Fuldstændig f....ed døgnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.160 visninger
63 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Frøken J.

Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.

Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.

Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.

HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.

What to do??

Hun er 8½ måned..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

anynom

Frøken J. skriver:

IHuHvaHvadmJeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.

Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.

Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.

HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.

What to do??

Hun er 8½ måned..

Hvad med at starte blødt ud? At vække hende klokken 8 f.eks i en uges tid, så halv otte, syv etc? Tænker at det også afhjælper "I den anden ende".

Anmeld

24. juni 2012

De3Guldklumper

Frøken J. skriver:

Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.

What to do??

Hun er 8½ måned..

Nu har jeg ikke fulgt med hvis du har haft oprettet tråde omkring jeres søvn problemer og jeg ved derfor ikke hvad de er kommet/skabt af

Men som 8 1/2 mdr burde der ligge en fast rytme og søveritual hos den bette..

Jeg ville lad manden tage over en aften - du skal gå tidlig i seng - og han putter jeres datter. Du står op om morgenen til en fornuftig tid - måske i forhold til hvordan det kommer til at passe fremad rettet når hun skal i pasning. Vækker hende og selvom hun hurtig bliver træt så trækker du hende en halv- hel time og putter hende så til formiddag en times tid.

Ex.
6.30 væk
6.45 morgenmad
7.00 - tøj på

derefter leges indtil kl 8 hvor du putter hende til formiddag en times tid til halvanden.

Så kan i lege, gå tur eller hvad i lyster indtil kl 12 hvor der serveres frokost, skiftes ble og så er hun klar til at sove omkring kl 13 og et par timer frem til ca 15?

Så gives der etfermiddagsmad, hygges og leges.

kl. 17.30 - 18.00 - er det aftensmad tid
18.00-18.30 - evt. bades, synges - hygges på badeværelset mens nattøjet kommes på og så er hun klar til at blive puttet kl 19.00 -19-30.

I disse dage - hvor der er solskin og tørt så ud på græsset med hende - lade hende få en masse sanse indtryk så hun bliver godt træt så hun kan sove godt

Ved ikke om du overhovedet kan bruge det til noget men så lad det ligge

Sover hun ikke formiddags lur så gives der bare frokost tidligere så hun kan komme ud og sove lidt før og så lad hende sove lidt længere middagslur

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Hvad med at starte blødt ud? At vække hende klokken 8 f.eks i en uges tid, så halv otte, syv etc? Tænker at det også afhjælper "I den anden ende".

Jeg havde lidt overvejet det, men problemet er, at nogen dage sover hun måske til kl. 9, andre dage til kl. 6, andre dage kl. 7.30.. Så der er ikke sådan et fast mønster med hun sover længe hver dag

Anmeld

24. juni 2012

132319

Vælling gjordde det for os!

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

Pylle3 skriver:

Nu har jeg ikke fulgt med hvis du har haft oprettet tråde omkring jeres søvn problemer og jeg ved derfor ikke hvad de er kommet/skabt af

Men som 8 1/2 mdr burde der ligge en fast rytme og søveritual hos den bette..

Jeg ville lad manden tage over en aften - du skal gå tidlig i seng - og han putter jeres datter. Du står op om morgenen til en fornuftig tid - måske i forhold til hvordan det kommer til at passe fremad rettet når hun skal i pasning. Vækker hende og selvom hun hurtig bliver træt så trækker du hende en halv- hel time og putter hende så til formiddag en times tid.

Ex.
6.30 væk
6.45 morgenmad
7.00 - tøj på

derefter leges indtil kl 8 hvor du putter hende til formiddag en times tid til halvanden.

Så kan i lege, gå tur eller hvad i lyster indtil kl 12 hvor der serveres frokost, skiftes ble og så er hun klar til at sove omkring kl 13 og et par timer frem til ca 15?

Så gives der etfermiddagsmad, hygges og leges.

kl. 17.30 - 18.00 - er det aftensmad tid
18.00-18.30 - evt. bades, synges - hygges på badeværelset mens nattøjet kommes på og så er hun klar til at blive puttet kl 19.00 -19-30.

I disse dage - hvor der er solskin og tørt så ud på græsset med hende - lade hende få en masse sanse indtryk så hun bliver godt træt så hun kan sove godt

Ved ikke om du overhovedet kan bruge det til noget men så lad det ligge

Sover hun ikke formiddags lur så gives der bare frokost tidligere så hun kan komme ud og sove lidt før og så lad hende sove lidt længere middagslur

Jeg er klar over der bør ligge en fast rytme, er også derfor jeg spørger om hjælp - og den eneste grund til vi ikke har det er, at vi har haft mange søvnproblemer. Hun har ellers længe bare kunne falde i søvn af sig selv på kort tid, men for sådan kort at ridse det op har vi pt. problemer med, at hun er meget hyper, selvom hun også er træt, når hun puttes. Hun rejser sig op i sengen og begynder at lege, og vi lader hende så være indtil hun bliver virkelig gal og græder, begynder at "Kalde på os". Så går vi ind og lægger hende, og det kan vi så gøre en milliard gange uden det virker.. HVIS hun endelig falder i søvn, sover hun typisk max 45 min., og når hun så vågner derefter vil hun IKKE sove igen, og bliver fuldstændig ulykkelig hvis vi så meget som vender ryggen til hende. Vi har prøvet alt. Det der med at gå ind, kort trøste, lægger hende ned igen, vi har prøvet at blive og nusse hende i søvn, men INTET som i INTET virker Det ABSOLUT eneste der kan virke er at hun sover mellem os, hvilket vi er nødt til at ty til, når klokken fx nærmer sig midnat, hun ikke har sovet siden kl. 15 og begynder at blive meget meget hysterisk og overtræt..

Men anyway, den model du ridser op var noget af det jeg selv havde forestillet mig. Men da jeg prøvede at vække hende den anden morgen, var hun HELT væk! Hun vågner normalt let, men selvom jeg tog hende op af sengen, nussede hende, talte sagte til hende, så var hun bare HELT væk i søvn.. Så kunne jeg altså ikke få mig selv til at tvinge hende op

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

132319 skriver:

Vælling gjordde det for os!

Hun er jo ikke sulten? Det er jo ikke fordi hun ikke sover igennem, hun vil bare ikke falde i søvn i første omgang..

Har i øvrigt prøvet vælling

Anmeld

24. juni 2012

anynom

Frøken J. skriver:

Jeg havde lidt overvejet det, men problemet er, at nogen dage sover hun måske til kl. 9, andre dage til kl. 6, andre dage kl. 7.30.. Så der er ikke sådan et fast mønster med hun sover længe hver dag

Men så bare gør det de dage hun sover længe? Så tror jeg det retter sig ind begge steder - bliver hun vækket klokken 7 f.eks ender det nok med, at hun kommer tidligere i seng og derved står tidligere op næste dag?

Anmeld

24. juni 2012

132319

Frøken J. skriver:

Hun er jo ikke sulten? Det er jo ikke fordi hun ikke sover igennem, hun vil bare ikke falde i søvn i første omgang..

Har i øvrigt prøvet vælling

Nåhr ok.

Vi havde dog samme problem og vælling lagde lige som en bund så hun faldt hurtigt i søvn.

Anmeld

24. juni 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Men så bare gør det de dage hun sover længe? Så tror jeg det retter sig ind begge steder - bliver hun vækket klokken 7 f.eks ender det nok med, at hun kommer tidligere i seng og derved står tidligere op næste dag?

Jeg kan godt prøve, det er bare svært når hun er helt væk i dyb søvn og nærmest umulig at vække.. Det føles virkelig modbydeligt, når hun jo åbenbart har brug for søvnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.