Graviditet og på p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

KarinaA

1990 skriver:

Hej alle (igen)

Jeg har for nylig oprettet et indlæg herinde fordi jeg troede jeg måske var gravid, dette er stadig et ubesvaret spørgsmål. (Tak for de mange svar, forresten)

Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber nogen måske kender svaret på. (Min læge har ferie, så kan ikke spørge hende.)

Mit spørgsmål drejer sig om, at jeg er på p-piller og skal begynde på en ny pakke nu på fredag hvis jeg skal følge min normale rytme, men jeg er i tvivl om, om hormonerne i p-pillerne kan være skadelige for et eventuelt foster? Med andre ord, er det skadeligt at tage p-piller hvis man nu er gravid og bare ikke ved det endnu?

Hvis ingen kender svaret på dette, tror i så jeg ville kunne forstyrre de venlige sygeplejersker på akuttelefonen med dettet spørgsmål? De skriver på deres hjemmeside, at intet spørgsmål er for småt?

Håber nogen kan/vil svare.

det er skadeligt at tage p-piller når man er gravid, jeg ville nok springe denne pakke over og bruge kondom til det er vist om der er en baby eller ej...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Savannah

I indlægssedlen fra mine p-piller står der at man skal stoppe med pillerne hvis man har mistanke om graviditet :-)

Anmeld

27. juni 2012

Princesspigen

1990 skriver:

Det giver bestemt mening.

Jeg var så heldig at tale med en super flink lægesekretær i dag, som skaffede mig ind til en blodprøve der bliver 'haste' behandlet, sådan at jeg gerne skulle have svar inden jeg skal starte på en ny omgang piller.

okay.. jeg var så bare ikke om man får hurtiger svar på blodprøver end på urin prøverne.. mener om de hurtiger viser positiv end urin prøverne.. ?

Anmeld

28. juni 2012

1990

Princesspigen skriver:

okay.. jeg var så bare ikke om man får hurtiger svar på blodprøver end på urin prøverne.. mener om de hurtiger viser positiv end urin prøverne.. ?

Jeg fik at vide at blodprøven kan måle hCG'et i bloden uanset hvor lidt der er, hvor urinprøverne, ja der har jeg læst mig frem til at de mest følsomme kan måle ned til 25 mlU eller hvad det hedder. Problemet ligger så i, at nogle i de første uger ligger under dette og måske kun ligger på en 10-15 mlU og derfor ikke kan teste positiv i en urinprøve.

Så nu må vi se.

Anmeld

28. juni 2012

Princesspigen

1990 skriver:

Jeg fik at vide at blodprøven kan måle hCG'et i bloden uanset hvor lidt der er, hvor urinprøverne, ja der har jeg læst mig frem til at de mest følsomme kan måle ned til 25 mlU eller hvad det hedder. Problemet ligger så i, at nogle i de første uger ligger under dette og måske kun ligger på en 10-15 mlU og derfor ikke kan teste positiv i en urinprøve.

Så nu må vi se.

sejt så lærte jeg os noget idag  tak for det

held og lykke med blodd prøven så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.