kan du lide feta ost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

UngMor83

Elsker feta  Den blok fra aldi er min favorit Dog kan jeg ik fordrage dem i de der bøtter i vand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Solstrålebørn

Årh man... Jeg elsker feta jeg kunne leve af det hvis jeg fik lov... 

Anmeld

28. juni 2012

tarkoflen

Mor og meget mere skriver:

Jeg elsker feta, og favoritten herhjemme er i øjeblikket hjemmerørt haydari - en portion af en hel blok forsvinder i løbet af tyve minutter...

Kunne man evt. få en bette opskrift på det eeeeeelsker det!

Anmeld

28. juni 2012

Frk. Himmelblå

Caroline86 skriver:

Jeg sidder lige her med en af mine nye opdagelser: knækbrød med friskskåret feta, frisk agurk og friskkværnet peber (det smager himmelsk), og kom til at tænke på de stakler der ikke kan lide feta

Hvordan ser det ud herinde? Og Jer der kan lide feta, hvad er Jeres yndlingsmærke og evt. opskrift?

Jeg er selv vildt med den blok"feta" Puck laver.. nam nam nam! Men kan lide de fleste slags (synes dog det er synd med de der "salattern" for de smager godt nok ikke af noget )...

Hørt hørt hørt!!!

MEN man bliver tyk og fed af det! 

Anmeld

28. juni 2012

Sara.

MorDk skriver:

Uhmm... prøv et par skivre feta med tomat og oregano eller basilikum pakket ind i staniol og så i ovnen... MUMS MUMS MUMS!!

Sådan har vi også lavet det herhjemme :-)

Synes dog det bliver rigtig flot med hvidløg på!

Til forret har vi nogle gange lavet det. Vi har taget et stykke feta pr. mand. Presset hvidløg ovenpå. Pakket det ind i staniol. Ind i ovnen.

Og når det så kommer ud så lagt "gaven" på hver tallerken.. Når man åbner den op er fetaen helt hvid og hvidløgen blevet fuldstændig grøn ovenpå! Så med brød til :-)

Til TS. Jeg kan ikke li feta! Bvard!

Anmeld

28. juni 2012

Filuca

tarkoflen skriver:

Jeg eeeelsker feta ( dog ikke den oprindelige af får/ged)

Jeg putter det i alt fra kødboller til salater og pt er min yndlings en vandmelonsalat med feta og grillet feta med krydderurter og paprika, mums!

Jeg kan rigtig godt lide tavernas beyaz peynir, den synes jeg er lækker

Grillet feta - mums, det lyder lækkert! Er det noget, du har en opskrift på?

Anmeld

28. juni 2012

Zafir

Elsker Feta, pånær gedefeta.

Anmeld

28. juni 2012

Isabella_mor

JA... LIEBE LIEBE salattern/feta... 

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
tarkoflen skriver:

Kunne man evt. få en bette opskrift på det eeeeeelsker det!

Jeg sætter to røde peberfrugter i ovnen og bager dem, til "skrællen" er løs og let at pille af. Så blender jeg kødet fra peberfrugten med feta, masser af hvidløg og persille og krydrer det med en masse paprika. Jeg tilsætter også tit lidt koncentreret tomatpure for at søde det lidt. Og i en snæver vending kan man nøjes med at bruge frisk peberfrugt uden at bage den først, men så bliver smagen ikke så fyldig. Så kan man til gengæld tilsætte peberfrugtrelish, som kan købes på glas i indvandrerbutikker. 

Chili kan tilsættes, hvis man er til en mere "kras" version - prøv dig frem, der er masser af muligheder for at variere med krydderurter, soltørrede tomater osv. 

Anmeld

28. juni 2012

HeidiØ

Caroline86 skriver:

Jeg sidder lige her med en af mine nye opdagelser: knækbrød med friskskåret feta, frisk agurk og friskkværnet peber (det smager himmelsk), og kom til at tænke på de stakler der ikke kan lide feta

Hvordan ser det ud herinde? Og Jer der kan lide feta, hvad er Jeres yndlingsmærke og evt. opskrift?

Jeg er selv vildt med den blok"feta" Puck laver.. nam nam nam! Men kan lide de fleste slags (synes dog det er synd med de der "salattern" for de smager godt nok ikke af noget )...

eeeeeelsker feta! ISÆR PUCK! den er så god!! .. og er heller ikke vild med salattern, de er simpelthen for tørre. Men puck.. ku spise en hel blok ad gangen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.