Hej
jeg har 3 børn, der er meget tætte, 2 drenge på 9 og 7 og en pige på 6 og så venter vi nr. 4 her til marts. mine erfaringer er at man enten skal have 2 eller 4 børne, da vi kan mærke at 2 altid leger bedre end 3, hver gang det 3 barn er med kommer konflikterne, men jeg tror det er fordi at de er så jævnaldrene men også så forskellige.
nu har du 2 der er næsten jævnaldrene, så skal de to næste også være det for at de for mest ud af hinanden.
vores nr. 4 bliver et lille enebarn i og med at der bliver 7 år fra den lille ny til den næst mindste, dette har både fordele og ulember så vi over vejer et måske kommende 5 barn for at den lille også har en.
økonomi og plads, det er klart der skal være plads til alle, vi er så heldige at have et kæmpe hus med 5 børneværelser også har vi ikke udnyttet første sal.
økonomien spiller selvfølgelig meget ind men lige nu er alle fritidshjemsbørn så jeg giver omkring 1500 i måned i pasning, så det er billigt, så skal det siges den dyreste post er fritidsaktiviteter, vi har valgt at det ikke er børnenes skyld at de er mange så de må gå til 2 ting hver lige som alle andre, dette er dyrt, men jeg synes ikke det er så dyrt at have mange børn, jeg har haft mulighed for at tage en uddannelse på su imens børnene var små, det kræver bare priotering af hvad man vil og vi er da også på charterferien allesammen hvert år, men det kræver meget tid og overskud at have mange børn, der er ikke så meget tid til en selv eller vennerne, men det kommer jo igen senere.
Anmeld