Nogen der har født 38+_?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Christina.78

Også født præcis 38+0 ved akut kejsersnit, men det af andre grunde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

An&Jo

GønskE skriver:

Hej damer

Ville lige høre om nogen af jer har født 38+_ 

Hvis ja: 

Hvor langt præcis (38+3) ? 

Hvor længe lå i på syghuset?

Hvordan havde jeres baby det?

Hvor lang og hvilken vægt? 

...kan ikke lige komme på flere spørgsmål, men skriv endelig oplevelsen, det gode og dårlige - måske råd og faks :-) 

I tilfælde af han skulle vælge at komme inden for en uge (tror det ikke) men synes bare stadig det 'for tidligt' helst 39+_ 

På forhånd tak for at ha læst (svaret) 

Jeg fødte 38+4 efter det hele gik igang 38+2

Vi lå sygehuset i halvandet døgn og så tog vi hjem igen

Min søn havde det rigtig godt tog fat i brystet med det samme og vores amning fungerede bare..

Han vejede 3270g og var 52cm lang

Anmeld

21. juni 2012

chael

Jeg fødte min mellemste 38+1. Blev sat i gang. Og fødte på 3,5 time, fra de tog vandet til han var ude.

Han havde det super fint da han kom ud, og scorede 10 i apgare.

Han vejede dog kun 2900 g og var 51 cm.

Han lignende en lille fugleunge. Og kunne godt have tålt de sidste 500 g, ihvertfald. Men sådan var det ikke.

Han er nu er glad og frisk dreng på knap 3,5 år og der er fuld fart frem

*C

Anmeld

21. juni 2012

GønskE

1000 tak for jeres svar alle sammen :-) 

Og ja, det var med bagtanken om, at man måske skulle ligge der til næsten termin osv, og om de små ville ha det optimalt godt osv :-) 

Anmeld

21. juni 2012

cdk29

Det skal du absolut ikke frygte. Jeg fødte 38+1, en dreng på 52 cm og 3650g, super fin, blev indlagt kl. 3.00 og han var født 4.02 og så til patienthotellet kl. 6.30 og her var vi så i 3 dage, hvilket er helt normalt ved første gangs fødende.

Det kom selv lidt bag på mig at jeg fødte så tidligt, for det var jo størst sandsynlighed for at man gik over tiden første gang. Men jeg stoppede på arbejdet fredag og fødte natten til tirsdag, så der var ikke meget jeg nåede at have fri inden, men så skønt det var

Anmeld

21. juni 2012

Hyacinth

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

...kan ikke lige komme på flere spørgsmål, men skriv endelig oplevelsen, det gode og dårlige - måske råd og faks :-) 

I tilfælde af han skulle vælge at komme inden for en uge (tror det ikke) men synes bare stadig det 'for tidligt' helst 39+_ 

Hej

Fødte min datter for 13 mdr. siden, da jeg var 38+4. Blev igangsat med at få taget vandet, fordi jeg var 3-4 cm åben. Fødslen gik godt. Fik ve-drop og epiduralblokade, men det gik som det skulle

Hun fik 10/10 i apgarscore og var 50 cm lang og vejede 3660 g. Vi var indlagte i 5 dage pga. ammeproblemer(god mælkeproduktion, men hun var ikke et naturtalent til at tage fra og lå i flitsbue).

Vi kom hjem efter de 5 dage, men blev efter 2 dages hjemkomst genindlagt pga. amning og var der i 2 dage ydermere, men så kom vi hjem, hvor amningen fungerede (lige indtil hun var 7 uger, så stoppede jeg pga. mange efterfølgende problemer med den)

Men alt i alt gik det godt og hun havde en god, sund størrelse i forhold til terminsdatoen og havde det godt

Anmeld

21. juni 2012

M&F&C

Min datter er født 38+0 - og hun vejede 2660 g og var 48 cm Hun tabte sig dog lidt.... men havde det fint efter fødslen  

Anmeld

21. juni 2012

babymus77

Jeg fik min datter 37+2 og hun var fin:-) 2950 og 50 cm... Lå der i 6 dage pga gulsot og så er det snart 15 år siden så dengang lå man ofte en uge, ikk som i dag:-) I dag er hun 170 og 55 kg super dejlig pige;-)

Anmeld

21. juni 2012

Mor til Frederic og Freya

GønskE skriver:

Hej damer

Hvis ja: 

Frederic via pks i uge 38+2. september '08

5 dage, 2 af dem på 'hotel'

Ingen problemer overhovedet.

3200 g og 52 cm

efter 14  dage; 3250 g og 53 cm.

Freya via pks i uge 38+4. april '12

5 dage på barsels afd

En lille smule knirken, da hun slugte en del fostervand og skulle holdes lidt i gang da hun lå hos mig.

3190 g og 51 cm

efter 8 dage; 2910 g og 51 cm

Anmeld

21. juni 2012

Livsmor

Fødte 38+4 kl. 17:09, hun vejede 3120 og målte 50 cm. Vi sad hjemme i sofaen kl. 20:45, med store søster og far :O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.