Jeg er startet med at "løbe" for et par uger siden... 2-3 km, i rask gang og løb. Jeg går altid de første 500 meter, for at kroppen lige kommer igang. Så løber jeg det jeg kan, og presser mig selv én lygtepæl mere (altså hen til næste lygtepæl) og så går jeg indtil puls, åndedræt osv. føles helt almindeligt igen. Så gentager jeg løbeproceduren.
Jeg bruger endomondo appen til at holde styr på hvor langt jeg har været rundt og hvor lang tid det har jeg taget. Samtidig hører jeg musik. jeg går ikke op i, og det er det rette tempo, men vælger bare musik jeg rigtig godt kan lide! (selvfølgelig ikke virkelig stille musik, men altså..)
Jeg har investeret 1300 kroner i rigtige løbesko, købt i en butik med forstand på løbetest, fodstilling mm. De er ALLE pengene værd, jeg kan løbe meget længere af gangen end jeg regnede med!
Start stille ud! Hvis du mærker dagen efter første løbetur, at du er øm (ikke kun muskeløm) så hold pause til du ikke har ondt længere. Gå gerne ture eller dyrk anden motion, men pas på dine led - det er hårdt for dem pludselig at løbe.
Forvent at det tager tid, og du er megadårlig i starten. Jeg kan tilbagelægge 3 km på 27 minutter pt. - det er jo ikke en fantastisk gennemsnitsfart, men jeg er til gengæld heller ikke ved at dø; hverken undervejs eller bagefter!
Det var mine personlige erfaringer - skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med noget! 
(du kan planlægge rute og ca. længde på www.fri.dk/rutemaaler)

Anmeld