Hej.
Jeg er meget rystet. Det til trods for, at jeg har haft sagen tæt inde på livet, da jeg kender et af de forældrepar, hvis barn der har været berørt af denne frygtelige situation.
Jeg har fulgt forældrene på sidelinien, og har hele vejen været rystet over for det første den manglende professionalisme der har været i den børnehave, samt den manglende lytning og respekt der ikke har været overfor både de berørte børn og deres forældre.
Jeg kan simpekthen ikke forstå, at de ikke er blevet taget alvorlige. Det kan ikke passe at en institution kan være så "blind", og det vel at mærke efter mange forældre har henvendt sig, og bedt dem om at gøre noget ved situationen. Jeg kan godt forstå de kære forældre har følt sig magtesløs.
Det er så urimeligt og uforståeligt, at det kan foregå i en børnehave, hvor de gentagne gange har haft knaldrøde alarmklokker der har blinket gennem over 1½ år.
Det er uhyggeligt, og bare en opfordring til os alle, inklusiv professionelt personale, som har en skærpet underretningspligt om at fortælle sådanne oplevelser til folk der rent faktisk kan gøre noget. I denne her sag, skulle pædagogen der var obs allerede efter kort tid, have meldt manden.
Forældrene er heldigvis kommet nogenlunde videre, men det vil altid være en hæslig oplevelse for dem, som aldrig vil minde dem om en tryg og dejlig periode i deres barns tid i børnehave.
Og her er så ikke engang nævnt noget om de forfærdelige skader disse børn kan få på længere sigt. Nej FØJ siger jeg bare.
Jeg vil egentlig skide på om manden er syg. Det er ikke en undskyldning for mig. Der har altså været mindst 10 andre personaler i den institution, som burde have grebet ind. Også selvom lederen og souchefen ikke tog dem seriøst.
st
Anmeld