Hvad synes du er gammeltdags eller grimme? (navneleg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

hesøth

Tullebobs skriver:

Min far hedder Ingolf og hans brødre Hardy og Ervind!

Topseje navne !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

sne190810

Det var da en usmaglig tråd
Det er da ganske almindelig høflighed at man ikke siger navne er grimme. Jøsøs-

Enig.

Havde godt selv tænkt at det ret så usmageligt at oprette sådan en tråd.
Du ved ikke hvem eller hvor mange man rammer med at sidde og sidde " det, det og det er grimt".

Kan ikke forstå folks behov for at oprette sådanne negative debatter, med et udelukkende grundlag som her at snakke nedladende om noget så ligegyldigt som navne. Dog kan det muligvis ramme noget så hårdt hos personer som har valgt nogle af de pågældende navne til deres guld.
Det er en smagssag, og noget jeg syntes man burde holde for sig selv! Eller i værste tilfælde snakke med sine venner IRL om det i stedet for på en forum som dette.

Dårlig stil simpelthen

Anmeld

20. juni 2012

Carina:-)

Trist med en mobbetråd.

Der sidder højest sandsynligt forældre ude bag skærmen med børn der bærer nogen af de navne som nævnes som grimme.

Sgu ikke sært at der findes børn der mobber ,når voksne synes det er ok at kalde andres valg for grimt.

Der er vel ingen navne der er grimme,de er vel alle valgt af forældrene fordi de i deres verden er noget ganske særligt.

Anmeld

20. juni 2012

Pigent

Jeg er Anonym da man ofte bliver hakket ned herinde når man har nogle personlige meninger.

De navne som jeg synes ikke er de flotteste er:

Mynte

Kurt

Ingeborg

Carl

Esben

Merle

Synes simpelthen de er for gammeldags, og ikke passer ind i dagens Danmark. 

Hvilke navn fratrækker du?

Vi har hver vores mening 

Jeg kan godt lide gamle navne, af du nævner kan jeg godt lide Mynthe/Mynte, Carl, Esben og Merle 

Jeg har mødt flere børn med gamle navne - 

Sofie 

Emil

Marius

Anton

August

Johanne

Marie

og har mødt flere som jeg ikke lige kan huske lige nu 

Anmeld

20. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Kender ikke rigtig nogen som hedder Daniel der er blevet mobbet i skolen, faktisk standard navne som Daniel, David, Anders, osv er ikke set negativt på fordi der er SÅ mange af dem.

Jeg synes, du vrøvler - Daniel, David og Anders er ligeså gamle navne som dem, du mener "hører fortiden til". Der findes faktisk kun ganske få nyere navne, langt de fleste er genbrug fra bedsteforældrenes og oldeforældrenes tid - og endnu længere tid tilbage. Daniel og David kan du finde i Det Gamle Testamente, så de eksisterede for over 2000 år siden... 

Din tråd har altså intet med gammeldags navne at gøre, men med navne, du finder grimme. Dine børne- eller oldebørn får med stor sandsynlighed navne fra din "hadeliste"... 

Anmeld

20. juni 2012

Mor til Ella

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du vrøvler - Daniel, David og Anders er ligeså gamle navne som dem, du mener "hører fortiden til". Der findes faktisk kun ganske få nyere navne, langt de fleste er genbrug fra bedsteforældrenes og oldeforældrenes tid - og endnu længere tid tilbage. Daniel og David kan du finde i Det Gamle Testamente, så de eksisterede for over 2000 år siden... 

Din tråd har altså intet med gammeldags navne at gøre, men med navne, du finder grimme. Dine børne- eller oldebørn får med stor sandsynlighed navne fra din "hadeliste"... 

hehe

Anmeld

21. juni 2012

Tullebobs

hesøth skriver:

Topseje navne !

Nemlig ja!

Anmeld

21. juni 2012

fairlady

Anonym skriver:

Synes personligt også det er synd at give ens barn et for anderledes og gammeldags navn, da de tit ender med at blive drillet lidt over dem.. Synes det høre fortiden til 

Jeg er rigtig glad for mit MEGET specielle navn, som jeg altid har måtte gentage igen og igen, men til gengæld har jeg altid vist at det var mig der blev kaldt på, når mit navn er blevet sagt

Anmeld

21. juni 2012

PludderLady

Mor og meget mere skriver:

Åååh, så enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.