Teltferie med baby på 7 måneder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Malthes mor

Det har vi og så set. Det er en heldags oplevelse. Med karavanekørsel og rytterne. Rigtig festeligt.

Vil klart anbefale en by, hvor der er enten start eller mål.

God tur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Københavnermor

Malthes mor skriver:

Det har vi og så set. Det er en heldags oplevelse. Med karavanekørsel og rytterne. Rigtig festeligt.

Vil klart anbefale en by, hvor der er enten start eller mål.

God tur.

Tak! Det vil vi prøve..

Anmeld

27. juni 2012

De3Guldklumper

Nu som Moar skriver:

Ja, vi er lidt skøre, men vi har altså besluttede at forsøge os med et telt under armen at begive os mod de varmere lande her om 10 dages tid.. (bilferie)

Hvad skal vi være opmærksomme på med en 7 måneder gammel baby?
Hvad er musthave til en teltferie i syden?

Er klar over at bilen skal pakkes med et væld af bleer og vådservietter, men min pakkeliste udover det er lidt blank..

Kram

Rigtig god tur

Jeg ville nok pakke en rejseseng samt et myggenet til at putte over sengen om natten..

Her er drømmen også at komme ned og se tour de france engang - men manden og jeg kan ikke nøjes med en enkelt dag så derfor bliver det først når ungerne bliver større indtil da nøjes vi bare med at hægte campingvognen bagefter og suse til Østrig

Anmeld

27. juni 2012

Tanja1234

Vi er selv lige så "skøre" som jer og kører en tur til Ungarn med teltet og den lille, godt nok på 14 mdr.

Den med stofbleen stjæler jeg lige, selvom vi har aircon i bilen. Vi regner med at gøre som jer - dog uden overnatninger på vejen. Vi tager køreturen som en del af ferien og tager en masse god musik med samt en dvd-afspiller med teletubbies osv. (selvom hun endnu ikke er sådan vildt begejstret for at se tv - men det er stadig afledning ).

Vi kører hjemmefra ca. kl. 19.30 så det passer med hendes sengetid, for at hun skal sove så meget som muligt ned gennem tyskland om natten. Vores autostol har også hvileposition og så regner jeg med at tage en lille bitte pude med som hun kan putte hovedet op ad...

Dernede har vi tænkt på at tage et stort tæppe med til når vi skal spise morgenmad. Vi havde først tænkt højstol, men den er jo alt for høj til campingbordet Så det bliver rigtig telthygge..

Vi har købt en god luftmadras til hende og så skal hun have sin egen dyne osv. med sig.

Håber i får en rigtig god tur...

Anmeld

27. juni 2012

Jibbe

Ikke så meget et baby råd men så lige at man skulle huske 2 stk alkoholtestere når man kørte i frankrig - ellers vankede der bøde... Tjek evt fdm så man har styr på landenes regler for hvad der skal findes i bilen!

Anmeld

27. juni 2012

babymus77

Mad til den lille og væske, samt noget sødt!!! Og så ellers en fremragende tur til jer;-) Lyder bare hyggeligt;-))

Anmeld

27. juni 2012

KLN

Vi var i Norge med vores datter da hun var 6 måneder. (Der var en køretur på 7 timer fra færgen) På vej derop kørte vi om natten - det var virkelig et hit. Baby og jeg sov hele natten, mens far kørte. Selfølgelig lidt træls for ham dagen efter. På vej hjem kørte vi, så det passede med hendes formiddagslur - så tog hun 2-3 timer. Derefter holdte vi en god lang pause, hvorefter vi fortsatte nedover. Vi sørgede for at hun fik mad og flaske i bilen - så gik tiden med det. Ellers bare lidt underholdende (evt nyt, spændende) legetøj.. Jeg synes ikke det var slemt at tage på lang køretur med baby, men det er nok ikke noget jeg har lyst til i hver ferie. Rigtig god tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.