Frøken J. skriver:
Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.
Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.
Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.
HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.
What to do??
Hun er 8½ måned..
Jeg har en veninde, der har en datter på ca 10 måneder. De kan have samme problemer on off og efter datteren er startet i vuggestue kan de bruge flere timer på at få hende til at sove om aftenen (også hvor hun danser rundt i sengen) - nogle gange vågner hun efter hun er faldet i søvn og har haft mareridt og er så ked af det i et par sekunder at hun ikke har let ved at falde i søvn igen bagefter
De er også rigtigt frustrerede over det (så du er hverfald ikke alene
)
Men, eftersom hun er i vuggestue så er hun 'tvunget' til at stå op til normaltid
Jeg er heller ikke god til at falde i søvn kl 23 hvis jeg først kom i seng kl 2 natten før - så skal man næsten igennem et par helvedsdage først
men jeg krydser fingre for det snart slutter
Nu har jeg kun lige læst et par sider af debatten men sover hun på eget værelse? for det ku være hun ku få lidt tryghed hvis hun blev rykket ind i jeres soveværelse (i egen seng)
- Eller at I prøvede at føje hende et par dage og 'gå i seng' med hende når hun skal sove (så hun sover mellem jer) og så flytte hende når hun sover - og så se om I kan arbejde jer derfra og så over i hendes egen seng igen?
Anmeld