Jeg fødte min datter Josephine i 26+2, og hun rundede de 2 år i fredags.
Grunden til den ekstremt for tidlige fødsel, mener de ligger i alle de blærebetændelser jeg havde. 16 der blevet konstateret, +/- det løse. Prøvede flere forskellige slags medicin, men hver gang blev kroppen resistent !!! Det resulterede i en del plukveer, og til sidst var der ingen vej tilbage.
Havde en styrtblødning dagen før fødslen, og røg på gyn. på Hvidovre i stedet for svanger, da der ikke rigtig var plads. Resulterede i at de ikke opdagede min veer, før sent om natten. Blev overført Akut til Riget, og fik lungemodner. Havde læge, jordmoder etc. med i ambulancen, og de fik det stoppet midlertidigt. Men veerne havde alligevel afkortet livmoderhalsen nok, for pludselig sad hun fast 5 cm. nede, med numsen først. Det endte efter journalen i Hyper Akut Kejsersnit, Og hun røg direkte på neo. 905 gr. og 33 cm. Tabte sig ned til 723 gr. Vi lå 1 måned på Riget inden overflyttelse, og derefter 2 mdr. på Hvidovre. Hun havde en del problemer med lungerne, det de kalder BPD lunger og de drillede hende enormt. Hun lå kun i respirator 1 døgn, men i Cpap og hollywood kateder næsten til udskrivelsen. Vi nåede lige at få den væk, ellers havde de gjort os opmærksomme på, at vi måske sku have den med hjem en overgang.
Vi har de sidste 20 mdr. været konstant ind og ud af hospitalet, men endelig virker det til at hun er begyndt at kunne klare mere. Hun får let infektioner, og der skal intet til før hendes astmatiske bronkitis som hun døjer med, spasser helt ud.
Men alt i alt, har hun det rigtig godt. Hun er fuldt med motorisk, og der er intet at sætte en finger på fra hverken Riget el. Hvidovre, hun skal bare tage mere på i vægt, og så få en bedre imunforsvar.
Håber det bedste for dig.
Så derfor spørger jeg her
. Hvorfor fødte du for tidligt og vil du fortælle om forløbet? Hvor lang tid var I indlagt og hvordan har I det i dag?