kan du lide feta ost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

B&J

wow der er mange der kan lig feta jeg kan ikke lig feta...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

tarkoflen

Filuca skriver:

Grillet feta - mums, det lyder lækkert! Er det noget, du har en opskrift på?

Det er det nemmest i verden og kan laves både i ovn og på grill.

Skær en blok feta i skiver på ca. 1/2 cm. Lav en lille "skål" af sølvpapir, hvor det bare bukkes op rundt i kanten. Læg feta derned i. Put yndlings krydderier/krydderurter på, giv dem en sjat god olie og så på grill eller i ovn til de bliver let gyldne på toppen! Smager skønt til brød som forret eller som tilbehør til en hovedret

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frk. Himmelblå skriver:

Hørt hørt hørt!!!

MEN man bliver tyk og fed af det! 

Lyseslukker! 

Anmeld

28. juni 2012

tarkoflen

Mor og meget mere skriver:

Jeg sætter to røde peberfrugter i ovnen og bager dem, til "skrællen" er løs og let at pille af. Så blender jeg kødet fra peberfrugten med feta, masser af hvidløg og persille og krydrer det med en masse paprika. Jeg tilsætter også tit lidt koncentreret tomatpure for at søde det lidt. Og i en snæver vending kan man nøjes med at bruge frisk peberfrugt uden at bage den først, men så bliver smagen ikke så fyldig. Så kan man til gengæld tilsætte peberfrugtrelish, som kan købes på glas i indvandrerbutikker. 

Chili kan tilsættes, hvis man er til en mere "kras" version - prøv dig frem, der er masser af muligheder for at variere med krydderurter, soltørrede tomater osv. 

Tusind tak, det lyder bare alt for lækkert! Det skal helt sikkert prøves

Anmeld

28. juni 2012

MortilElias2010

Smid lige et billede ind af den der PUCK - har aldrig studset over navnet og elsker FETA FETA FETA, bare ikke så godt salattern, de er for små og hårde. Er vilde med de firkantede store og fede og bløde lækre fetatern og smider dem altid i salat - MUMS!

Anmeld

28. juni 2012

tarkoflen

MortilElias2010 skriver:

Smid lige et billede ind af den der PUCK - har aldrig studset over navnet og elsker FETA FETA FETA, bare ikke så godt salattern, de er for små og hårde. Er vilde med de firkantede store og fede og bløde lækre fetatern og smider dem altid i salat - MUMS!

Kan ikke finde ud af sætte billedet ind, men her er et link og den er skøn

http://arla.dk/Produkter/Brands/Andet/puck-uf-midd elshavsinspireret/

Anmeld

28. juni 2012

MortilElias2010

tarkoflen skriver:

Kan ikke finde ud af sætte billedet ind, men her er et link og den er skøn

http://arla.dk/Produkter/Brands/Andet/puck-uf-midd elshavsinspireret/

Nå ja dén!  Den var jeg og min søster hooked på (hun er stadigvæk) for mange år siden. Jeg er gået væk fra den igen  Aner ikke hvad dem jeg spiser nu, hedder men jeg elsker dem

Anmeld

28. juni 2012

Filuca

tarkoflen skriver:

Det er det nemmest i verden og kan laves både i ovn og på grill.

Skær en blok feta i skiver på ca. 1/2 cm. Lav en lille "skål" af sølvpapir, hvor det bare bukkes op rundt i kanten. Læg feta derned i. Put yndlings krydderier/krydderurter på, giv dem en sjat god olie og så på grill eller i ovn til de bliver let gyldne på toppen! Smager skønt til brød som forret eller som tilbehør til en hovedret

Det må prøves

Anmeld

29. juni 2012

TeamRocket

Jeg tør ikke smage det, synes det ser knap så appetitligt ud. Jeg kan virkelig ikke lide ost, som barn kastede jeg altid op når jeg blev tvunget til at smage på div oste. Så jeg har vaskeægte ostetraume. Kan til nød spise en pizza med revet ost- men så skal jeg også være ved at dø af sult

Anmeld

29. juni 2012

Steph_Laurits

Har ALDRIG kunne lide feta.

Men skulle man give det endnu en chance - hvilken "begynder feta" er så god?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.