3 eller 4 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Lulle25

Vi har 4 børn 2 piger på 11 og 4 og 2 drenge på 3 og 1 år. De leger alle sammen på kryds og tværs, så det med det skal være samme køn er ikke noget I skal gå op i. Vores pige på 4 og dreng på 3 er lige flyttet sammen, så lillebror kunne få et værelse. Selvom vi har et stort hus synes jeg et værelse i stueplan ligger langt væk, når vi har soveværelse på 2 sal. Så når vores store pige bliver lidt større flytter hun i stueplan eller kælder. 

Det er da super du skal være hjemmegående. Min barsel blev forlænget så vores den lille er næsten 18 mdr når han skal i vs, jeg kunne også sagtens affinde mig med at gå hjemme, for når man har 4 børn er der meget at lave af praktiske ting og masser kærlighed der skal deles ud af og modtages Men i og med i ikke har fået 3 børn endnu har i jo masser tid til at beslutte jer. Jeg synes engentlig jeg forsøger at dele mig mellem alle børnene og det fungere fint.  Min store pige har en hest som også fylder meget, da jeg ofte er med hende hos hesten. Og de 2 på 3 og 4 aflevere jeg i bh kl 9-9.30 og henter senest kl 15 og de holder fri indimellem. Og den lille er jo hjemme så han fylder også tiden godt ud. Min mand arbejder fra kl 8 - 18-18.30 hver dag så jeg er meget alene med børnene, men synes det går rigtig godt 

Kh Louise der lige er fyldt 30

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Lulle25 skriver:

Vi har 4 børn 2 piger på 11 og 4 og 2 drenge på 3 og 1 år. De leger alle sammen på kryds og tværs, så det med det skal være samme køn er ikke noget I skal gå op i. Vores pige på 4 og dreng på 3 er lige flyttet sammen, så lillebror kunne få et værelse. Selvom vi har et stort hus synes jeg et værelse i stueplan ligger langt væk, når vi har soveværelse på 2 sal. Så når vores store pige bliver lidt større flytter hun i stueplan eller kælder. 

Det er da super du skal være hjemmegående. Min barsel blev forlænget så vores den lille er næsten 18 mdr når han skal i vs, jeg kunne også sagtens affinde mig med at gå hjemme, for når man har 4 børn er der meget at lave af praktiske ting og masser kærlighed der skal deles ud af og modtages Men i og med i ikke har fået 3 børn endnu har i jo masser tid til at beslutte jer. Jeg synes engentlig jeg forsøger at dele mig mellem alle børnene og det fungere fint.  Min store pige har en hest som også fylder meget, da jeg ofte er med hende hos hesten. Og de 2 på 3 og 4 aflevere jeg i bh kl 9-9.30 og henter senest kl 15 og de holder fri indimellem. Og den lille er jo hjemme så han fylder også tiden godt ud. Min mand arbejder fra kl 8 - 18-18.30 hver dag så jeg er meget alene med børnene, men synes det går rigtig godt 

Kh Louise der lige er fyldt 30

Tusind tak, kan se det største problem vi får bliver at vælge ny bil, til fornuftige penge, så det er vist ikke så skidt

Anmeld

28. juni 2012

Lulle25

Vi har en 4 hjulstrækker og en bus. Selvom bussen ikke er smart og fancy kan vi simpelthen ikke undvære den. Det er en opel vivaro super praktisk og plads til 9 mand så hvis vi skulle have en lille mere er det ikke bilen der mangler plads i

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Lulle25 skriver:

Vi har en 4 hjulstrækker og en bus. Selvom bussen ikke er smart og fancy kan vi simpelthen ikke undvære den. Det er en opel vivaro super praktisk og plads til 9 mand så hvis vi skulle have en lille mere er det ikke bilen der mangler plads i

Kræver det ikke stort kørekort at køre sådan en bus

Anmeld

28. juni 2012

Lulle25

Nej det gør det ikke Men vores er ekstra lang så når jeg har hestetraileren bagpå er det noget af et vogntog

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Lulle25 skriver:

DFEFEdFENej det gør det ikke Men vores er ekstra lang så når jeg har hestetraileren bagpå er det noget af et vogntog

Fedt måske man skulle undersøge den som mulighed alt efter pris selvfølgelig

Anmeld

2. oktober 2012

CEN

Hej Lulle

Jeg er nysgerrig efter, hvordan økonomien hænger sammen hos jer med fire børn, institutioner, to store biler, hest, fritidsaktiviter (rejser?) Vi har allerede mange udgifter, selvom vi 'kun' har tre børn og har købt 2/3 af vores hus kontant. Jeg kunne drømme om barn nr 4 (men vi er ved at være halvgamle og min mand deler bestemt ikke lysten). Men hvis nu det kommer dertil at jeg vover at bringe det op igen , så er det det de hårdtslående argumenter som økonomi og tid, tid, tid (tid til sig ham selv) jeg skal køre frem med. Vi har fin plads.

Vil du mon dele ud af erfaringer med at skære til og fra - i økonomien tænker jeg?

Hilsen

Camilla

Anmeld

2. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Er anonym da vi ikke ønsker nogle skal gætte vores planer

Vi er de lykkelige forældre til en dreng og en pige, vi er enige om vi ikke er færdige med at få børn, men i tvivl hvor mange vi ønsker, derfor søger vi gode råd og erfaring. Vores mening er at selvfølgelig skal de ud og have socialt liv når det er tid for dagpleje, men at jeg forsat ud over barsel, skal være hjemmegående

Vi har snakket lidt og synes jo der er fordele og ulemper begge steder, ved 3 børn kan det køn, der kun er 1 af, være lidt udenfor men mere tid pr barn, ved 4 børn er det dejligt med lige antal da det er nemmere at lege parvis og knap så ofte en som bliver holdt udenfor, dog klan det måske blive svært med 3 piger og 1 dreng eller omvendt.

En ulempe, i følge min mand, er dog at får vi 4 børn, vil de skulle dele værelser, nok 4 sammen eller 3 og en på lille værelse, i gamle dage ville man nok omtale det som kammer. Med tiden skal vi nok, pga lys have soveværelse i kælderen sammen med en eller 2 af børnene og de andre på 1.salen. vores værelser fordeles at der er alm str i kælderen med lidt lys, tiltænkt soveværelse, stort værelse til en eller 2, på 1 sal kammeret, stort værelse og alm værelse (nuværende soveværelse)

Håber i kan komme med gode råd, piger. Speciel egne erfaringer og hvordan man evt kunne gøre ang værelserne, ville være godt at kunne komme med en masse på det punkt, når det er der de fleste problematikker ligger, for min mand

Personligt hælder jeg mest til 4 børn, især når jeg netop skal gå hjemme og vil så gerne nyde at bruge tid med ungerne, og have noget at rive i, når jeg ikke skal være på arbejdsmarkedet

Håber på masser af respons og god tone

Vi er selv fem børn herhjemme, men i praksis kun fire, da min søster er handikappet, og derfor desværre aldrig rigtig har deltaget i legen på lige vilkår med os andre. Desuden har hun altid været meget væk pga. skolegang i det der føles som den anden ende af landet.. 

Mit klare ønske er også at få fire børn, da jeg altid har nydt at have mange søskende omkring mig. Min kæreste ønsker "kun" tre, så vi diskuterer stadig.. Jeg har altid syntes at fire er perfekt, da to er for lidt og tre (for mig at se) er et dårligt tal, da der næsten altid vil være to der leger bedre/holder sammen, og en der må stå udenfor..

Det problem har vi aldrig haft derhjemme, for det er sjældent at tre leger en leg, hvor den fjerde ikke kan være med, og ligeledes at de tre er enige, og uenige med nummer fire.. 

Anmeld

3. oktober 2012

Lulle25

CEN skriver:

Hej Lulle

Jeg er nysgerrig efter, hvordan økonomien hænger sammen hos jer med fire børn, institutioner, to store biler, hest, fritidsaktiviter (rejser?) Vi har allerede mange udgifter, selvom vi 'kun' har tre børn og har købt 2/3 af vores hus kontant. Jeg kunne drømme om barn nr 4 (men vi er ved at være halvgamle og min mand deler bestemt ikke lysten). Men hvis nu det kommer dertil at jeg vover at bringe det op igen , så er det det de hårdtslående argumenter som økonomi og tid, tid, tid (tid til sig ham selv) jeg skal køre frem med. Vi har fin plads.

Vil du mon dele ud af erfaringer med at skære til og fra - i økonomien tænker jeg?

Hilsen

Camilla

Jeg vil da godt indrømme det er en stor økonomisk post at have 4 børn. Vi har også et stort hus. Min mand er selvstændig bilforhandler, så mht biler osv kan jeg ikke lige gå længere ind i da det er ham der står for det både i forhold til diesel, forsikring og vedligehold. 

Vi har dog gjort det at vi har investeret i ejendomme (udlejnings lejligheder) Og ja det er selvfølgelig også dyrt at købe, men det er nogen gode forretninger når de forskellige køre selv.

I forhold til institutioner, hest, indkøb osv er hesten jo også en stor økonomisk post, både månedlig opstaldning, undervisning, hovsmed, dyrlæge, stævner osv. Så er der jo gymnastik og spring de små går til)

Vi har sammen med mine forældre købt en feriebolig på Rømø, som vi også lejer ud. Så vil sige at vi ikke tager ud og rejse før om nogle år, da det er så dyrt og vil hellere vil prioritere børnenes hverdag. De vil også hellere til Rømø sådan som de har det lige n, så det passer jo perfekt.

For at få handlet ordenligt handler vi kun 1 gang i ugen. For ikke at lave impulskøb og vi handler ud fra kostplan. Og ja folk kigger når vi kommer med 16 L mælk;o) Vi køber lagre ind når der er tilbud og prøver at holde vores budget og det fungere faktisk fint.

Daginstitutionen betaler vi halv pris på de 2 mellemste og fuld pris på den lille, men ved ikke om det er sådan i alle kommuner. Du får jo også børnepenge for den lille. Min lille dreng arver meget tøj af storbror, køber altid kvalitets børnetøj, så meget af det kan man ikke se har været brugt, flyverdregater og jakker er jo en dyr post som jo er sparet væk, men sko og støvler arver han ikke.

Jeg vil så afslutte med at sige at manden har en ret god løn ellers kunne vi nok ikke have hest, gå op i mode osv. 

Ved ikke om det er svar nok ellers må du spørge videre

Kh Louise

Anmeld

3. oktober 2012

Lulle25

Lulle25 skriver:

Jeg vil da godt indrømme det er en stor økonomisk post at have 4 børn. Vi har også et stort hus. Min mand er selvstændig bilforhandler, så mht biler osv kan jeg ikke lige gå længere ind i da det er ham der står for det både i forhold til diesel, forsikring og vedligehold. 

Vi har dog gjort det at vi har investeret i ejendomme (udlejnings lejligheder) Og ja det er selvfølgelig også dyrt at købe, men det er nogen gode forretninger når de forskellige køre selv.

I forhold til institutioner, hest, indkøb osv er hesten jo også en stor økonomisk post, både månedlig opstaldning, undervisning, hovsmed, dyrlæge, stævner osv. Så er der jo gymnastik og spring de små går til)

Vi har sammen med mine forældre købt en feriebolig på Rømø, som vi også lejer ud. Så vil sige at vi ikke tager ud og rejse før om nogle år, da det er så dyrt og vil hellere vil prioritere børnenes hverdag. De vil også hellere til Rømø sådan som de har det lige n, så det passer jo perfekt.

For at få handlet ordenligt handler vi kun 1 gang i ugen. For ikke at lave impulskøb og vi handler ud fra kostplan. Og ja folk kigger når vi kommer med 16 L mælk;o) Vi køber lagre ind når der er tilbud og prøver at holde vores budget og det fungere faktisk fint.

Daginstitutionen betaler vi halv pris på de 2 mellemste og fuld pris på den lille, men ved ikke om det er sådan i alle kommuner. Du får jo også børnepenge for den lille. Min lille dreng arver meget tøj af storbror, køber altid kvalitets børnetøj, så meget af det kan man ikke se har været brugt, flyverdregater og jakker er jo en dyr post som jo er sparet væk, men sko og støvler arver han ikke.

Jeg vil så afslutte med at sige at manden har en ret god løn ellers kunne vi nok ikke have hest, gå op i mode osv. 

Ved ikke om det er svar nok ellers må du spørge videre

Kh Louise

Ups har trykket på de forkerte smileys ville have brugt disse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.