Fuldstændig f....ed døgnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Janni.

Frøken J. skriver:

Tak skal du have Hun starter i VS d. 6 august, og håber hendes rytme kommer af sig selv til den tid! Men man føler også bare et pres, fordi så mange siger det jo er bedst de har en fast rytme inden de starter i VS, men det er jo nemmere sagt end gjort :/

Silas havde næsten ingen rytme da han startede i dagpleje. Jo han sov tidlig formiddagslur og en "middagslur" i løbet af dagen. Men ikke to dage var ens. 

Det kunne være kl. 7.30 den første lur én dag, og kl 9. den næste dag. 

"Middagsluren" var også et kaos, og længden af hans lure var også som vinden blæste..  

Efter lidt tid i dagplejen begyndte der at blive en rytme og han kom af med den tidlige morgenlur for at være træt nok til middagsluren.

der er altså håb forude. Tro på det, det skal nok lykkes selvom alting ser lidt sort ud lige nu.  

Om ikke andet, så kommer det når hun starter i VS. Det er jeg 100 % sikker på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Frøken J.

Vil bare lige sige, at i aftes faktisk gik virkelig godt sådan i forhold til den standard vi normalt fører herhjemme Turde ikke skrive det i trådne i aftes, fordi jeg frygtede at jinxe det

Men det tog en 45 minutters tid.. Hun rejste sig flere gange, og jeg gik ind og lagde hende ned. Efter de første 3 gange begyndte hun at græde ulykkeligt når jeg gik, og jeg er IKKE for at lade dem græde sig i søvn, men jeg ventede lige kort, og hun græd faktisk kun 15 sekunder max, så det var ikke noget. Til sidst klynkede hun en del, men rejste sig ikke, så jeg stod og holdt hende i hånden, og så sov hun. Hun sov kl. 20.. Hun vågnede kun kort op én gang efter cirka en time, men min kæreste skyndte sig at give hende sutten, så sov hun videre indtil jeg vækkede hende 6.30 i morges. Fandt hende sovende på maven, det lille pus. Vi har ikke kunne holde den rytme i dag, for hun sov ganske vidst igen kl. 8, men kun 30 minutter. Så blev hun træt igen her 10.30.. Men hey, hun faldt i søvn i aftes, det er en start!

Jeg vil gøre det samme igen i aftes. Det jeg gjorde anderledes ift. de andre dage var, at det kun var mig der gik ind, i stedet for vi skiftes og gik hver 2. gang. Så måske skal vi skiftes til at tage en hel aften i stedet, ved ikke om det forvirrer hende at først kommer far, så kommer mor, så kommer far osv..

Og så havde vi hængt et sort sengetæppe dobbelt op i vinduet, så der var helt mørkt. Ved ikke om det også har haft indvirkning, at der var mørkt? Måske tror hun at det er dag og hun bare skal tage en lur, når der er lyst ude?

Men vil i hvert fald prøve det samme i aften og håbe det virker igen!

Anmeld

25. juni 2012

L&V

Frøken J. skriver:

Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.

Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.

Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.

HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.

What to do??

Hun er 8½ måned..

Jeg har ikke lige nogle gyldne råd eller andet da det minder meget om hende her hjemme, men tænker at når de kommer i vg/dp så bliver de stimuleret på en anden måde og bliver nok mere træt også tror jeg det kommer af sig selv.. Det er dælme svært at forcere en rytme på en der selv vil bestemme

Anmeld

25. juni 2012

JustMe

Beklager på forhånd, hvis jeg skriver noget, der er afprøvet eller sagt Men jeg tror, du skal hjælpe hende til at få skabt en rytme. Det er som regel ikke noget børn skaber af sig selv, men oftest noget der kommer pga. ydre påvirkninger såsom DP/VS.

Jeg ville personligt starte med at finde et tidspunkt at stå op om morgenen, som passer godt ind og starte med det en dag, hvor hun ikke er faldet sent i søvn. Alt efter hvor længe hun er vågen, før hun bliver træt, og hvor længe hun typisk sover, ville jeg lave et ca. skema over, hvornår hun skulle spise og sove. Der skal selvfølgelig være plads til forskydninger efter en hård nat, hvor hun bliver træt huritgere eller lignende. Bliver hun hurtigere træt en morgen, så prøv at trække den så vidt muligt til den skemalagte sovetid. Det samme om eftermiddagen.

Det tager tid at vænne sig til en rytme, især hvis hun har været vant til at sove og vågne, som vinden blæser. Børn kan ikke puttes ind i helt faste skemaer, med mindre det fungerer for dem...men nogle børn har brug for en vis regelmæssighed for at det fungerer. Så måske din løsning er at skabe et ca skema tilpasset hendes nuværende grundrytme (hvor hurtigt bliver hun træt, hvor længe har hun brug for at sove etc.). Måltiderne er vigtige at have nogenlunde fast også, da de er et godt holdepunkt for hende og hendes krop til at indstille hendes "ur" på den nye rytme.

Om aftenen kan uroen godt skyldes, at hun er i gang med en rivende udvikling i forb. med at rejse sig op og begyndende separationsangst. Men jeg tror mærklægningsgardinet er en god start og bestemt også at en nogenlunde rytme i løbet af dagen vil hjælpe på det. Giv det en uges tid, hvis du beslutter at prøve. Hun skal også lige finde ud af, at hun ikke bare kan indhente søvnen om morgenen, hvis hun karter rundt om natten

Anmeld

25. juni 2012

Solstrålebørn

Frøken J. skriver:

Jeg ved snart ikke hvor mange søvnproblemer vi har haft med Rose, men det er hvad det er.. Har lidt opgivet hjælp, for det synes at vi har prøvet ALT uden held, så det er hvad det er.

Det største problem ved disse søvnpreoblemer er, at Roses "døgnrytme" er FULDstændig fucked op. Og har brug for hjælp til at få en fast rytme igen.

Pga. søvnproblemerne er det forskelligt hvornår hun sover om aftenen. Alt fra 19 til midnat er normalt. Det har jo så betydning for hvornår hun vågner om morgenen, hvilket igen har betydning for hvornår hun vil have formiddagslur osv. osv.

HvordaN skal jeg rode mif ud af det her? Havde egentlig tænkt mig bare for nogle dage at vække hende om morgenen, selvom jeg er imod det, for at skabe rytme. Men det er bare ikke forsvarligt at vække hende 6.30, når hun først sov ved midnat og er langt væk i drømmeland på det tidspunkt.

What to do??

Hun er 8½ måned..

Har I prøvet Kranio sakral terapi? 

Har gjort underværker her.. 

Anmeld

25. juni 2012

Frøken J.

Solstrålebørn skriver:

Har I prøvet Kranio sakral terapi? 

Har gjort underværker her.. 

Hvad er det du mener det vil hjælpe i vores tilfælde?

Anmeld

25. juni 2012

Solstrålebørn

Frøken J. skriver:

Hvad er det du mener det vil hjælpe i vores tilfælde?

Du skriver hun har søvnproblemer!? 

Anmeld

25. juni 2012

Frøken J.

Solstrålebørn skriver:

Du skriver hun har søvnproblemer!? 

Ja, men ligesom en kiropraktor skal løse op for noget specifikt, skal en kranio sekral terapeut jo også kunne hjælpe på noget specifikt Og er interesseret i at vide hvordan det skulle kunne løse fx separationsangst

Anmeld

25. juni 2012

Tropez

Frøken J. skriver:

What to do??

Hun er 8½ måned..

Kære Frøken J

Hvor jeg dog bare ved hvordan du har det, vi har haft så mange problemer med prinssesen, at jeg var ved at gå amok til sidst, hun vågnede hver time, og var ikke til at lægge til at sove, og det er hun stadig ikke medmindre vi gør disse følgende ting.

PÅ hendes værelse er der fuldstændig mørklagt, og så bliver der spillet musik hele natten igennem, det er ikke høj musik, og det er no stress musik der spiller, hun skal have en flaske med i seng som hun får lov at sutte på indtil hun selv siger fra, hun har en nusseklud på hver side af hovedet, og hun skal puttets med dyne uanset næsten hvor varmt det er, hun skal holdes nede af vægten fra dynen, da hun ellers bare ligger og sparker med benene, og hvis jeg ikke holder en hånd på hende ruller hun rundt og rejser sig op, somme tider hjælper det at ligge hende på siden med sutten i munden og så holde hende i den stilling, så sover hun i løbet at 5 min, når hun smider flasken får hun sutten og så går der ca 2 min så snorker hun.

vores problem er kun, efter vi begyndte på musikken at hun sommetider vågner fordi hun ikke kan finde sin sut, eller er tørstig, men det tar maks 5 min at lægge hende og hun vågner somregel kun 1 gang om natten.

hvis du har nogle spørgsmål må du meget gerne kontakte mig privat så kan du få mit nummer, jeg ved hvor hårdt det kan være.

og det længste putteritual jeg havde med tøzen varede i 2 timer, hvor hun bare nægtede at sove, jeg var knust til sidst. vi startede med 3 kvarter til putning og nu er vi nede på maks 20 min. før hun sover 

Anmeld

25. juni 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

What to do??

Hun er 8½ måned..

Kan det virkelig passe at jeg aldrig fik svaret dig igen sidste gang du havde en tråd om søvn? Jeg synes ellers bestemt at jeg skrev en laaang smøre, men jeg kan ikke se den nu... Det er jeg ked af. Men hovedsagen er hvertfald at jeg har den der bog om søvn som du gerne må låne. Jeg kan smide den i din postkasse, hvis du lige prejer mig om sal/navn...

Jeg ved ikke om der står så forfærdelig meget om døgnrytme, men måske du alligevel kan blive inspireret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.