Frøken J. skriver:
Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.
Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.
Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.
HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.
What to do??
Hun er 8½ måned..
Kære Frøken J
Hvor jeg dog bare ved hvordan du har det, vi har haft så mange problemer med prinssesen, at jeg var ved at gå amok til sidst, hun vågnede hver time, og var ikke til at lægge til at sove, og det er hun stadig ikke medmindre vi gør disse følgende ting.
PÅ hendes værelse er der fuldstændig mørklagt, og så bliver der spillet musik hele natten igennem, det er ikke høj musik, og det er no stress musik der spiller, hun skal have en flaske med i seng som hun får lov at sutte på indtil hun selv siger fra, hun har en nusseklud på hver side af hovedet, og hun skal puttets med dyne uanset næsten hvor varmt det er, hun skal holdes nede af vægten fra dynen, da hun ellers bare ligger og sparker med benene, og hvis jeg ikke holder en hånd på hende ruller hun rundt og rejser sig op, somme tider hjælper det at ligge hende på siden med sutten i munden og så holde hende i den stilling, så sover hun i løbet at 5 min, når hun smider flasken får hun sutten og så går der ca 2 min så snorker hun.
vores problem er kun, efter vi begyndte på musikken at hun sommetider vågner fordi hun ikke kan finde sin sut, eller er tørstig, men det tar maks 5 min at lægge hende og hun vågner somregel kun 1 gang om natten.
hvis du har nogle spørgsmål må du meget gerne kontakte mig privat så kan du få mit nummer, jeg ved hvor hårdt det kan være.
og det længste putteritual jeg havde med tøzen varede i 2 timer, hvor hun bare nægtede at sove, jeg var knust til sidst. vi startede med 3 kvarter til putning og nu er vi nede på maks 20 min. før hun sover