Nogen der har født 38+_?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.950 visninger
32 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

GønskE

Hej damer

Ville lige høre om nogen af jer har født 38+_ 

Hvis ja: 

Hvor langt præcis (38+3) ? 

Hvor længe lå i på syghuset?

Hvordan havde jeres baby det?

Hvor lang og hvilken vægt? 

...kan ikke lige komme på flere spørgsmål, men skriv endelig oplevelsen, det gode og dårlige - måske råd og faks :-) 

I tilfælde af han skulle vælge at komme inden for en uge (tror det ikke) men synes bare stadig det 'for tidligt' helst 39+_ 

På forhånd tak for at ha læst (svaret) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

komodo

jeg fik min første 38+0 , han var 53 cm lang og vejede 4112 gram, vi var på sygehuset i fem dage men kun fordi jeg var førstegangsfødende for han havde det helt fint

Anmeld

20. juni 2012

jeanne-skat

fik akut kejsersnit i 36+1 vægt 2470 og 48 lang. var indlagt i to dage

Anmeld

20. juni 2012

K&S

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

...kan ikke lige komme på flere spørgsmål, men skriv endelig oplevelsen, det gode og dårlige - måske råd og faks :-) 

I tilfælde af han skulle vælge at komme inden for en uge (tror det ikke) men synes bare stadig det 'for tidligt' helst 39+_ 

Jeg fødte en sund og rask dreng 38+0, han vejede 2914 gram og var 49 cm :-)

Vi var indlagt 5 dage pga. gulsot og min medicin (de skulle være sikker på, at Anton ikke havde seponeringssymptomer - hvilket han heldigvis ikke havde) :-)

Anmeld

20. juni 2012

jeanne-skat

jeanne-skat skriver:

fik akut kejsersnit i 36+1 vægt 2470 og 48 lang. var indlagt i to dage

hov 2740

Anmeld

20. juni 2012

Palaja

Tillader mig lige at svare, selvom jeg fødte 37+2. Men det lyder lidt som om at du bekymrer dig om at det er for tidligt, og om der skulle ske noget ved at du føder nu?? 

Min fødsel var helt normal, Marie vejede 3480 g og var 51 cm, havde en apgar på 10. Vi var ikke indlagt overhovedet. Og hun havde det godt, bortset fra gulsot som gjorde hende lidt sløv. Hun sov meget og skulle vækkes for at spise de første dage.

Eneste minus var, at jeg slet ikke var forberedt på at hun kunne komme allerede der, så der var en del praktiske ting jeg ikke havde fået på plads endnu. Og så følte jeg mig også lidt snydt for den sidste tids utålmodige venten 

Anmeld

20. juni 2012

D-Micka

Jeg fødte ved aks. 38+2 med min 1...
Han var 4400 og 55 lang.. Blev udskrevet dagen efter ;-)

Anmeld

20. juni 2012

Christine

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

Hej. Begge mine drenge er født uge 38 og vejede hhv. 2590 og 3400 g og 50 og 52 cm.
De var begge sunde og raske, født ved kejsersnit og vi var på hospitalet 4 dage første gang da det var meget akut fødsel og 1 dag anden gang, da han var fint stor og det hele var foregået udramatisk.

Jeg ville slet ikke være bekymret for fødsel i uge 38. Det er selvfølgelig til den tidlige side, men efter 38+0 er det ikke FOR tidligt mere, så er babyen færdigbagt

Må indrømme at jeg var fint tilfreds (mht mig selv) med at føde så tidligt, da jeg var ret besværet af at være gravid.

Held og lykke, jeg håber du får ham til den tid du ønsker

Anmeld

21. juni 2012

sannekdp

jeg fødte Noah i uge 38+3 og han vejede 3185 g og han var 51 cm

og vi havde aftalt på forhånd at vi gerne ville med far hjem hvis det hele gik som det skulle.

Han er født kl.11.14 og vi kørte fra sygehuset igen 16.15 - da alle papierne osv. var bragt i orden

Anmeld

21. juni 2012

Leneur

Silje er født 38+6 49 cm og 3156 g. Fin og lille. Var meningen vi skulle hjem efter 2 dage men blev overflyttet til Viborg fra Silkeborg grundet mistanke om navleinfektion men efter 1 overnatning der kunne vi tage hjem, så indlagt 3 dage ialt. Alt forløb rigtig fint men ja kom bag på mig hun ville ud 11 dage før tid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.