Hvad synes du er gammeltdags eller grimme? (navneleg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

Plysbjørnen

MorDk skriver:

Jeg sys ikke der findes grimme navne...

Jeg finder nogle mere specielle end andre (positivt og negativt) Så er der navne jeg ALDRIG kunne finde på at kalde mit barn. Men det er jo smag og behag.

Enig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Fenja09

Jeg synes ikke der er direkte grimme navne, der er populære navne og moderne navne, samt upopulære og umoderne - og alle de navne som man ikke brugte i f.eks 70´erne og 80´erne er oppe igen. Sådan er det med alle navne. Knud, Lis, Svend og Erna skal nok dukke frem i navnevalget igen - men kan godt være at der går 30-50 år endnu, for de igen opnår popularitet. 

Der er ligeså mange "hip" navne jeg slet ikke bryder mig om, som der er gamle navne. Det samme, som at der er navne jeg synes er rigtig fine, men som jeg aldrig selv ville bruge. Og navne der er knap så pæne, men som passer rigtig godt til det enkelte barn.

/Fenja

Anmeld

20. juni 2012

Malene76

TeamRocket skriver:

Ikke helt- jeg står ved mit gæt- hvor ts gemmer sig bag anonym når hun disser navne. Hvis man vil sige til folk de har grimme navne, kan man idet mindste gøre det uden at være anonym!

Mindre detalje men ok.. det er nemt at gemme sig bag anonymiteten. Men jeg kan nu ikke se den helt store forskel... men lad nu det ligge..

Anmeld

20. juni 2012

FruStolpe

MorDk skriver:

Jeg sys ikke der findes grimme navne...

Jeg finder nogle mere specielle end andre (positivt og negativt) Så er der navne jeg ALDRIG kunne finde på at kalde mit barn. Men det er jo smag og behag.

Jeg er SÅ enig her

Anmeld

20. juni 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg er Anonym da man ofte bliver hakket ned herinde når man har nogle personlige meninger.

De navne som jeg synes ikke er de flotteste er:

Mynte

Kurt

Ingeborg

Carl

Esben

Merle

Synes simpelthen de er for gammeldags, og ikke passer ind i dagens Danmark. 

Hvilke navn fratrækker du?

Jeg er ikke så pjattet med Kurt og Esben, men resten synes jeg er rigtig fine!

Heldigvis skal man jo kalde sit barn, præcis det man selv synes er fantastisk og passer til barnet

Synes det er så ærgeligt at man skal føle sig nødsaget til at være anonym, det burde ikke være nødvendigt øv altså!

Anmeld

20. juni 2012

Polkaprik

jeg har så 4 unger herhjemme med "grimme navne" 

Peter William

Zenia Margrethe

Aksel Emil

Sarah Ingeborg

De er alle opkaldt efter noget familie som tillæger deres navne særlig betydning for os

Jeg synes heller ikke der er grimme navne men derimod er der maaange navne jeg ikke kunne drømme om at give mine børn. Men heldigvis har vi alle forskellig smag for ellers hvade det sgu hurtigt blevet svært hvis vi alle hed de samme 10 navne

Anmeld

20. juni 2012

Mor til Ella

Malene76 skriver:

Ella er toplækkert.  

Ja nemlig

Anmeld

20. juni 2012

Tullebobs

Min far hedder Ingolf og hans brødre Hardy og Ervind!

Anmeld

20. juni 2012

SHERO

Der er mange navne jeg ikke ville kalde mine børn, min mors generations navne kunne jeg ikke finde på så som jan, jette, britta susanne mv... Men mine bedste og olde forældres generationer har nogen rigtig fine navne, men er det ikke altid sådan. Man kender mange "voksne" med de navne så passe de ikke så godt til små børn hvor i mod de navne vi ikke høre så tit og ikke længere relatere til andre voksne kan passe..

Jeg synes navne som Alma, otto, carl og merle er smukke. Og ja kunne ikke drømme om at kalde mit barn for Brian eller johnny fordi jeg så tænker på alle de rødder jeg har kendt ved de navne.

Anmeld

20. juni 2012

Mor til Ella

Tullen85 skriver:

Der er mange navne jeg ikke ville kalde mine børn, min mors generations navne kunne jeg ikke finde på så som jan, jette, britta susanne mv... Men mine bedste og olde forældres generationer har nogen rigtig fine navne, men er det ikke altid sådan. Man kender mange "voksne" med de navne så passe de ikke så godt til små børn hvor i mod de navne vi ikke høre så tit og ikke længere relatere til andre voksne kan passe..

Jeg synes navne som Alma, otto, carl og merle er smukke. Og ja kunne ikke drømme om at kalde mit barn for Brian eller johnny fordi jeg så tænker på alle de rødder jeg har kendt ved de navne.

Alma

Manden ville bare ikke gå med til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.