han modtager ingen form for samtale terapi/psykologhjælp, påtrods af at han selv giver udtryk for at det kunne han virkelig godt bruge.
Han bliver blot opbevaret.
Han får medicin og det er det.

Jeg vil så gerne have hjælp, til hvem vi skal kontakte får at få den rette hjælp til ham.
Jeg vil gerne have sat fokus på den bekymring vi har omkring overmedecinering.
I aften vil min forældre forsøge at få en udførlig liste over alt den medicin han modtager dagligt.
Hvad deres handlingsplan er.

Håber det hele giver mening og at der er nogen der kan hjælpe.

Mvh hilsen en dybt bekymret søster, der frygter at hendes bror er tabt for altid denne gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Rebecca55

Puha det lyder jo som en skræk historie/film, man kun høre om. Tror jeg kunne finde på at kontakte medierne og måske få deres hjælp. De ville også kunne sætte fokus på den slags svigt i systemet...

Kan desværre ikke hjælpe med hvor i ellers skal henvende jer. Men håber at i meget snart finder en løsning, for det er ikke et liv for din stakkels bror.

Anmeld

30. juni 2012

bøllen

Sikken en skrækkelig historie

Jeg ved desværre ikke hvem I skal kontakte, men ville også overveje medierne. Ellers må der da være en leder / overhoved man kan gå til.

Det er på ingen måde en ok behandling din bror får, jeg håber inderligt for hans ( og jeres som pårørende ) at I får råbet op omkring problemet.

Desværre er vores system jo RIMELIG tung og danse med. 

Krydser alt hvad jeg har for I kan råbe " Dem " op. For det er bare slet slet ikke ok. 

Kæmpe 

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Puha det lyder jo som en skræk historie/film, man kun høre om. Tror jeg kunne finde på at kontakte medierne og måske få deres hjælp. De ville også kunne sætte fokus på den slags svigt i systemet...

Kan desværre ikke hjælpe med hvor i ellers skal henvende jer. Men håber at i meget snart finder en løsning, for det er ikke et liv for din stakkels bror.

Det er faktisk mest det at man står magtesløs på siden og kan kun se på.

Jeg er ikke meget for det med medierne, da jeg ikke vil udstille min bror.
Jeg ved at de på Gentofte er blevet sat en sag igang omkring overmedicinering af patienterne, på psykiatrisk afdeling. Men hvorledes den er kommet istand ved jeg ikke.
Jeg er ved bare ikke om vi kan gøre noget, vi er jo kun pårørende

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Bøllen skriver:

Sikken en skrækkelig historie

Jeg ved desværre ikke hvem I skal kontakte, men ville også overveje medierne. Ellers må der da være en leder / overhoved man kan gå til.

Det er på ingen måde en ok behandling din bror får, jeg håber inderligt for hans ( og jeres som pårørende ) at I får råbet op omkring problemet.

Desværre er vores system jo RIMELIG tung og danse med. 

Krydser alt hvad jeg har for I kan råbe " Dem " op. For det er bare slet slet ikke ok. 

Kæmpe 

Tak
Medierne er jeg ikke meget for.
Jeg synes det hele er lidt håbløst, men hvis vi ikke reagere hvad så?

Jeg ved at hvis han ikke får noget hjælp, så har vi ham ikke længe endnu.

Anmeld

30. juni 2012

Mariajny

Anonym skriver:

Hej

Jeg oprettede for kort tid siden en debat omkring min bror.
Og nu har jeg brug for noget hjælp.
Min bror er psykissyg og pt indlagt.
Vi som hans pårørende vil gerne klage over den behandling han får, da vi oplever at han bliver kastet fra og tilbage mellem 2 afdelinger i 2 forskellige byer, ikke nok med det får han det langtfra bedre.
Vi er ret overbevist om at han bliver overmedicineret, hvilket resultere i at han savler, snøvler og kan sidde ret op og ned og falde i søvn.
Han siger selv at medicin gør ham dårligere.
For hver gang vi taler med ham/ser ham er han mere og mere dopet, men intet har ændret på graden af hans psykose.
De taler ubehageligt til ham og har flere gang oplevet at de har "truet" ham når han er kommet på den åbneafdeling, at hvis han ikke opføre sig ordenligt sender de ham retur på den lukkede.
Det er faktisk rigtig ubehageligt at høre på. Hvis vi prøver at sige det til dem ignorer de os og fortsætte blot.
Han modtager ingen form for samtale terapi/psykologhjælp, påtrods af at han selv giver udtryk for at det kunne han virkelig godt bruge.
Han bliver blot opbevaret.
Han får medicin og det er det.

Jeg vil så gerne have hjælp, til hvem vi skal kontakte får at få den rette hjælp til ham.
Jeg vil gerne have sat fokus på den bekymring vi har omkring overmedecinering.
I aften vil min forældre forsøge at få en udførlig liste over alt den medicin han modtager dagligt.
Hvad deres handlingsplan er.

Håber det hele giver mening og at der er nogen der kan hjælpe.

Mvh hilsen en dybt bekymret søster, der frygter at hendes bror er tabt for altid denne gang.

min lillebror har selv været det hele i gennem, så taler lidt af erfaring.

da der er mange former for medicin, er de nød til at prøve noget forskelligt, for at finde ud af hvad der passer til ham, og hjælper ham bedste også finde ud af hvor mange mg han skal have.

derefter vil jeg fortælle at han har krav på en psykolog og snak med en psykiater.
i som familie kan også kræver møder, hvilket jeg synes i skal gøre.

det er hårdt at have et familie medlem på psyk, min lillebror var der i 6 måneder i træk og 1 samlagt ud og ind.

KRÆV en samtale, og spørg hvad der forgår. (jeg tog tit derop om aften, og fik en snak med dem der var på arbejde)

de skal selvfølgelig tiltale og omtale ham ordentlig og som et voksnet menneske.

Håber alt bære frugt, og i får hjælp.

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

min lillebror har selv været det hele i gennem, så taler lidt af erfaring.

da der er mange former for medicin, er de nød til at prøve noget forskelligt, for at finde ud af hvad der passer til ham, og hjælper ham bedste også finde ud af hvor mange mg han skal have.

derefter vil jeg fortælle at han har krav på en psykolog og snak med en psykiater.
i som familie kan også kræver møder, hvilket jeg synes i skal gøre.

det er hårdt at have et familie medlem på psyk, min lillebror var der i 6 måneder i træk og 1 samlagt ud og ind.

KRÆV en samtale, og spørg hvad der forgår. (jeg tog tit derop om aften, og fik en snak med dem der var på arbejde)

de skal selvfølgelig tiltale og omtale ham ordentlig og som et voksnet menneske.

Håber alt bære frugt, og i får hjælp.

Jeg kender alt til det, da det er hans 3 indlæggelse, de afprøver ikke ny medicin på ham, de har blot hævet dosis og tilføjet ekstra.

Vi har masser af møder med dem, men vi får intet konstruktivt at vide.
De har flere gange flyttet ham, uden at medele os det og er på ingen måde samarbejsvillige overfor os som pårørende.
De har sagt nej, til psykolog.

tak, jeg håber også vi finder en løsning

Anmeld

30. juni 2012

bøllen

Anonym skriver:

Tak
Medierne er jeg ikke meget for.
Jeg synes det hele er lidt håbløst, men hvis vi ikke reagere hvad så?

Jeg ved at hvis han ikke får noget hjælp, så har vi ham ikke længe endnu.

Ved det godt selvfølgelig skal I reagere ( ved det går dig på ) 

Spørgsmål er bare hvordan  

Forkastelig behandling han får, håber I finder en vej frem.

Anmeld

30. juni 2012

Mariajny

Anonym skriver:

Jeg kender alt til det, da det er hans 3 indlæggelse, de afprøver ikke ny medicin på ham, de har blot hævet dosis og tilføjet ekstra.

Vi har masser af møder med dem, men vi får intet konstruktivt at vide.
De har flere gange flyttet ham, uden at medele os det og er på ingen måde samarbejsvillige overfor os som pårørende.
De har sagt nej, til psykolog.

tak, jeg håber også vi finder en løsning

de må da ikke nægte ham en psykolog.....

det hjælper da heller intet bare at øge i hans medicin. Har din bror sagt at de ikke må give oplysninger til jer ?? for det har han jo krav på, hvis han ikke ønsker dette..

STAKKELS din bror og Stakkels jer

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Bøllen skriver:

Ved det godt selvfølgelig skal I reagere ( ved det går dig på ) 

Spørgsmål er bare hvordan  

Forkastelig behandling han får, håber I finder en vej frem.

ja, det går mig på, jeg synes det er mega hårdt.
Idag ringede han og det var så tydeligt at han var helt væk på medicin, det er så skræmmende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.