Skuffet efter scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

Bellas Mor

maria_wlt skriver:

Jeg har helt dårlig smag i munden... Hvad helvede er det for et menneske.. Stakkels kæreste og baby pige 

Nemlig... Jeg var blevet tosset, hvis det var min kæreste!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Mor til Ella

Bellas Mor skriver:

Hej kvinder!

Jeg ville lige dele dette med jer, da jeg selv er mega forundret.

Sagen er at min kærestes bedste ven + kæreste venter deres første barn. Idag var de til kønsscanning og fik afvide at det blev en sund, rask lille pige de skal have  Moderen blev lykkelig, mens faren gik derfra skuffet og ked af det - han ville hellere have en dreng!

De skændes og går hver sin vej hjem.

Han ringer til min kæreste, og ytre sig - men min kæreste, bliver så hidsig og siger at han skal tage sig sammen, gå hjem og sig undskyld til hans kæreste - for den opførsel er bare IKKE ok!

Da jeg hørte det, mistede jeg al respekt for ham! Han er på ingen måde moden til at få børn, hvis det eneste han ønsker sig er drenge og har den holdning at "piger ikke er gode nok"..

Hvad synes I??

Ja, min kæreste skulle da bare lige have overvejet sådan en opførsel

Så tror jeg nok lige gravid kvinde var gået fuldstændig amok

Anmeld

28. juni 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Bellas Mor skriver:

Nemlig... Jeg var blevet tosset, hvis det var min kæreste!!

Hvad sagde han så til at din kæreste ikke var på hans side? Kunne han se,mat han nok var galt på den?

Anmeld

28. juni 2012

lilledittemor

Bellas Mor skriver:

Hej kvinder!

Sagen er at min kærestes bedste ven + kæreste venter deres første barn. Idag var de til kønsscanning og fik afvide at det blev en sund, rask lille pige de skal have  Moderen blev lykkelig, mens faren gik derfra skuffet og ked af det - han ville hellere have en dreng!

Han ringer til min kæreste, og ytre sig - men min kæreste, bliver så hidsig og siger at han skal tage sig sammen, gå hjem og sig undskyld til hans kæreste - for den opførsel er bare IKKE ok!

Da jeg hørte det, mistede jeg al respekt for ham! Han er på ingen måde moden til at få børn, hvis det eneste han ønsker sig er drenge og har den holdning at "piger ikke er gode nok"..

Hvad synes I??

Jeg havde det ligesom ham efter vi havde været til kønsscanning.
Jeg var rigtig ked af det og skuffet - og jeg gav mig selv lov til det, for jeg havde altid haft en forestilling om at jeg ville få en dreng først. Og var sikker på at det var det vi skulle have.

Gudskelov flippede min kæreste ikke ud på mig, men prøvede at forstå og bar over med mig. Det var rart at han var der for mig, for jeg kunne jo ikke gøre for at jeg følte sådan.

Jeg vendte mig til tanken efter en uges tid og glædede mig til vores datter kom til verden. Men det er først efter hun er kommet at jeg 100% kan sige at jeg ville ikke have en dreng.

Så jeg kan godt forstå hans reaktion..
Synes dog at det er synd at han og kæresten ikke kommunikerer bedre.

Anmeld

29. juni 2012

Bellas Mor

Touché skriver:

Hvad sagde han så til at din kæreste ikke var på hans side? Kunne han se,mat han nok var galt på den?

Ikke helt.. men min kæreste fik ham overbevist om at han skulle gå hjem og sige undskyld..

Det var da en start....

Anmeld

29. juni 2012

marius' mor

Bellas Mor skriver:

Hej kvinder!

Hvad synes I??

Hmm, umiddelbart tænker jeg at det er ok at skulle tilpasse sig tankenoom at barnet har et andet køn, end det man havde regnet med.. Men så må man også stramme ballerne og være glad for at det er et sundt barn...

Anmeld

29. juni 2012

DitteFisk

Av for dælen :/ jamen altså! Hvad hyler han for? Når man laver barn er der altså 50/50 for hvert køn! 

Kan måske forstå, at man kan have en midlertidig 'nå.. øv'-følelse (og så alligevel ikke.. den følelse ville ligge mig NOGET så fjernt i en scannings-situation hvor jeg i øvrigt får lov at se mit vidunderlige barn)men derfra og så til at gøre sådan et stort nummer ud af det (skænderi og snak om abort?) .. æv  

Håber da han vender. 

Anmeld

29. juni 2012

LinLin

Jeg var altså også blevet "skuffet" hvis jeg havde fået at vide vi ventede en pige, da vi var til køsscanning anden gang.... (den første er også en dreng)

Men det betyder jo ikke at jeg ikke ville have elsket en pige lige så højt når hun var kommet! Jeg har virkelig bare altid ønsket mig drenge - vil dog sige at jeg er mere "ligeglad" mht den næste

- og så håber jeg at vi kan slippe for kommentarerne om, at man skal være glad for at man overhovedet kan få børn!

Anmeld

29. juni 2012

AJbaby

Hvis min kæreste reagere på den måde og vi gik hver for sig hjemad ville jeg være SÅ skuffet og ked af reaktionen..

Kan ikke forestille mig at man på nogen måde kan blive skuffet over kønnet - jeg ville blive overlykkelig uanset hvad!

Men jeg har jo heller aldrig været gravid, så ved ikke hvordan man reagere når man først får besked... Hmm måske man bare skal vente med at få svaret får baby kommer til verden...? Så undgår man da at blive skuffet!

Vh AJ

Anmeld

29. juni 2012

Mumto3

Bellas Mor skriver:

Han snakkede om abort, at han aldrig ville elske barnet lige så højt, som hvis det var en dreng!!

Jeg tænker bare.... Hvad nu hvis tøsen får det afvide om 10-15 år. At hendes far ikke gad hende, at hun var uønsket. Hendes liv er da ødelagt...!!?

Han skal ikke komme hjem til os det næste stykke tid, hvis jeg er hjemme.. Tror ikke jeg vil kunne holde min mund..

Hmmm Jeg har en veninde der blev 'Hovsa'-gravid. Det passede overhovedet ikke ind deres liv på det tidspunkt (de var begge 27 år) og de var næsten enige om en abort. Min veninde var dog ikke helt lige så overbevist om abort som han var. Det ender med at de får barnet alligevel og han knus-elsker da sin datter i dag (som nu går i 2 klasse). Han skal da ikke holdes til regnskab for at han engang ønskede at hun var blevet en abort.

Selvfølgelig er det super svært for den gravide kæreste at manden reagere sådan, men sådan er det da bare!!! Der er da også piger herinde der beskriver hvor kede af det de er over kønnet, når de får at vide de venter noget andet end de havde håbet på.

Jeg vil også sammenligne det med fødsler. Der er da også mange der er skuffede og kede af den måde som deres fødsel forløb på OGSÅ selvom de har fået et sund og rask barn ud af det. Selvfølgelig er et sundt og rask barn det vigtigste, men det forhindre da ikke nogen i at være kede af f.eks. et akut kejsersnit i fuld narkose.

Det er så nemt at dømme andre og sige: Han er slet ikke egnet til at blive far når han kan sige sådan noget. Istedet synes jeg du burde spørger dig selv om: Kan jeg gøre noget for at støtte og bakke op om denne nye familie? (og ikke bare fordømme dem!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.