CEN skriver:
Hej Lulle
Jeg er nysgerrig efter, hvordan økonomien hænger sammen hos jer med fire børn, institutioner, to store biler, hest, fritidsaktiviter (rejser?) Vi har allerede mange udgifter, selvom vi 'kun' har tre børn og har købt 2/3 af vores hus kontant. Jeg kunne drømme om barn nr 4 (men vi er ved at være halvgamle og min mand deler bestemt ikke lysten). Men hvis nu det kommer dertil at jeg vover at bringe det op igen
, så er det det de hårdtslående argumenter som økonomi og tid, tid, tid (tid til sig ham selv) jeg skal køre frem med. Vi har fin plads.
Vil du mon dele ud af erfaringer med at skære til og fra - i økonomien tænker jeg?
Hilsen
Camilla
Jeg vil da godt indrømme det er en stor økonomisk post at have 4 børn. Vi har også et stort hus. Min mand er selvstændig bilforhandler, så mht biler osv kan jeg ikke lige gå længere ind i da det er ham der står for det både i forhold til diesel, forsikring og vedligehold.
Vi har dog gjort det at vi har investeret i ejendomme (udlejnings lejligheder) Og ja det er selvfølgelig også dyrt at købe, men det er nogen gode forretninger når de forskellige køre selv.
I forhold til institutioner, hest, indkøb osv er hesten jo også en stor økonomisk post, både månedlig opstaldning, undervisning, hovsmed, dyrlæge, stævner osv. Så er der jo gymnastik og spring de små går til
)
Vi har sammen med mine forældre købt en feriebolig på Rømø, som vi også lejer ud. Så vil sige at vi ikke tager ud og rejse før om nogle år, da det er så dyrt og vil hellere vil prioritere børnenes hverdag. De vil også hellere til Rømø sådan som de har det lige n, så det passer jo perfekt.
For at få handlet ordenligt handler vi kun 1 gang i ugen. For ikke at lave impulskøb og vi handler ud fra kostplan. Og ja folk kigger når vi kommer med 16 L mælk;o) Vi køber lagre ind når der er tilbud og prøver at holde vores budget og det fungere faktisk fint.
Daginstitutionen betaler vi halv pris på de 2 mellemste og fuld pris på den lille, men ved ikke om det er sådan i alle kommuner. Du får jo også børnepenge for den lille. Min lille dreng arver meget tøj af storbror, køber altid kvalitets børnetøj, så meget af det kan man ikke se har været brugt, flyverdregater og jakker er jo en dyr post som jo er sparet væk, men sko og støvler arver han ikke.
Jeg vil så afslutte med at sige at manden har en ret god løn ellers kunne vi nok ikke have hest, gå op i mode osv.
Ved ikke om det er svar nok ellers må du spørge videre
)
Kh Louise