Hvorfor fødte du for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2012

Mutti2B

Kay skriver:

dejligt du er tilbage... og godt du er så langt... de siger jo at uge 34 er lungerne modne nok til at de kan komme ud... men... er jo stadig bedst hun bliver der inde lidt endnu...

Ja, håber virkelig også hun når at blive færdigbagt . Jeg fik heldigvis lungemodner da jeg var indlagt . Jeg har for ikke at blive fuldstændig skør i bolden delmål og næste hedder 34+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Kay

Mutti2B skriver:

Ja, håber virkelig også hun når at blive færdigbagt . Jeg fik heldigvis lungemodner da jeg var indlagt . Jeg har for ikke at blive fuldstændig skør i bolden delmål og næste hedder 34+0

godt med et del mål

her er hun godt igang med at sætte sig fast i bækkenet... hvilket gør pænt nas til tider og der kommer lidt plukveer der også gør ret ondt... så overvejer tit hvornår hun mon har tænkt sig at gøre alvor af de truende anmasninger... men jeg er jo over 34+0 så ricikoen er ik så stor...

men det er du også lige om lidt

Anmeld

30. juni 2012

lukaj

Gravid2012 skriver:

what ? det er da vildt tidlig... hvordan gik det ?? alt vel ?

ja det er gået meget bedre end vi havde turdet håbe på dengang for 9 år siden. bare det at begge drenge lever er jo et mirakel i sig selv  at de så har nogle senfølger at slås med er noget andet. men det kunne jo også have været meget værre. så alt i alt er vi vist sluppet billigt, selvom bølgerne nogengange går højt herhjemme med tre drenge der har hver deres specielle behov

Anmeld

1. juli 2012

Tanja1234

Jeg fødte for tidligt grundet ekstrem tidlig vandafgang.
Vandet gik allerede i uge 16 men der blev jeg afvist fra vagtlægen med "du har bare tisset i bukserne". Til md scanningen i uge 19 var det med det samme tydeligt at der har noget galt.

Jeg blev sygemeldt sengeliggende med det samme og var herefter til scanning hver uge. Vi fik besked på at vi ikke skulle regne med at få en baby med hjem men at vi godt kunne prøve. Samtidig fik vi besked på at hun ville blive taget ved pks (hun havde ikke noget vand at vende sig i) senest i uge 34 pga infektionsrisiko men de havde aldrig prøvet at nogen holdt helt til pks. Når vandet det gået, er fødslen reelt i gang og jeg måtte bare håbe på at undgå infektion og veer indtil vores datter har klar.

Det var de værste 3,5 måned i mit liv. Jeg måtte ingenting og når jeg rejste mig for at tisse så løb der mere ud. Hver eneste bevægelse var direkte forbundet med min datters liv. Det var hårdt.

Jeg klarede mig dog igennem og vores meget bestemte lille pige blev i maven helt til pks og blev en stor pige på 2.581 i 33+6.

Da hun blev født var hun meget syg med for små lunger og en hjertefejl. Hun røg i respirator mens jeg stadig lå på opvågningn og samme aften blev vi overført til rigshospitalet.

Vi var der i en uge og bagefter 2 uger i Næstved hvorefter vi kom hjem med en fuldstændig rask pige som idag er 14 mdr og hele tiden har været fuldstændig alderssvarende i sin udvikling.

Vi fik stillet det værste i udsigt men fin det allerbedste.

Jeg håber at du kan bruge min historie til noget og du er velkommen til at stille spørgsmål. Denne debat var i hvert fald en stor hjælp for mig mens jeg bare ventede og ventede.

Anmeld

1. juli 2012

Oliver,Troia&Wictor

jeg fødte 26+1 pga. sivende vandafgang....

Anmeld

9. juli 2012

Tannie2811

Jeg fødte min datter Josephine i 26+2, og hun rundede de 2 år i fredags.

Grunden til den ekstremt for tidlige fødsel, mener de ligger i alle de blærebetændelser jeg havde. 16 der blevet konstateret, +/- det løse. Prøvede flere forskellige slags medicin, men hver gang blev kroppen resistent !!! Det resulterede i en del plukveer, og til sidst var der ingen vej tilbage.

Havde en styrtblødning dagen før fødslen, og røg på gyn. på Hvidovre i stedet for svanger, da der ikke rigtig var plads. Resulterede i at de ikke opdagede min veer, før sent om natten. Blev overført Akut til Riget, og fik lungemodner. Havde læge, jordmoder etc. med i ambulancen, og de fik det stoppet midlertidigt. Men veerne havde alligevel afkortet livmoderhalsen nok, for pludselig sad hun fast 5 cm. nede, med numsen først. Det endte efter journalen i Hyper Akut Kejsersnit, Og hun røg direkte på neo. 905 gr. og 33 cm. Tabte sig ned til 723 gr. Vi lå 1 måned på Riget inden overflyttelse, og derefter 2 mdr. på Hvidovre. Hun havde en del problemer med lungerne, det de kalder BPD lunger og de drillede hende enormt. Hun lå kun i respirator 1 døgn, men i Cpap og hollywood kateder næsten til udskrivelsen. Vi nåede lige at få den væk, ellers havde de gjort os opmærksomme på, at vi måske sku have den med hjem en overgang.

Vi har de sidste 20 mdr. været konstant ind og ud af hospitalet, men endelig virker det til at hun er begyndt at kunne klare mere. Hun får let infektioner, og der skal intet til før hendes astmatiske bronkitis som hun døjer med, spasser helt ud.

Men alt i alt, har hun det rigtig godt. Hun er fuldt med motorisk, og der er intet at sætte en finger på fra hverken Riget el. Hvidovre, hun skal bare tage mere på i vægt, og så få en bedre imunforsvar.

Håber det bedste for dig.

Så derfor spørger jeg her . Hvorfor fødte du for tidligt og vil du fortælle om forløbet? Hvor lang tid var I indlagt og hvordan har I det i dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.