Løbe/lunte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.592 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. juni 2012

B&J

Hej til alle jer der løber eller har løbt....

jeg har gået med tanken om at jeg skal starte op stille og roligt... nu har jeg jo endelig en masse kg på bagen og kunne godt tænke mig at holde det ved at løbe lunte til at starte med...

er der nogle der kan fortælle lidt om dem selv og hvordan de startede op og hvad er godt og hvad er dårligt osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Nessie

Nu har jeg ikke løbet i årevis pga. mit piskesmæld, men synes du skal starte med en lille rute, løbe lidt, og så gå lidt og blive ved med at skifte på den måde, indtil du stille og roligt kommer i bedre form

Du er så sej

Anmeld

23. juni 2012

B&J

Nessie skriver:

Nu har jeg ikke løbet i årevis pga. mit piskesmæld, men synes du skal starte med en lille rute, løbe lidt, og så gå lidt og blive ved med at skifte på den måde, indtil du stille og roligt kommer i bedre form

Du er så sej

mange tak... ja det ville være en god ide det med at gå også løbe lidt skal lige finde en rute først hvor der ikke er så mange mennesker

jeg tror endelig det er gået op for mig hvor vidunderligt det er at røre sig på en sund månde og fordi man kan

Anmeld

23. juni 2012

Heidimed lea

jeg tror at man på nettet kan søge på løbestarts programmer. altså hvordan man får en god start osv.

så skal man bare følge programmet uge for uge.

jeg er selv startet op med motion for 6 uger siden.  mest på cykel men også power walk  mit bækken kan ikke holdt til at løbe rigtig.

men ellers tror jeg man starter op med skiftevis gå løbe

god vind  knus Heidi

Anmeld

23. juni 2012

Nessie

B&J skriver:

mange tak... ja det ville være en god ide det med at gå også løbe lidt skal lige finde en rute først hvor der ikke er så mange mennesker

jeg tror endelig det er gået op for mig hvor vidunderligt det er at røre sig på en sund månde og fordi man kan

Det er jo bare skønt, det må være befriende for dig

HVis det er ok med dig, vil jeg godt vise min niece din profil og dine billeder, hun er MEGET overvægtig, og jeg tror slet ikke hun hører hvad vi siger mere, men tror måske det vil hjælpe at se et så fint resultat som dit

Anmeld

23. juni 2012

B&J

Nessie skriver:

Det er jo bare skønt, det må være befriende for dig

HVis det er ok med dig, vil jeg godt vise min niece din profil og dine billeder, hun er MEGET overvægtig, og jeg tror slet ikke hun hører hvad vi siger mere, men tror måske det vil hjælpe at se et så fint resultat som dit

det må du meget gerne du viser hende det bare hvis det kan hjælpe på hende vil det jo være fantastisk...    men som jeg altid siger man mærker det først hvis man kan løbe eller hoppe igen uden man føler man er så tung som en sten...

når jeg løber med daniel eller hopper med ham jamen det er så VILDT!!!! det er noget der slet ikke kan beskrives med ord...

også der for jeg godt kunne tænke mig at løbe så man kan holde sin krop igang og tror det vil være en befrielse for mig

Anmeld

23. juni 2012

Nessie

B&J skriver:

det må du meget gerne du viser hende det bare hvis det kan hjælpe på hende vil det jo være fantastisk...   men som jeg altid siger man mærker det først hvis man kan løbe eller hoppe igen uden man føler man er så tung som en sten...

når jeg løber med daniel eller hopper med ham jamen det er så VILDT!!!! det er noget der slet ikke kan beskrives med ord...

også der for jeg godt kunne tænke mig at løbe så man kan holde sin krop igang og tror det vil være en befrielse for mig

Jeg tror jeg vil vise hende det, håber det kan hjælpe hende lidt på vej

Daniel må da også synes det er dejligt at mor er blevet mere frisk og mobil

Anmeld

23. juni 2012

B&J

Nessie skriver:

Jeg tror jeg vil vise hende det, håber det kan hjælpe hende lidt på vej

Daniel må da også synes det er dejligt at mor er blevet mere frisk og mobil

det tror jeg ikke han har mærket men tror han mærker det nu hvis jeg havde vejet de 150kg jamen så havde vi jo ikke kunne løbe lege og fangeleg eller gået de ture vi har været på så havde vi max være 15minutter hjemme fra for jeg skulle jo også kunne komme hjem igen uden at dø og være ild rød i hovede

Anmeld

23. juni 2012

AnneBJ

Jeg er startet med at "løbe" for et par uger siden... 2-3 km, i rask gang og løb. Jeg går altid de første 500 meter, for at kroppen lige kommer igang. Så løber jeg det jeg kan, og presser mig selv én lygtepæl mere (altså hen til næste lygtepæl) og så går jeg indtil puls, åndedræt osv. føles helt almindeligt igen. Så gentager jeg løbeproceduren.

Jeg bruger endomondo appen til at holde styr på hvor langt jeg har været rundt og hvor lang tid det har jeg taget. Samtidig hører jeg musik. jeg går ikke op i, og det er det rette tempo, men vælger bare musik jeg rigtig godt kan lide! (selvfølgelig ikke virkelig stille musik, men altså..)

Jeg har investeret 1300 kroner i rigtige løbesko, købt i en butik med forstand på løbetest, fodstilling mm. De er ALLE pengene værd, jeg kan løbe meget længere af gangen end jeg regnede med!

Start stille ud! Hvis du mærker dagen efter første løbetur, at du er øm (ikke kun muskeløm) så hold pause til du ikke har ondt længere. Gå gerne ture eller dyrk anden motion, men pas på dine led - det er hårdt for dem pludselig at løbe.

Forvent at det tager tid, og du er megadårlig i starten. Jeg kan tilbagelægge 3 km på 27 minutter pt. - det er jo ikke en fantastisk gennemsnitsfart, men jeg er til gengæld heller ikke ved at dø; hverken undervejs eller bagefter!

Det var mine personlige erfaringer - skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med noget!

(du kan planlægge rute og ca. længde på www.fri.dk/rutemaaler)

Anmeld

23. juni 2012

B&J

Jeg er startet med at "løbe" for et par uger siden... 2-3 km, i rask gang og løb. Jeg går altid de første 500 meter, for at kroppen lige kommer igang. Så løber jeg det jeg kan, og presser mig selv én lygtepæl mere (altså hen til næste lygtepæl) og så går jeg indtil puls, åndedræt osv. føles helt almindeligt igen. Så gentager jeg løbeproceduren.

Jeg bruger endomondo appen til at holde styr på hvor langt jeg har været rundt og hvor lang tid det har jeg taget. Samtidig hører jeg musik. jeg går ikke op i, og det er det rette tempo, men vælger bare musik jeg rigtig godt kan lide! (selvfølgelig ikke virkelig stille musik, men altså..)

Jeg har investeret 1300 kroner i rigtige løbesko, købt i en butik med forstand på løbetest, fodstilling mm. De er ALLE pengene værd, jeg kan løbe meget længere af gangen end jeg regnede med!

Start stille ud! Hvis du mærker dagen efter første løbetur, at du er øm (ikke kun muskeløm) så hold pause til du ikke har ondt længere. Gå gerne ture eller dyrk anden motion, men pas på dine led - det er hårdt for dem pludselig at løbe.

Forvent at det tager tid, og du er megadårlig i starten. Jeg kan tilbagelægge 3 km på 27 minutter pt. - det er jo ikke en fantastisk gennemsnitsfart, men jeg er til gengæld heller ikke ved at dø; hverken undervejs eller bagefter!

Det var mine personlige erfaringer - skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med noget!

(du kan planlægge rute og ca. længde på www.fri.dk/rutemaaler)

Mange mange tak sikke en mase gode tips.... den app du snakker om kan man få den også uden en iphone??

puhhh 2-3 km lyder ski da langt hihihihihihhi selv om jeg går 4km bare frem tilbage fra arbejde og når jeg skal aflevere og hente daniel ihhihihi

jeg må lige ind og tjekke det link du har lagt (øv linket siger jeg ikke har adgang ... er bare så bange for jeg slet ikke kan men puhh det er svært at vende ens hjerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.