Hvorfor fødte du for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

lynet

Jeg fødte fortidlig pga moderkageløsning i uge 33. Man mener årsagen skyldes en blodprop i moderkagen. Villads blev født ved akut kejsersnit. Han blev genoplivet, fik lav score ved fødslen, men rettede sig. Der opstod mange komplikationer derefter pga hans lunger, som ikke var færdig udviklede. Så han blev overflyttet akut til skejby, hvor han fik lagt lungedræn. Derefter en lang kamp med at komme af med drænene samt udtrapning af morfinen, som gav ham mange abstinenser. Villads fik konstateret iltmangel, men i dag 14 mdr senere er det et mirakel at Villads nu er erklæret rask og kan nu gå og har indhentet det hele. Så han er en sej lille figther, som lægerne kalder et sandt mirakel! Kan ikke beskrive den følelse det var den dag han kunne gå. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

anynom

Mutti2B skriver:

Jeg har været ind og ud af sygehuset den sidste 1½ måneds tid og er stadig sengeliggende pga. for kort livmoderhals. Er heldigvis nået til 32+1 i dag . Har fået lungemodner og hendes vægt er over gennemsnittet, så det giver en vis ro.

Jeg har prøvet at søge på beretninger for for tidligt fødte, men kan ikke rigtig finde nogle der "passer til min historie". De fleste er pga svangerskabsforgiftning eller pga baby ikke tager nok på.

Så derfor spørger jeg her . Hvorfor fødte du for tidligt og vil du fortælle om forløbet? Hvor lang tid var I indlagt og hvordan har I det i dag?

Nu ved jeg godt, at min historie ikke helt er det du efterspørger.. Men du får den lige alligevel.

Jeg var ved at gå i fødsel 27+4, 28+0 og 29+5(tror jeg). Der var ingen forklaring på hvorfor - andet end jeg havde ufatteligt mange plukkeveer som forkortede min livmoderhals (på et tidspunkt var den under 8 mm lang). Der var ingen umiddelbar forklaring på hvorfor jeg havde plukkeveerne.

Heldigvis fik jeg vehæmmende medicin alle tre gange som virkede super og jeg fik dagligt progesteron. Dette resulterede i, at jeg først fødte 37+0. Vi har indlagt 2 døgn (grundet kejsersnit) og var derefter 3 dage på familieafsnittet. Eneste "gene" ved at hun er født tre uger før var, at hun ikke havde kræfter nok til at spise sig mæt hos mig og hun blev derfor flaskebarn da hun var 5 uger gammel. Motorisk er hun lige så langt fremme som jævnaldrende

Anmeld

29. juni 2012

Kay

det er derfor jeg ik har set noget til dig her inde  har gået og tænkt over hvor du var blevet af... håber den lille bliver der inde noget endnu...

Anmeld

29. juni 2012

Hvem?

Jeg har været ind og ud af sygehuset den sidste 1½ måneds tid og er stadig sengeliggende pga. for kort livmoderhals. Er heldigvis nået til 32+1 i dag . Har fået lungemodner og hendes vægt er over gennemsnittet, så det giver en vis ro.

Jeg har prøvet at søge på beretninger for for tidligt fødte, men kan ikke rigtig finde nogle der "passer til min historie". De fleste er pga svangerskabsforgiftning eller pga baby ikke tager nok på.

Så derfor spørger jeg her . Hvorfor fødte du for tidligt og vil du fortælle om forløbet? Hvor lang tid var I indlagt og hvordan har I det i dag?

Kejsersnittet fra nr. 1 sprang og nr. 2 er derfor født i uge 34...

Der er 11 mdr mellem mine børn...

Var "rigtig" indlagt i 4 uger, men udskrev mig selv med barn med sonde efter 14 dage

Anmeld

29. juni 2012

Nitz - <3 David

Jeg fødte i uge 29+4 pga. blødning mellem moderkage og livmoder.. (begyndende moderkageløsning) fødselsvægt på 1110g (tabte sig til 1000g)
Vores forløb var faktisk ret godt. Vi nåede desværre ikke at få lungemodner. For jeg kom ind på sygehuser kl 19.30. Og han er født kl. 01.. Og lungemodner skal helst haves to gange inden for et døgn. Så han var CPAP krævende i ca. 1½ måned. Heldigvis kom han ikke i respirator..
Da han var 3 dage fik han en infektion. Hvilket er helt normalt når de fødes så tidligt.. Den kom han sig heldigvis rigtig hurtigt over.. Ved hjælp fra 3 forskellige slags antibiotika..
Vi blev udskrevet 14 dage før termin.. men var så hjemme en lille uge før udskrivelsen på orlov.. Og så skulle vi bare ind til kontrol for at se om han tog fint nok på..
Idag er han en glad og frisk dreng på lige knap 8 mdr.. På 6800 g og 66 cm lang Heldigvis har han ikke fået nogle tydelige mén af den tidlige fødsel..

Anmeld

29. juni 2012

Sildefisk

Mutti2B skriver:

Hej, jeg har prøvet det du går igennem nu. Men da det stadig er meget følelsesmæssigt at snakke om, ønsker jeg ikke at fortælle min historie for alle, men send mig en pb hvis du har brug for en snak.

Anmeld

30. juni 2012

Mutti2B

Kay skriver:

det er derfor jeg ik har set noget til dig her inde  har gået og tænkt over hvor du var blevet af... håber den lille bliver der inde noget endnu...

Ja, jeg har ikke haft overskud til at komme med de klogeste ord eller fortælle hvordan det egentlig stod til . Orkede det ikke .

Blev indlagt for 2. gang d. 29. maj og har været sengeliggende lige siden. Men nu nærmer jeg mig de 34+, hvor de ikke vil stoppe fødslen mere hvis den går i gang. Hun er jo heldigvis også en stor pige allerede

Men nu er jeg på banen igen

Anmeld

30. juni 2012

Kay

Mutti2B skriver:

Ja, jeg har ikke haft overskud til at komme med de klogeste ord eller fortælle hvordan det egentlig stod til . Orkede det ikke .

Blev indlagt for 2. gang d. 29. maj og har været sengeliggende lige siden. Men nu nærmer jeg mig de 34+, hvor de ikke vil stoppe fødslen mere hvis den går i gang. Hun er jo heldigvis også en stor pige allerede

Men nu er jeg på banen igen

dejligt du er tilbage... og godt du er så langt... de siger jo at uge 34 er lungerne modne nok til at de kan komme ud... men... er jo stadig bedst hun bliver der inde lidt endnu...

Anmeld

30. juni 2012

Gravid2012

lukaj skriver:

jeg fødte i uge 24+3

vi ved ikke hvorfor da min graviditet ellers havde forløbet helt normalt. jeg var bare pludselig helt åben uden at have haft en eneste ve, så her var der ikke tid til lungemodner eller anden forberedelse

what ? det er da vildt tidlig... hvordan gik det ?? alt vel ?

Anmeld

30. juni 2012

Gravid2012

Mutti2B skriver:

for at alt gaar godt for dig og bebs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.