Teltferie med baby på 7 måneder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Københavnermor

Humanincubator skriver:

Tja, hvorfor ikke

Men overvej ikke at køre hele dage, men have nogen timers stop. Også af hensyn til babys ryg....

Hehe, ja, det var også det vi tænkte..

Vi kører korte strækninger og tager turen frem og tilbage som en del af oplevelsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

anynom

Nu som Moar skriver:

Ja, puha..

Hvis noget bliver for træls/hårdt så har vi på forhånd besluttede at tage et par dage på hotel, og så afkorte ferien..

Tror også det er godt med den indstilling

Anmeld

27. juni 2012

NNL

Hvis I skal sove på luftmadras vil jeg anbefale jer at lægge et termounderlag nederst, da det ellers kan være koldt at ligge der. Fik selv blærebetændelse af den grund på en teltferie i Spanien en sommer, hvor der ellers var dejlig varmt...

God tur

Anmeld

27. juni 2012

Københavnermor

NNL skriver:

Hvis I skal sove på luftmadras vil jeg anbefale jer at lægge et termounderlag nederst, da det ellers kan være koldt at ligge der. Fik selv blærebetændelse af den grund på en teltferie i Spanien en sommer, hvor der ellers var dejlig varmt...

God tur

Det var en god ide! Det havde jeg ikke tænkt på..

Anmeld

27. juni 2012

Humanincubator

Ellers så overvej de der foldemadrasser .. Evt. også med et termounderlag under.

Anmeld

27. juni 2012

eliasogmor

Nu som Moar skriver:

Ja, vi er lidt skøre, men vi har altså besluttede at forsøge os med et telt under armen at begive os mod de varmere lande her om 10 dages tid.. (bilferie)

Hvad skal vi være opmærksomme på med en 7 måneder gammel baby?
Hvad er musthave til en teltferie i syden?

Er klar over at bilen skal pakkes med et væld af bleer og vådservietter, men min pakkeliste udover det er lidt blank..

Kram

en weekend seng, i kan slå op på div restepladser, så baby kan få sig en god lur.....og så selvfølgelig til når  i lander.... ud over det vil jeg putte en stofble i autostolen, som så kan suge sveden fra baby, og så skifte den når den trænger.... god tur....

Anmeld

27. juni 2012

Malthes mor

Ej hvor fedt. Det skal hun nok klare. Køreturen bliver ikke noget problem, men I skal blot være rigtig meget obs på at den tyske autobahn. Delstaterne begynder at afholde ferie i denne tid, og det er lig med kø...laaaaaaaange køer.

Og så skal I være obs på den franske motorvej, der kan også være kø. Franskmændenes ferie starter en fredag, og dermed betyder det, at både lørdag og søndag er tæt pakket derude. Hvornår de afholder ferie, ved jeg ikke, men det kan tjekkes på nettet.

Husk en god høj solfaktor yil hende. Solen er skarp dernede.

Men fedt, fedt, fedt Jeg havde begge mine drenge med derned i september, hvor den ene var 1 og den ældste var 4. Har været derrnede et utal af gange både om barn, men også her som voksen

Hvor skal I hen i landet?

Rigtig god ferie

Anmeld

27. juni 2012

Københavnermor

Dobbelt

Anmeld

27. juni 2012

Københavnermor

Malthes mor skriver:

Ej hvor fedt. Det skal hun nok klare. Køreturen bliver ikke noget problem, men I skal blot være rigtig meget obs på at den tyske autobahn. Delstaterne begynder at afholde ferie i denne tid, og det er lig med kø...laaaaaaaange køer.

Og så skal I være obs på den franske motorvej, der kan også være kø. Franskmændenes ferie starter en fredag, og dermed betyder det, at både lørdag og søndag er tæt pakket derude. Hvornår de afholder ferie, ved jeg ikke, men det kan tjekkes på nettet.

Husk en god høj solfaktor yil hende. Solen er skarp dernede.

Men fedt, fedt, fedt Jeg havde begge mine drenge med derned i september, hvor den ene var 1 og den ældste var 4. Har været derrnede et utal af gange både om barn, men også her som voksen

Hvor skal I hen i landet?

Rigtig god ferie

Tak!

Jeg tror vi kører søndag ved middagstid fra Midtjylland, og så ser hvor vi lander i Tyskland.. Så er det jo hverdag mandag, så tænker vi bare skal undgå morgentrafikken?

Solfaktor 50, tjek!

Vi ved ikke helt endnu hvor vi ender henne, men manden har en drøm om at vi kunne se LIVE Tour de France en af dagene, så det må vi prøve at finde ud af..

Anmeld

27. juni 2012

Københavnermor

eliasogmor skriver:

en weekend seng, i kan slå op på div restepladser, så baby kan få sig en god lur.....og så selvfølgelig til når  i lander.... ud over det vil jeg putte en stofble i autostolen, som så kan suge sveden fra baby, og så skifte den når den trænger.... god tur....

Rigtig god ide med stofbleen!
Vi har hendes vogn med hun kan sove i, ellers sover hun også dejligt i sin slynge.. Og dernede ville hun bare skulle sove med os, som hun også gør meget herhjemme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.