Graviditet og på p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.870 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

1990

Hej alle (igen)

Jeg har for nylig oprettet et indlæg herinde fordi jeg troede jeg måske var gravid, dette er stadig et ubesvaret spørgsmål. (Tak for de mange svar, forresten)

Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber nogen måske kender svaret på. (Min læge har ferie, så kan ikke spørge hende.)

Mit spørgsmål drejer sig om, at jeg er på p-piller og skal begynde på en ny pakke nu på fredag hvis jeg skal følge min normale rytme, men jeg er i tvivl om, om hormonerne i p-pillerne kan være skadelige for et eventuelt foster? Med andre ord, er det skadeligt at tage p-piller hvis man nu er gravid og bare ikke ved det endnu?

Hvis ingen kender svaret på dette, tror i så jeg ville kunne forstyrre de venlige sygeplejersker på akuttelefonen med dettet spørgsmål? De skriver på deres hjemmeside, at intet spørgsmål er for småt?

Håber nogen kan/vil svare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Holbæktrunten

1990 skriver:

Hej alle (igen)

Jeg har for nylig oprettet et indlæg herinde fordi jeg troede jeg måske var gravid, dette er stadig et ubesvaret spørgsmål. (Tak for de mange svar, forresten)

Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber nogen måske kender svaret på. (Min læge har ferie, så kan ikke spørge hende.)

Mit spørgsmål drejer sig om, at jeg er på p-piller og skal begynde på en ny pakke nu på fredag hvis jeg skal følge min normale rytme, men jeg er i tvivl om, om hormonerne i p-pillerne kan være skadelige for et eventuelt foster? Med andre ord, er det skadeligt at tage p-piller hvis man nu er gravid og bare ikke ved det endnu?

Hvis ingen kender svaret på dette, tror i så jeg ville kunne forstyrre de venlige sygeplejersker på akuttelefonen med dettet spørgsmål? De skriver på deres hjemmeside, at intet spørgsmål er for småt?

Selvfølgelig kan du ringe og spørge!

Jeg ville i første omgang læse indlægssedlen i p-pillepakken... Umiddelbart er mit svar at det IKKE er godt for baby hvis man tager p-piller - dete r jo hormoner. 

Hvis jeg stod i din situation ville jeg ikke tage hul på en ny pakke, hvis jeg havde tænkt mig at beholde et eventuelt barn... Hvis jeg var helt sikker på at jeg IKKE ville beholde det, ville jeg starte på p-piller, da du jo ikke er sikker på du er gravid, og det alligevel skulle fjernes...

Anmeld

27. juni 2012

1990

Holbæktrunten skriver:

Selvfølgelig kan du ringe og spørge!

Jeg ville i første omgang læse indlægssedlen i p-pillepakken... Umiddelbart er mit svar at det IKKE er godt for baby hvis man tager p-piller - dete r jo hormoner. 

Hvis jeg stod i din situation ville jeg ikke tage hul på en ny pakke, hvis jeg havde tænkt mig at beholde et eventuelt barn... Hvis jeg var helt sikker på at jeg IKKE ville beholde det, ville jeg starte på p-piller, da du jo ikke er sikker på du er gravid, og det alligevel skulle fjernes...

Tak for dit hurtige svar.

Jeg vil prøve at ringe til dem så.

Jeg ville umiddelbart nok beholde det, men den beslutning er vi to om herhjemme så det er ikke afgjort. Men hvis jeg var gravid og besluttede mig for at beholde det, vil jeg da gerne ikke have udsat fosteret for nogen som helst fare eller farlig påvirkning.

Anmeld

27. juni 2012

CaWi

Jeg tog p-piller da jeg blev gravid.
Jeg skulle tage piller hver dag, og min mens kom ikke reglmæssigt, så jeg fik taget piller en uge over forventet mens. Så cirka den første måned jeg var gravid.
Stoppede dog med det samme, og min søn fejler intet.
Dog tror jeg bestemt ikke det er sundt at blive ved med at tage dem.

Så jeg synes du skal give dem et ring. Bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

27. juni 2012

1990

CAWI skriver:

Jeg tog p-piller da jeg blev gravid.
Jeg skulle tage piller hver dag, og min mens kom ikke reglmæssigt, så jeg fik taget piller en uge over forventet mens. Så cirka den første måned jeg var gravid.
Stoppede dog med det samme, og min søn fejler intet.
Dog tror jeg bestemt ikke det er sundt at blive ved med at tage dem.

Så jeg synes du skal give dem et ring. Bare for en sikkerheds skyld

Mange tak for svaret.

Jeg tog chancen og ringede til dem, men de kan ikke svare mig på det og siger jeg skal gå til lægen. Så nu må jeg se om jeg kan finde ud af hvem der er min læges ferieafløser, går jeg ud fra.

Anmeld

27. juni 2012

Holbæktrunten

1990 skriver:

Mange tak for svaret.

Jeg tog chancen og ringede til dem, men de kan ikke svare mig på det og siger jeg skal gå til lægen. Så nu må jeg se om jeg kan finde ud af hvem der er min læges ferieafløser, går jeg ud fra.

De plejer at have en tlf svarer der siger navn og nummer på vikarierende læge 

Anmeld

27. juni 2012

Holbæktrunten

1990 skriver:

Mange tak for svaret.

De plejer at have en tlf svarer der siger navn og nummer på vikarierende læge 

Anmeld

27. juni 2012

Princesspigen

1990 skriver:

Hej alle (igen)

jeg har altid fået af vide at p-piller kan skade baby men om det passer ved jeg ikke..

men hvis du skal til at starte på en ny pakke burdte du da holde pause nu ? ? ?

skal du ike holde pause mellem pakkerne ?

det sku jeg ihværtifal med mine..

Anmeld

27. juni 2012

**Ønskebabyen

Hmm.. Siger det ikke lidt sig selv at det ikke er godt/sundt for et foster hvis moderen tager p-piller under en graviditet??

P-piller er til for at FOREBYGGE en ev. graviditet, altså ikke godt UNDER en graviditet. Det er da logisk.

Hvorfor tror du at du er gravid?

Anmeld

27. juni 2012

pemiro

1990 skriver:

Hej alle (igen)

Jeg blev gravid på ppiller og stoppede med det samme da je fandt ud af det. Og det første lægen sagde da jeg ringede var at jeg skulle stoppe omgående. Så det råd giver jeg videre til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.