Graviditet og på p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

1990

Princesspigen skriver:

jeg har altid fået af vide at p-piller kan skade baby men om det passer ved jeg ikke..

men hvis du skal til at starte på en ny pakke burdte du da holde pause nu ? ? ?

skal du ike holde pause mellem pakkerne ?

det sku jeg ihværtifal med mine..

Jo jeg tog den sidste pille i sidste pakke torsdag sidste uge, så jeg har pause fra dem lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

1990

pemiro skriver:

Jeg blev gravid på ppiller og stoppede med det samme da je fandt ud af det. Og det første lægen sagde da jeg ringede var at jeg skulle stoppe omgående. Så det råd giver jeg videre til dig

Mange tak for rådet.

Kom til en læge i dag som er ferieafløser for min egen læge og hun tog en blodprøve så jeg kan få svar inden jeg skal starte på ny pakke, hun sagde også at hvis man har mulighed for at undgå at komme til at tage p-piller mens man er gravid, så er det klart det bedste. Så hun sender en hasteblodprøve ind for mig.

Anmeld

27. juni 2012

1990

Holbæktrunten skriver:

De plejer at have en tlf svarer der siger navn og nummer på vikarierende læge 

Ja det fandt jeg ud af og jeg fik tydet mig frem til et telefonnummer og har været til lægen nu.

Anmeld

27. juni 2012

1990

Tøsen* skriver:

Hmm.. Siger det ikke lidt sig selv at det ikke er godt/sundt for et foster hvis moderen tager p-piller under en graviditet??

P-piller er til for at FOREBYGGE en ev. graviditet, altså ikke godt UNDER en graviditet. Det er da logisk.

Hvorfor tror du at du er gravid?

Min læge sagde der var ingen grund til alarm, men kunne det undgås var det klart det bedste.

Det var faktisk min læge der mener at jeg er gravid. Jeg kom til hende i sidste uge med smerte i underlivet igennem på det tidspunkt fire dage, kvalme og andre symptomer som åbenbart er typiske hos gravide. Hun foretog så en underlivsundersøgelse og udelukkede andre sygdomme/årsager til mine smerter og sagde så, at i hendes øjne var den eneste mulighed at jeg var gravid.

Jeg fik så besked på at holde øje med min kommende mens. og hvis den enten udeblev eller opførte sig mærkeligt, skulle jeg tage en test her hjemme. Den var så en dag forsinket og jeg bløder næsten ikke, hvilket er meget unormalt for mig. Har stadig kvalme og alt det der. Så ringede jeg til ferieafløseren i dag og fortalte det hele og fik besked på at komme derop og få taget en blodprøve.

Så jeg skulle gerne vide besked inden jeg ellers skulle begynde på en ny pakke.

Anmeld

27. juni 2012

pemiro

1990 skriver:

Mange tak for rådet.

Kom til en læge i dag som er ferieafløser for min egen læge og hun tog en blodprøve så jeg kan få svar inden jeg skal starte på ny pakke, hun sagde også at hvis man har mulighed for at undgå at komme til at tage p-piller mens man er gravid, så er det klart det bedste. Så hun sender en hasteblodprøve ind for mig.

Så krydser jeg fingre for du får det svar du gerne vil have

Anmeld

27. juni 2012

1990

pemiro skriver:

Så krydser jeg fingre for du får det svar du gerne vil have

Mange tak.

Anmeld

27. juni 2012

Princesspigen

1990 skriver:

Jo jeg tog den sidste pille i sidste pakke torsdag sidste uge, så jeg har pause fra dem lige nu.

jeg tænker lidt, hvis du alligevel holder pause nu, og du måske er gravid, og endvidere vil beholde barnet hvis du er..

ville jeg ikke starte på den nye pakke..

i værdste tilfælde spriger du bare 1 måned over med p-pillerne og så må i bare bruge anden beskyttelse i den 1 måned til du starter efter næste periode på pillerne igen..

for hvis du vil beholde baby og den så tager stade af p-pillerne så er det jo ikke særlig godt..

og ved da at jeg kender nogle stykker der er blevet gravide på p-piller så chancerne for du er det er der os.. 

håber det giver mening ?

Anmeld

27. juni 2012

1990

Princesspigen skriver:

jeg tænker lidt, hvis du alligevel holder pause nu, og du måske er gravid, og endvidere vil beholde barnet hvis du er..

ville jeg ikke starte på den nye pakke..

i værdste tilfælde spriger du bare 1 måned over med p-pillerne og så må i bare bruge anden beskyttelse i den 1 måned til du starter efter næste periode på pillerne igen..

for hvis du vil beholde baby og den så tager stade af p-pillerne så er det jo ikke særlig godt..

og ved da at jeg kender nogle stykker der er blevet gravide på p-piller så chancerne for du er det er der os.. 

håber det giver mening ?

Det giver bestemt mening.

Jeg var så heldig at tale med en super flink lægesekretær i dag, som skaffede mig ind til en blodprøve der bliver 'haste' behandlet, sådan at jeg gerne skulle have svar inden jeg skal starte på en ny omgang piller.

Anmeld

27. juni 2012

Miss Church

1990 skriver:

Hej alle (igen)

Jeg har for nylig oprettet et indlæg herinde fordi jeg troede jeg måske var gravid, dette er stadig et ubesvaret spørgsmål. (Tak for de mange svar, forresten)

Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber nogen måske kender svaret på. (Min læge har ferie, så kan ikke spørge hende.)

Mit spørgsmål drejer sig om, at jeg er på p-piller og skal begynde på en ny pakke nu på fredag hvis jeg skal følge min normale rytme, men jeg er i tvivl om, om hormonerne i p-pillerne kan være skadelige for et eventuelt foster? Med andre ord, er det skadeligt at tage p-piller hvis man nu er gravid og bare ikke ved det endnu?

Hvis ingen kender svaret på dette, tror i så jeg ville kunne forstyrre de venlige sygeplejersker på akuttelefonen med dettet spørgsmål? De skriver på deres hjemmeside, at intet spørgsmål er for småt?

Håber nogen kan/vil svare.

Min læge mente, at min SA formentlig var pga. at jeg tog p-piller og naturligvis ikke viste at jeg var gravid og derfor fortsatte. Men altså man høre jo også om nogle som tager p-piller i graviditeten og deres barn fejler intet

Anmeld

27. juni 2012

1990

Miss Church skriver:

Min læge mente, at min SA formentlig var pga. at jeg tog p-piller og naturligvis ikke viste at jeg var gravid og derfor fortsatte. Men altså man høre jo også om nogle som tager p-piller i graviditeten og deres barn fejler intet

Er det rigtigt? Ja det er det vel når du siger det. Det er da trist at høre. Jeg vidste ikke det kunne have en så voldsom konsekvens.

Godt jeg får afklaring i morgen så jeg ikke roder mig ud i sådan noget.

Tak for dit svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.