Jeg er så trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2009

finkedinke

Pia skriver:

med de ting hun har skrevet og sagt under vejs, så tror jeg nu ikke lige hun er så svag en person som du skriver..
Og det er da slet ikke noget med hendes hormoner og gøre.. det er da bare en dårlig undskyldning lige denne gang..
Men jo pigen trænger til hjælp.. men om du så havde hoppet på tungen for hende, så tror jeg ikke at hverken du, jeg eller en anden her inden fra ville kunne trænge ind til hende..

Pia.

Umiddelbart er jeg i tvivl om jeg har skrevet at hun var svag måske har jeg. Det husker jeg ikke lige.

Jeg vil ærlig talt helst slet ikke fortælle hvad jeg syntes om hendes person, det ville jeg heller ikke gøre om andre herinde. Jeg vil dog særdeles gerne protestere mod den behandling man giver hende. Uanset om hun er stærk eller svag er hun ikke blevet behandlet særligt pænt.

Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2009

wamse

finkedinke skriver:

Jeg er slet ikke uenig i at hendes sms var over stregen, men at offentliggøre den herinde er i mine øjne bare at bære brænde til bålet.
Og ja hun er selvfølgelig også gammel nok til at tage ansvar for hvad hun skriver, men det er de der svarer hende bestemt også. Hun er ikke ene om at få afsporet en debat.
Jeg vil på ingen måde forsvare hendes sprog til andre, men hjælper det noget at svare hende igen på samme vis? Selv om hun kan være øretæveindbydende så lovliggører det ikke kollektiv mobning. Løsnngen i mine øjne er at gøre hende opmærksom på at man ikke bryder sig om tonen og så selv forlade tråden. Så slutter den jo der.

Er fuldstændig enig med dig!

Anmeld

1. maj 2009

Smukkert

Det er naivt at tro den var endt, hvis vi bare undlod at svare hende i den debat, for der vil altid komme flere debatter - og hver gang en svarede andet end hendes mening, så ville hun mobse over det! Derimod synes jeg at du kunne have undladt at oprette denne debat, for hun ER blevet slettet og derfor er der ingen grund til at køre i den længere! Hun skal nok klare sig, hun får jo hjælp!
Hun skrev også at hun var på en anden side, så hvorfor ærge sig over at hun ikke er her mere?

Mobning synes jeg er et stærkt ord at bruge. Jeg føler ikke selv, at jeg har mobbet hende. Jeg føler derimod at jeg har forsvaret mig selv og Sesse89 på en ordentlig måde.

Prøv at sæt dig selv ind i situationen. Du havde hjulpet hende rigtig meget og holdt ud at hun skrev 20-40 smser HVER dag. Hun kommer med en ondskabsfuld kommentar til din veninde herinde. Du siger fra og klargør, at den hjælp du kom med er slut nu. Hun fortæller dig så at hun ønsker dine børn DØR! ... Hvad vil DU så gøre? Sige: "Årh hvor er det synd for dig lille uvidende 16årige.... ae ae...." ???? Helt ærligt man... Lad denne debat dø ud snart!

Anmeld

1. maj 2009

finkedinke

Smukkert skriver:

Det er naivt at tro den var endt, hvis vi bare undlod at svare hende i den debat, for der vil altid komme flere debatter - og hver gang en svarede andet end hendes mening, så ville hun mobse over det! Derimod synes jeg at du kunne have undladt at oprette denne debat, for hun ER blevet slettet og derfor er der ingen grund til at køre i den længere! Hun skal nok klare sig, hun får jo hjælp!
Hun skrev også at hun var på en anden side, så hvorfor ærge sig over at hun ikke er her mere?

Mobning synes jeg er et stærkt ord at bruge. Jeg føler ikke selv, at jeg har mobbet hende. Jeg føler derimod at jeg har forsvaret mig selv og Sesse89 på en ordentlig måde.

Prøv at sæt dig selv ind i situationen. Du havde hjulpet hende rigtig meget og holdt ud at hun skrev 20-40 smser HVER dag. Hun kommer med en ondskabsfuld kommentar til din veninde herinde. Du siger fra og klargør, at den hjælp du kom med er slut nu. Hun fortæller dig så at hun ønsker dine børn DØR! ... Hvad vil DU så gøre? Sige: "Årh hvor er det synd for dig lille uvidende 16årige.... ae ae...." ???? Helt ærligt man... Lad denne debat dø ud snart!

De er netop fordi hun er blevet slettet at jeg opretter denne debat. Eftersom hun ikke er den eneste der har været grov i hele det her forløb, syntes jeg hun skulle have haft en advarsel fra admin og fået en chance. Det har hun måske fået, hun gav jo en undskyldning der ikke blev godtaget.

Jeg kan godt forstå at du følte at du skulle forsvare din veninde pga den sms, men kunne du ikke have overladt det til din veninde at forsvare sig selv?

Jeg kender ikke lilleny privat, men jeg ville da også syntes det var noget mærkværdigt hvis venindeA ikke ville hjælpe mig, fordi jeg var raget uklar med venindeB.

Når jeg siger mobning så tænker jeg på det, at der er flere der blander sig og nogle endda opretter indlæg bare for at skrive at de er enige.

Jeg vil hellere end gerne lade denne debat dø udMit primære formål var ikke at skabe en længere debat, kaste med sten ej heller at forsvare lilleny. Men i stedet kæmpe for at vi alle kan beholde den gode tone og være medvirkende til at baby.dk bliver ved med at være hyggeligt.
Det er jo nok ikke sidste gang der vil komme en som lilleny, men om det giver problemer eller ej afhænger jo af hvordan vi tager hånd om det.

Berith

Anmeld

2. maj 2009

Englebisse

Hvor er det sørgeligt med det pigebarn "lilleny".
Hun får sikkert ikke opmærksomhed fra hendes forældre og har nok aldrig fået det,men herinde får hun opmærksomhed bare negativ opmærksomhed. Som jeg skrev hvis man aldrig har fået opmærksomhed så søger man alt den man kan få. Det blev bare desværre det negative. Hvor hun egentlig havde brug for det positive.
Håber virkelig nogle hjælper hende der ude.....

Anmeld

2. maj 2009

Smukkert

Det lyder som om, at I der forsvarer hende, slet ikke har læst hele debatten. Hun begyndte at kaste med mudder før der overhovedet var nogen der var efter hende. Hun skriver på en meget flabet måde såsom "HAHA", dvs. hun griner debattørene lige op i ansigtet - blot fordi at de ikke deler samme mening som hende.

Gu er hun blevet svigtet af sin familie, men det er ingen undskyldning for at være som hun er. Jeg er SELV blevet svigtet af min egen familie, men jeg ved sku godt hvad ordet konsekvens betyder - og det skal hun også lære! Ergo, hvis hendes profil IKKE blev slettet, hvad ville hun så lære af det? INTET! Hvad tror i ikke kommunen ville gøre, hvis hun teede sig overfor dem, som hun gør overfor os herinde? Hun er nødt til at lære, at man ikke bare kan slynge onde ting ud om folk eller opføre sig som en 6-årig, når man skal være mor. Hvis hun skal kunne fungere i dette samfund, på en arbejdsplads og sammen med andre mennesker i det hele taget, så bliver hun nødt til at ændre sin attitude - og det er KUN hende selv, der kan gøre det. Vi andre kan moralprædike nok så meget, men hun skal selv mærke hvad ordet konsekvens betyder, så det kan gå op for hende, at hun skal til at ændre sig ... inden den lille kommer til!

Anmeld

2. maj 2009

Rasmine

Trold skriver:

Enig med dig igen... Jeg ville da også fare i flint som hun gjorde hvis jeg havde guderne må vide hvor mange damer til at smide hagl ned over mig...

Hvis i var så trætte af hende hvorfor en i helvede bliver i så ved med at svare...

SÅ kører den igen, hva Trold?
Har du overvejet at dit sprogbrug kan provokere ret så kraftigt?

Anmeld

2. maj 2009

Rasmine

Ja, det kan godt ske jeg er én af dem som har mobbet, eller kald det hvad du vil!
Men hvis du læser samtlige indlæg igennem, startet af den lille ny, kan du se at jeg rent faktisk ofte tager hende i forsvar.
At hun så vælger at grine af mig, i den meget omtalte tråd, var bare dråben!

Du skriver at hun burde have fået en advarsel, inden hun røg ud.
Er det noget du ved noget om?
Ved du om hun rent faktisk allerede har fået en advarsel inden dette indlæg?
I doubt it.

Hvad er det du vil opnå ved at lave et indlæg som dette?
Vil du have alle (og der er MANGE), til at undskylde?

Er det ikke naivt at tro at gud og hver mand (især SÅ mange høns som der er på et "mødre"site, kan enes?

Er det ikke naivt at tro at det er flertallet der er noget galt med?

Anmeld

2. maj 2009

finkedinke

Smukkert skriver:

Det lyder som om, at I der forsvarer hende, slet ikke har læst hele debatten. Hun begyndte at kaste med mudder før der overhovedet var nogen der var efter hende. Hun skriver på en meget flabet måde såsom "HAHA", dvs. hun griner debattørene lige op i ansigtet - blot fordi at de ikke deler samme mening som hende.

Gu er hun blevet svigtet af sin familie, men det er ingen undskyldning for at være som hun er. Jeg er SELV blevet svigtet af min egen familie, men jeg ved sku godt hvad ordet konsekvens betyder - og det skal hun også lære! Ergo, hvis hendes profil IKKE blev slettet, hvad ville hun så lære af det? INTET! Hvad tror i ikke kommunen ville gøre, hvis hun teede sig overfor dem, som hun gør overfor os herinde? Hun er nødt til at lære, at man ikke bare kan slynge onde ting ud om folk eller opføre sig som en 6-årig, når man skal være mor. Hvis hun skal kunne fungere i dette samfund, på en arbejdsplads og sammen med andre mennesker i det hele taget, så bliver hun nødt til at ændre sin attitude - og det er KUN hende selv, der kan gøre det. Vi andre kan moralprædike nok så meget, men hun skal selv mærke hvad ordet konsekvens betyder, så det kan gå op for hende, at hun skal til at ændre sig ... inden den lille kommer til!

Jeg har læst hele debatten og vil da gætte på at jeg har læst dem alle fra lillenys hånd. Og ja, hun er hurtig til at fare i flint, men jeg vil stadig holde fast i det jeg tidligere har skrevet om at hvis man gør hende opmærksom på at man føler sig gået for nær, og derefter selv forlader tråden så slutter den jo der.

Om hun er bleet svigtet af sin familie ved jeg ikke noget om, og umiddelbart vedkommer det ikke mig.
Du mener at hun lærer noget af at få slettet profilen, det kan vi jo af gode grunde ikke vide. Som jeg også skrev tidligere forsøgte hun jo at give en undskyldning som man ikke engang kunne acceptere.

Berith

Anmeld

2. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

De er netop fordi hun er blevet slettet at jeg opretter denne debat. Eftersom hun ikke er den eneste der har været grov i hele det her forløb, syntes jeg hun skulle have haft en advarsel fra admin og fået en chance. Det har hun måske fået, hun gav jo en undskyldning der ikke blev godtaget.

Jeg vil blot oplyse, at hun selv har bedt om at få slettet sin profil. Vi har ikke "smidt hende ud".

Hun har desuden fået flere advarsler omkring sit sprogbrug og attitude over for andre brugere, og vi har forsøgt at minde hende om, at I brugere gør en fantastisk indsats for at hjælpe hende.

Jeg synes, at vi bør stoppe debatten nu

Mvh
Karoline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.