Nogen der har født 38+_?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Madam Blå

GønskE skriver:

Hej damer

Ville lige høre om nogen af jer har født 38+_ 

Hvis ja: 

Hvor langt præcis (38+3) ? 

Hvor længe lå i på syghuset?

Hvordan havde jeres baby det?

Hvor lang og hvilken vægt? 

...kan ikke lige komme på flere spørgsmål, men skriv endelig oplevelsen, det gode og dårlige - måske råd og faks :-) 

I tilfælde af han skulle vælge at komme inden for en uge (tror det ikke) men synes bare stadig det 'for tidligt' helst 39+_ 

På forhånd tak for at ha læst (svaret) 

Jeg belv sat igang, fødte 38+2. Min datter var 51 lang, og 3250 tung.

Vi endte med at være indlagt i en uge. Viola havde ret slem gulsot, og måtte i lysbehandling i 4 døgn. Amningen gik skidt, enten pga gulsoten tog hurtigt overhånd, eller fordi hendes sutterefleks ikke var helt udviklet.

Så set i retrospekt, så ville jeg ønske, at jeg havde født hende bare en uge senere. Men gammel skade gør klog

Men jeg tror på, at de børn der kommer helt af sig selv i uge 38 er klar til det. Viola havde ikke bestemt, at hun skulle komme til verden endnu, og er sikker på, at hun havde haft bedst af at blive i maven et par uger mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Mist

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

...kan ikke lige komme på flere spørgsmål, men skriv endelig oplevelsen, det gode og dårlige - måske råd og faks :-) 

I tilfælde af han skulle vælge at komme inden for en uge (tror det ikke) men synes bare stadig det 'for tidligt' helst 39+_ 

Jeg blev sat igang 38+5 pga alt for kraftigt bækkenløsning. 

Baby havde det fint, vægt 3560 og 50 cm var indlagt 5 timer, (var 3 gangs fødende) 

Anmeld

21. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng blev født i uge 38+6. Jeg lå på hospitalet i 2 døgn (det måtte man gerne i 2007). Han vejede 3150 g og var 53 cm. Han var en helt normal dreng som havde det rigtig godt - udover lidt gulsot.

Anmeld

21. juni 2012

Mother-love

Mit er lidt snyd da jeg fik pks da jeg var 38+4 men isabella var 3384gram og var 52 lang. Vi lå indtil torsdag morgen hvor jeg fik ks om mandagen. Vi skulle dog ind til vejning om lørdagen da hun havde tabt sig alt for meget.
Men det kom hun hurtigt efter. Det viste sig at da hun var ca 2 mdr havde hun taget 700 gram på på 10 dage hehehehe det er altså næsten tre pakker smør hahahaha
Sp'en var også ved at falde ned af stolen da hun havde regnet det ud.

Alt var rigtig fint ellers.

Anmeld

21. juni 2012

DLM

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

ja fødte 38+3

var på hospitalet fra 8:00-15:30 ca (aalborg)

han blev født 13:01 vandet blev taget 12:30 presse veer 12:15

han havde det rigtig godt

3110g 51 cm

rigtig godt personale, manglede ikke noget

Anmeld

21. juni 2012

mille25

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

hejsa.

jeg fødte 38+5 og isabella vejede 3850g og var 52 cm.

Anmeld

21. juni 2012

meem

Jeg fødte godt nok 37+6 (det er da lige omkring 38+ )
Vi var kun indlagt i 3dage og det var fordi jeg var førstegangs fødende

Anmeld

21. juni 2012

4xGreve

GønskE skriver:

1000 tak for jeres svar alle sammen :-) 

Og ja, det var med bagtanken om, at man måske skulle ligge der til næsten termin osv, og om de små ville ha det optimalt godt osv :-) 

Man siger at når et barn er født efter uge 37 så er det normalt født og derfor er der uden komplikationer ingen grundlag for at i skal være indlagt til termin mm. 

Dog kan der opstå komplikationer som gør at i skal være indlagt f.eks på barsel gangen eller neo. Og der kommer man hjem fra når barner/moderen er rask nok til det

Anmeld

21. juni 2012

Camel

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

Min nr. 2. er født 38+0. Jeg blev sat igang grundet mild svangskabsforgiftning. Hun vejede 3130g og var 51cm lang. Hun er født kl. 20.26 og jeg ville gerne have været hjemme til natten, men måtte ikke grundet højt blodtryk. Vi tog hjem næste formiddag. Der har intet været med min datter og hun er en fræk lille pige der bliver 5 år på lørdag. Babyer født 37+0 og frem anses for født til tiden 

Anmeld

21. juni 2012

Gittemor09

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

jeg fødte min datter 38+3..

jeg tog hjem formiddagen efter da jeg havde født om aftenen....

og hun havde det fint....

hun var 48 cm og vejede 2930 g.

tror jeg fik svaret på det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.