TV2dok om Grønnebakken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.446 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sidder og ser TV2 dok om "pædofil i børnehaven" og er fuldstændig forfærdet!!! Hvad F*nden er der sket for Grønnebakkens ansatte og Århus kommune???

Nejnejnej hvordan kan den slags ske i Danmark???!!! Det er jo fuldstændigt vanvittigt!!!!

Andre der ser udsendelsen? Umiddelbare reaktion?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Sidder og ser TV2 dok om "pædofil i børnehaven" og er fuldstændig forfærdet!!! Hvad F*nden er der sket for Grønnebakkens ansatte og Århus kommune???

Nejnejnej hvordan kan den slags ske i Danmark???!!! Det er jo fuldstændigt vanvittigt!!!!

Andre der ser udsendelsen? Umiddelbare reaktion?

Ja, jeg er også rystet over så mange ansatte INTET gør...manden er jo syg og de findes alle steder, men at de "raske" mennesker ikke er der for børnene og passer på dem, det er det der chokerer mig...føj, hvor er det skrækkeligt.
Knus Eva..

Anmeld

30. april 2009

LauraLW

Jeg sidder med kvalme... Puha!

Anmeld

30. april 2009

Moderator

Jeg har skrevet 2 opgaver for nyligt om børn som vidner og hvordan børn fortæller om seksuelle overgreb og jeg ved at ikke alle børn er lige sandfærdige omkring deres oplevelser - særligt ikke når de oplever en stærk interesse for det de fortæller, og der findes masser af eksempler på hvordan massehysteri kan resultere i lynch-episoder, derfor var udsendelsen interessant for mig.

Men som det ser ud her er tvivlen igen og igen kommet den fyr til gode - den leder der må jo have VIDST at han lavede noget forbudt med de unger og alligevel har hun set den anden vej...

Anmeld

30. april 2009

st

Hej.

Jeg er meget rystet. Det til trods for, at jeg har haft sagen tæt inde på livet, da jeg kender et af de forældrepar, hvis barn der har været berørt af denne frygtelige situation.

Jeg har fulgt forældrene på sidelinien, og har hele vejen været rystet over for det første den manglende professionalisme der har været i den børnehave, samt den manglende lytning og respekt der ikke har været overfor både de berørte børn og deres forældre.
Jeg kan simpekthen ikke forstå, at de ikke er blevet taget alvorlige. Det kan ikke passe at en institution kan være så "blind", og det vel at mærke efter mange forældre har henvendt sig, og bedt dem om at gøre noget ved situationen. Jeg kan godt forstå de kære forældre har følt sig magtesløs.

Det er så urimeligt og uforståeligt, at det kan foregå i en børnehave, hvor de gentagne gange har haft knaldrøde alarmklokker der har blinket gennem over 1½ år.

Det er uhyggeligt, og bare en opfordring til os alle, inklusiv professionelt personale, som har en skærpet underretningspligt om at fortælle sådanne oplevelser til folk der rent faktisk kan gøre noget. I denne her sag, skulle pædagogen der var obs allerede efter kort tid, have meldt manden.

Forældrene er heldigvis kommet nogenlunde videre, men det vil altid være en hæslig oplevelse for dem, som aldrig vil minde dem om en tryg og dejlig periode i deres barns tid i børnehave.

Og her er så ikke engang nævnt noget om de forfærdelige skader disse børn kan få på længere sigt. Nej FØJ siger jeg bare.

Jeg vil egentlig skide på om manden er syg. Det er ikke en undskyldning for mig. Der har altså været mindst 10 andre personaler i den institution, som burde have grebet ind. Også selvom lederen og souchefen ikke tog dem seriøst.

st

Anmeld

30. april 2009

monstar99

ja det rystende og langt ude.
Men ved detsvære fra personlig oplevelser at mange voksne vælger at at tro på den voksne og ikke på barnet

det er trist

Anmeld

30. april 2009

st

Det er for mig meget underligt, at man ikke tror på et barn i den alder. Det er de færreste af dem, som har fantasi til selv at skabe sådanne historier, uden der har været "hjælp" fra voksne. Det er i hvert fald den erfaring jeg har gjort mig i mit arbejde som socialrådgiver i en familieafdeling.

st

Anmeld

30. april 2009

Fam. Madsen

jeg så det også og jeg sad og rystet over hele kroppen samt at jeg sad med tåre i øjnen over at sådan noget kan ske og at en mand kan finde på at give et barn sådan et are på sin barndoms oplevelser... jeg kan simpel hen ikke forstå det.. og slet ikke at de voksnen bare lukker øjnen for det og ikke hjælper børnen som faktis er hjælpeløs..

den straf som manden har fået er simpelhen for midl...

Anmeld

30. april 2009

Moderator

Nu ikke for at kaste skidt på forældrene, men når ens datter kommer hjem og fortæller at "Martin fra børnehaven har puttet et jordbær ned i mine trusser og presset det op af min tissekone" - sætter man så ikke himmel og jord i bevægelse for at få manden fyret og ellers flytter man vel sit barn?? Det ville jeg ihvertfald gøre - med fare for så at være en hysterisk kælling i goggernes øjne...

Anmeld

30. april 2009

st

Jo mange forældre ville sætte himmel og helved i bevægelse når man hører sådan noget. Men når man så til den første samtale for at vide, at de nok skal tage hånd om det, eller at de har tillid til manden, så kan det være svært at skabe en masse protester som forældre, da man jo fortsat skal have et godt samarbejde med børnehaven. Misforstå mig ikke her, jeg tror selv jeg ville holde fast, og selv melde ham, hvis jeg hørte det. Men kan godt sætte mig ind i de tanker de forædlre har haft. Og netop fordi én af mødrene er min veninde, så jeg har hørt de tanker fra en af dem der har haft sagen helt inde på livet.

Men det er svært, man handler jo i god tro, og tror på at professionelt personale tager sig professionelt af sådan en henvendelse. Det er desværre ikke sket her. Sørgeligt for børnene.

Og ja, tænk at én mand kan gøre tilværelsen uudholdelig for så mange små uskyldige væsener.

st

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.